سفری دو روزه به کوالالامپور؛ قطب گردشگری مالزی

صدیقه شجاعی
صدیقه شجاعی شنبه، ۱۲ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۲۱:۰۰
سفری دو روزه به کوالالامپور؛ قطب گردشگری مالزی

کوالالامپور، شهری پر از جاذبه‌های دیدنی است و با اینکه در سفری دو روزه نمی‌توان از تمام آن‌ها دیدن کرد؛ اما با برنامه‌ریزی درست، امکان بازدید از مهم‌ترین دیدنی‌های پایتخت مالزی وجود دارد.

کوالالامپور، شهری با مساجد باشکوه، معابد چینی رنگارنگ و مناطقی پر جنب‌وجوش است؛ به این موارد، مرکز مدرن شهر یعنی برج‌های پتروناس با شهرت جهانی و غذاهای خیابانی بسیار خوشمزه را هم اضافه کنید.

اگر جزو آن دسته از گردشگرانی هستید که قصد سفری دو روزه به پایتخت مالزی را دارید، با این مقاله از کجارو همراه شوید تا بتوانید بهترین برنامه‌ریزی را برای سفرتان داشته باشید.

همچنین، کجارو به شما در انتخاب بهترین و ارزان‌ترین تور کوالالامپور کمک می‌کند. ما با همکاری آژانس‌های معتبر گردشگری فهرستی متنوع از ده‌ها تور مالزی و تور کوالالامپور را به شما ارائه می‌دهیم تا بتوانید ارزان‌ترین تور را مطابق سلیقه خود انتخاب کرده و آن را با اطمینان خاطر خریداری کنید.

قبل از شروع سفر، اپلیکیشن GrabCar را دانلود کنید که گزینه‌ای سریع‌تر، ارزان‌تر و راحت‌تر از تاکسی به شمار می‌رود و سفر معمولی با آن حدود ۳٫۷۰ دلار هزینه برمی‌دارد. شهر کوالالامپور بسیار پر وپیچ و خم است و از این‌رو، اغلب پیمودن مسافتی کوتاه با پای پیاده کلافه‌کننده است؛ به‌خصوص که به‌یک‌باره پیاده‌رو تمام می‌شود و باید از بزرگ‌راه‌ عبور کنید. در چنین شرایطی یا در ساعات اوج شلوغی می‌توانید سوار قطار سبک شهری شوید.

روز اول: آشنایی با تاریخ مالزی و غذاهای هندی

در روز اول سفر به کوالالامپور، از موزه‌ی ملی دیدن کنید، گشتی در محله‌ی هندوستان کوچک بزنید و عکس‌های زیبا و اینستاگرامی از برج‌های پتروناس بگیرید.

صبح: آشناشدن با تاریخ مالزی

موزه ملی مالزی

روز خود را با چشیدن طعم برنج سرخ‌شده و آیس نسکافه در رستوران ناسی کاندار در پنانگ شروع کنید. سپس بازدیدی از موزه ملی داشته باشید که تاریخ مالزی را از مهاجرت اولین انسان‌ها به این منطقه تا به امروز به نمایش گذاشته است. در این موزه علاوه بر آشنایی با «اورنگ اصلی» به‌عنوان قدیمی‌ترین ساکنان مالزی و شکل‌گیری ایالت‌های مالزی، درباره‌ی چندین قرن استعماری مطلع می‌شوید که این کشور را به مالزی امروز تبدیل کرد. به احتمال زیاد، یک ساعتی را در این موزه خواهید گذراند.

در ادامه در داخل مرکز خرید کوالالامپور سنترال پیاده‌روی کنید یا با GrabCar، یک خودرو بگیرید و از موزه راهی محله‌ی هندوستان کوچک در بریک‌فیلدز شوید. در طول راه، توقفی هم در کافه‌ی شیک BrewBerry داشته باشید که در آن‌سوی بزرگ‌راه قرار دارد و خود را به یک نوشیدنی و کیک مهمان کنید.

بعد از ظهر: گشت‌ و گذار در هندوستان کوچک

هندوستان کوچک کوالالامپور

در خیابان‌های محله‌ی هندوستان کوچک قدمی بزنید که یکی از پر جنب‌وجوش‌ترین محله‌های کوالالامپور به شمار می‌رود. بازدیدی هم از آشرام Vivekananda، معبد سری کارپاگا وینایاگار (Sri Karpaga Vinayagar Temple) و معبد Sri Kandaswamy Kovil داشته باشید. جالب است بدانید که «آشرام»، به گوشه‌ی عزلت معنوی یا صومعه و دیر در ادیان هندی می‌گویند.

اگر گرسنه شده‌اید، در یکی از رستوران‌های سلف‌سرویس ناسی کاندار که در امتداد خیابان جالان تون سامبانتان فعالیت دارند، غذای خوشمزه‌ی روتی چانای را سفارش دهید.

عصر: تماشای برج‌های پتروناس

برج های پتروناس

با فرارسیدن غروب به مرکز شهر کوالالامپور بروید و از برج‌های پتروناس، مشهورترین سازه‌ی شهر، دیدن کنید. بدون تردید از تماشای این برج‌های دوقلو شگفت‌زده می‌شوید؛ به‌خصوص که طبقه‌های بالایی آن تاحدودی به ابرها می‌رسد.

برج‌های پتروناس، مشهورترین سازه کوالالامپور است

از بیرون بانک عمومی، عکسی از این جاذبه‌ی دیدنی بگیرید و سپس راهی پارک کی‌ال‌سی‌سی شوید و تا حوالی ساعت هشت صبر کنید تا سمفونی دریاچه شروع شود.

پارک کی‌ال‌سی‌سی مجهز به فود کورتی با قیمت‌های فوق‌العاده ارزان است که در صورت تمایل می‌توانید از آن استفاده کنید.

شب: غذاهای خیابانی و معاشرت با سایر گردشگران

غذای خیابانی مالزی

پس از تماشای برج‌های پتروناس، با خودرویی که از طریق GrabCar گرفته‌اید، به منطقه‌ی بوکیت بینتانگ بروید که پس از تاریکی هوا، پر جنب‌وجوش می‌شود. با توجه به اینکه منطقه‌ی مذکور بسیار پرپیچ‌وخم است، حواس‌تان به راه خروجی باشد تا آن را گم نکنید. چندین رستوران در خیابان‌های این منطقه وجود دارد که از غذاهای خیابانی از جمله ناسی کاندار (غذای محبوب مردم مالزی) سرو می‌کنند.

چنانچه به‌دنبال نوشیدنی و غذای ارزان هستید، به خیابان جالان آلور بروید که همچون بهشتی برای کوله‌گردها و گردشگران است و امکان معاشرت با سایر مسافران را فراهم می‌کند.

روز دوم: بازدید از طبیعت، آشنایی با اسلام و بازارهای شبانه

برای روز دوم سفرتان به کوالالامپور، بازدید از باغ‌های دریاچه، موزه‌ی هنرهای اسلامی و محله‌ی چینی‌ها را در برنامه‌ی خود بگنجانید.

صبح: بازدید از باغ‌های گرمسیری

باغ‌های دریاچه کوالالامپور

صبح روز دوم سفرتان را با یک کاسه نودل داغ شروع کنید. یک خودرو بگیرید و راهی باغ‌های دریاچه شوید؛ بهشتی که در قلب شهر پرهیاهوی کوالالامپور قرار دارد. از رنگ‌‌وبوی گیاهان در باغ‌های گیاه‌شناسی لذت ببرید، در کنار گل‌های ارکیده زیبا، چند عکس بگیرید و در اطراف دریاچه‌ی مرکزی قدمی بزنید.

در نزدیکی باغ‌های ارکیده، نوعی میمون به نام ماکاک زندگی می‌کند که ضمن تماشای گل‌ها، فرصت دیدن این حیوان‌ را نیز دارید.

بعد از ظهر: آشنایی با اهمیت اسلام در مالزی

موزه هنرهای اسلامی کوالالامپور

از آنجا که تحمل دمای هوای بعدازظهر کوالالامپور دشوار است، باید به فضای سرپوشیده پناه برد و چه جایی بهتر از موزه هنرهای اسلامی که در نزدیکی باغ‌های دریاچه و مسجد ملی قرار دارد. بازدید از این موزه‌ی چهار طبقه که ۳٫۵۰ دلار هزینه برمی‌دارد، یک تا دو ساعت طول می‌کشد.

از بهترین بخش‌های موزه می‌توان به نمایشگاه‌های آلات موسیقی، ماکت مساجد و داستان اسلام در گذر قرن‌ها، اشاره کرد.

عصر: گشت‌وگذار در محله چینی‌ها

محله چینی ها

سفر به کوالالامپور، بدون بازدید از محله‌ی معروف چینی‌ها تکمیل نمی‌شود. پس با قطار شهری یا خودرو، از کوالالامپور سنترال راهی پاسار سنی (Pasar Seni) شوید. اگر هم در نزدیکی مسجد ملی هستید، می‌توانید با پای پیاده این مسافت را طی کنید.

پس از رسیدن به محله‌ی چینی‌ها، گشتی در بازار مرکزی بزنید و از قدیمی‌ترین معبد هندو موسوم به معبد سری ماهاماریامان نیز دیدن کنید. چندین معبد چینی قرمزرنگ نیز در امتداد خیابان‌های این محله وجود دارد که بوی عود آن‌ها، هوا را پر کرده است.

شب: خرید از مغازه‌ های سوغاتی در خیابان پتالینگ

خیابان پتالینگ

انتهای سفر را به گشت‌وگذار در مسیرهای مارپیچ خیابان پتالینگ اختصاص دهید و به‌دنبال جاهایی باشید که تخفیف دارند یا نمونه‌ی غذای خیابانی خود را در اختیار بازدیدکنندگان قرار می‌دهند. هنگام خرید، محتاط باشید؛ زیرا برخی فروشنده‌ها از اینکه مشتری با آن‌ها چانه بزند و بعد خریدی نکند، ناراحت می‌شوند.

علاوه بر سوغاتی، می‌توانید بهترین غذاهای خیابانی کوالالامپور را نیز در خیابان پتالینگ پیدا کنید. از جمله این غذاها می‌توان به ساتای یا ساته اشاره کرد که شامل گوشت کبابی به سیخ کشیده‌شده همراه با سس است. اگر هنوز انرژی دارید، به مثلث طلایی کوالالامپور بروید که قطب تجاری، سرگرمی و خرید در پایتخت مالزی به حساب می‌آید و خود را به یک نوشیدنی خوشمزه مهمان کنید.

مطالب مرتبط:

منبع theculturetrip

دیدگاه