چطور در ۴۸ ساعت از اوبود بالی دیدن کنیم؟

نگین توکلی
نگین توکلی چهار شنبه، ۲۳ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۰۰
چطور در ۴۸ ساعت از اوبود بالی دیدن کنیم؟

اوبود، یکی از دیدنی‌ترین مناطق بالی محسوب می‌شود که سالانه پذیرای بیش از سه میلیون گردشگر از سراسر جهان است؛ اما چطور می‌توان ظرف دو روز از آن دیدن کرد؟

جزیره بالی فقط به خط ساحلی ایده‌آل و کلوپ‌های ساحلی در ارتفاع‌ها خلاصه نمی‌شود و اوبود با تمام جذابیت‌های طبیعی، هنری و فرهنگی‌اش، بالی واقعی را به شما نشان می‌دهد.

با کجارو همراه باشید تا به شما بگوییم چطور سفری دو روزه به اوبود را برنامه‌ریزی کرده و از مزارع پلکانی برنج گرفته تا موزه‌های هنر معاصر را ببینید و لذت ببرید.

اگر برای سفر به بالی برنامه‌ریزی می‌کنید، می‌توانید تور بالی را در کجارو جست‌وجو کرده و بهترین آفر تور را از میان آژانس‌های معتبر مسافرتی با پایین‌ترین قیمت خریداری کنید.

روز اول

طلوع خورشید در تگالالانگ (Tegalalang)

چطور در ۴۸ ساعت از اوبود در بالی دیدن کنیم؟

مزارع پلکانی برنج تگالالانگ، عکس از سم شرات (Sam Sherratt)

یکی از بهترین زمان‌های بازدید از مزارع پلکانی برنج در منطقه اوبود، هنگام اولین تابش‌های نور خورشید در طول روز است. رنگ‌های گرم نور خورشید، زیبایی شگفت‌انگیزی را به این چشم‌انداز منحصربه‌فرد، اضافه می‌کنند. تگالالانگ که یکی از مناطق پرطرفدار گردشگری به شمار می‌رود، در طول روز، پذیرای جمعیت بسیار زیادی است. اگر به‌دنبال ماجراجویی بیشتری هستید، می‌توانید از نقاط مملو از گردشگر عبور کنید و سری به اطراف زمین‌های برنج یا حتی دهکده‌های همسایه بزنید؛ سلام‌کردن به کشاورزان محلی را که در حال کار‌کردن هستند، فراموش نکنید.

صبح؛ میل‌کردن صبحانه در چشم‌اندازی بی‌نظیر

زمانی که در اوبود هستید، همه وعده‌های غذایی جذاب و منحصربه‌فرد به نظر می‌رسند. در نزدیکی مزارع خارق‌العاده برنج، از میان ورانگ‌های کنار خیابان (نوعی رستوران یا کافه)، یکی را برای صرف صبحانه انتخاب کنید. رستوران بونی بالی (Boni Bali) و کافه دوی (Cafe Dewi)، دو مکان محبوب و مشهور در میان گردشگران هستند که با سرو منوی غربی و اندونزیایی، هر مزاج و سلیقه‌ای را راضی می‌کنند. ورانگ، رستوران یا کافه کوچکی است که به‌صورت خانوادگی اداره می‌شود و بخشی ضروری از زندگی روزمره در اندونزی به شمار می‌آید.

  • تلفن: ۸۹۹ ۳۷۷۷ ۸۵۶ ۶۲+
  • آدرس: Boni Bali Restaurant, Kedisan, Gianyar, Bali, Indonesia
  • تلفن: ۴۶۳۹ ۱۶۳۳ ۸۱۹ ۶۲+
  • آدرس: Cafe Dewi, Jalan Pakudui, Kedisan, Gianyar, Bali, Indonesia

اواسط صبح؛ معبد تیرتا امپول (Tirta Empul Temple)

اوبود

آب تطهیر در معبد تیرتا امپول

در معبد تیرتا امپول، چشمه آب مقدسی وجود دارد که طبق اعتقادهای بومیان منطقه و افسانه‌ها، از قدرت‌ شفابخشی برخوردار است و مقدس به حساب می‌آید. در حین مراسم‌های مذهبی، گردشگران شاهد هندوهای اهل بالی خواهند بود که با آبی که از شیرهای سنگی حکاکی‌شده به داخل یک استخر شستشو می‌ریزد، مشغول تطهیر دسته‌جمعی هستند. گردشگران همچنین می‌توانند در یک برنامه ویژه درمانی یا تطهیر توسط بزرگان بومی یا حکیم قبیله، شرکت کنند؛ اما حتی اگر نتوانستید این آیین شستشو را تماشا یا در آن شرکت کنید، بازدید از معبد را به‌هیچ‌وجه از دست ندهید که به‌عنوان یک جاذبه گردشگری جذاب، حکاکی‌های ظریف و بدیع و مناظر طبیعی شگفت‌انگیزی دارد.

  • تلفن: ۰۸۷۹ ۳۹۸۲ ۸۱۳ ۶۲+
  • آدرس: Tirta Empul Temple, Jalan Raya Tampaksiring, Sanding, Gianyar, Bali, Indonesia

بعد از ظهر؛ جنگل میمون اوبود

چطور در ۴۸ ساعت از اوبود در بالی دیدن کنیم؟

میمون‌های جنگل میمون اوبود، عکس از دی متیا (D.Meutia)

جنگل انبوه و سرسبز اوبود، سکونتگاه صدها میمون مهربان است که نباید بازدید از آن را از دست داد. درختان بلند، فضای سبز گرمسیری و مجسمه‌های حکاکی‌شده در ۱۲٫۵ هکتار فضای آزاد، همان جایی است که می‌توانید در عصری دل‌انگیز، به گشت‌و‌گذار در محیط گرمسیری و تماشا و شاید تعامل با بوزینه‌های دم‌کوتاه دوست‌داشتنی بپردازید که آزادانه برای خود حرکت می‌کنند. این جنگل همچنین خانه سه معبد مقدس است که تنها از بیرون می‌توانید آن‌ها را تماشا کنید.

  • آدرس: Monkey Forest, Ubud, Gianyar, Bali, Indonesia

عصر؛ کاخ اوبود

چطور در ۴۸ ساعت از اوبود در بالی دیدن کنیم؟

ورودی کاخ اوبود

کاخ اوبود یا پیوری سارن آگونگ (Puri Saren Agung) که برای معماری سنتی چشمگیر مخصوص منطقه بالی، مورد تحسین قرار گرفته، یکی از نقاط برجسته معروف اوبود است. این قصر که برای محل سکونت اشرافیان اوبود استفاده می‌شد، با باغ‌های شگفت‌انگیز، مجسمه‌ها و حکاکی‌های پرنقش‌و‌نگار و همچنین دروازه‌هایی بزرگ که تبدیل به یکی از دیدنی‌ترین مکان‌های گردشگری بالی شده‌اند، معماری بالی را در زیباترین شکل ممکن به بیننده ارائه می‌کند. علاوه بر زیبایی و جذابیت خود ساختمان، با فرارسیدن عصر، اجراهای سنتی فراوانی در محوطه باغ خارجی برگزار می‌شود که می‌تواند برای بازدیدکنندگان جذاب باشد.

  • آدرس: Ubud Palace, Jalan Raya Ubud, Ubud, Gianyar, Bali, Indonesia

شب؛ بازدید از کافه‌های زیبای اوبود 

پس از گذراندن یک روز فراموش‌نشدنی  و آشنایی با تاریخ اوبود، وقت دیدن روی دیگر این منطقه رسیده است. اوبود، شهری با طنین موسیقی زنده، رقص و جمعیت خلاق جوان است که شما را متحیر خواهند کرد. این منطقه به‌عنوان پایتخت فرهنگی و هنری بالی شناخته می‌شود و از همین رو، بسیاری از استعدادهای موسیقی با اجراهای زنده در کافه‌های خیابان‌های اصلی،‌مشغول هنرنمایی هستند. از اجراهای جاز و بلوز در کافه لفینگ بودا (Laughing Buddha) و موسیقی الکتریکی جهانی در بالی بوهمیا گرفته تا بازی‌های ویدئویی در ملتینگ پات (Melting Pot)، اوبود توانسته است که هر سلیقه‌ای را راضی نگه دارد.

  • تلفن: ۹۷۰۹۲۸ ۳۶۱ ۶۲+
  • آدرس: Laughing Buddha Bar, Jalan Monkey Forest, Ubud, Gianyar, Bali, Indonesia
  • تلفن: ۹۷۸۶۳۱ ۳۶۱ ۶۲+
  • آدرس: Bali Bohemia, Jalan Nyuh Bojog, Ubud, Gianyar, Bali, Indonesia

روز دوم

اول صبح؛ هایکینگ در مسیر پیاده‌روی کامپوهان ریج (Campuhan Ridge Walk)

چطور در ۴۸ ساعت از اوبود در بالی دیدن کنیم؟

مسیر پیاده‌روی کامپوهان ریج، عکس از فابیو آچیلی (Fabio Achilli)

روز خود را زیر آفتاب این منطقه گرمسیری، هوای تازه و فعالیت فیزیکی در چشم‌اندازی مبهوت‌کننده آغاز کنید. کامپوهان، تپه‌ای عالی برای هایکینگ یا دوچرخه‌سواری است. خود را در یک فضای سرسبز بی‌انتها تصور کنید، در حالی که شاهد اولین پرتوهای نور خورشید در طلوعی باشکوه، هستید. می‌توانید با یک پیاده‌روی کوتاه به کارسا کافه (Karsa Kafe) بروید و سپس به‌پایین تپه برگردید یا مسیر خود را ادامه دهید تا پس از ۹ کیلومتر به نزدیک‌ترین دهکده‌های آن سمت تپه برسید.

  • آدرس: Campuhan Ridge Walk, Jalan Raya Campuan, Sayan, Gianyar, Bali, Indonesia

اواسط صبح؛ نوشیدن قهوه در سنیمان کافی استودیو (Seniman Coffee Studio)

سنیمان کافی استودیو، کافه‌ای هنری در اوبود و یکی از بهترین نقاط برای نوشیدن قهوه در بالی به شمار می‌رود. این کافه، قهوه‌ای باکیفیت و اصیل را که از اندونزی، آفریقا و آمریکا برداشت می‌شود، برای مشتریانش سرو می‌کند. اندونزی، یکی از بزرگ‌ترین کشورهای تولید قهوه در جهان است. به‌علاوه، فضای راحت و دوست‌داشتنی این کافه، شما را برای گذراندن بقیه روزتان آماده و پر از انرژی می‌کند.

  • تلفن: ۹۷۲۰۸۵ ۳۶۱ ۶۲+
  • آدرس: Seniman Coffee Studio, Ubud, Gianyar, Bali, Indonesia

ظهر؛ میل کردن ناهار خام

حتی اگر یک گیاه‌خوار سخت‌گیر یا عاشق محیط‌زیست هستید، در سفر به اوبود باید خام‌خواری را تجربه کنید که مختص این منطقه است. رستوران سیدز آو لایف (The Seeds of Life)، غذاهای خام دلپذیری از پیش‌غذاهای مهیج گرفته تا کیک‌های خوشمزه را برای دسر سرو می‌کند که نمی‌توانید حتی تصورش را کنید. کلیر کافه (Clear Cafe) با منوی گسترده و سالم خام یا گزینه‌های دیگر، یکی از بهترین‌ها در این محله است.

  • تلفن: ۰۰۸۵ ۲۸۱۱ ۸۲۲ ۶۲+
  • آدرس: The Seeds of Life, Jalan Gootama, Ubud, Gianyar, Bali, Indonesia
  • تلفن: ۷۵۸۵ ۶۲۱۹ ۸۷۸ ۶۲+
  • آدرس: Clear Cafe, Ubud, Gianyar, Bali, Indonesia

بعد از ظهر؛ بازدید از موزه بلانکو رنسانس (Blanco Renaissance Museum)

چطور در ۴۸ ساعت از اوبود در بالی دیدن کنیم؟

موزه بلانکو رنسانس دراوبود، عکس از بورن سینتوبین (Bjorn Sintobin)

موزه بلانکو رنسانس با میزبانی از آثار هنری دون آنتونیو بلانکو، روی تپه‌ای زیبا در عمارتی با سبک اروپایی و متعلق به خود این هنرمند در اوبود واقع شده است. مجموعه نقاشی‌های هنرمندان، اشعار مصور و دیگر آثار هنری که برای دیدن عموم به نمایش گذاشته شده‌، زندگی و خلاقیت او را مورد تقدیر قرار داده‌اند. فراموش نکنید که به غیر از آثار هنری درون این موزه، به تماشای این عمارتِ به سبک باروک (با تزیینات پیچیده و خطوط منحنی) نیز بپردازید که تحت‌تاثیر شکوه رنسانس، ترکیبی منحصربه‌فرد و تماشایی از جذابیت‌های اروپایی و ذوق هنری بالی، خلق کرده است.

  • تلفن: ۹۷۵۵۰۲ ۳۶۱ ۶۲+
  • آدرس: The Blanco Renaissance Museum, Sayan, Gianyar, Bali, Indonesia

اواسط بعد از ظهر؛ بازدید از موزه هنری آگونگ رای (Agung Rai)

موزه آگونگ رای، یکی دیگر از موزه‌های هنری اوبود، طیف متنوعی از آثار هنری را در خود جای داده است، از کارهای کلاسیک گرفته تا معاصر و از هنرمندان افسانه‌ای تا استعدادهای نوظهور بومی. در چندین ساختمان سنتی حیرت‌انگیز در میان باغ‌های زیبای به سبک بالی، می‌توان مجموعه‌های تاثیرگذاری را پیدا کرد که محیطی متفکرانه و بی‌سروصدا برای لذت‌بردن از فرهنگ و هنر اوبود خلق کرده‌اند. ساختمان موزه همچنین میزبان کلاس‌های هنری، رویدادهای فرهنگی و اجرای تئاترهای خارق‌العاده است. حتما قبل از بازدید از این موزه، برنامه آن‌ها را بررسی کنید تا فرصت شرکت در فعالیت‌های متعدد را از دست ندهید.

  • تلفن: ۹۷۶۶۵۹ ۳۶۱ ۶۲+
  • آدرس: Agung Rai Museum of Art, Jalan Raya Pengosekan Ubud, Ubud, Gianyar, Bali, Indonesia  

عصر؛ تشک یوگا

در خاتمه گشت‌وگذار خود در اوبود، ورزش یوگا را امتحان کنید. باشگاه یوگا بارن (The Yoga Barn)، تجربه معنوی و فرهنگی فوق‌العاده‌ای را برای شما فراهم می‌کند. کلاس‌های متنوعی از مدیتیشن تبتی گرفته تا یوگای یین یانگ (Yin Yang) یا کلاس‌های رقص تا ساعت ۹ شب برای شرکت‌کنندگان در نظر گرفته شده است. این باشگاه یکی از محبوب‌ترین و مشهورترین باشگاه‌های یوگا در بالی به شمار می‌آید، پس واقعا فرقی نمی‌کند که چه کلاسی را انتخاب کنید، بی‌شک حرفه‌ای‌ترین مربی‌ها را خواهید داشت.

  • تلفن: ۹۷۱۲۳۶ ۳۶۱ ۶۲+
  • آدرس: The Yoga Barn, Ubud, Gianyar, Bali, Indonesia

مطالب مرتبط:

منبع theculturetrip

دیدگاه