لوازم کمپینگ و لوازم آفرود چه چیزهایی هستند؟

بخش تبلیغات
بخش تبلیغات سه شنبه، ۱۸ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۲۰:۰۰
لوازم کمپینگ و لوازم آفرود چه چیزهایی هستند؟

اگر قصد کمپینگ با آفرود را دارید، در ادامه فهرستی از مهم‌ترین ملزومات برای راحت و تفریحی معرفی شده‌اند.

سلب‌ مسئولیت: تحریریه‌ کجارو در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

این مقاله در جهت آماده‌سازی ذهنی علاقه‌مندان به طبیعت‌گردی و آفرود تهیه و تنظیم شده است. ضمن اینکه سعی شده است ملزومات سفر به روش کمپینگ و همچنین لوازم مورد نیاز در تفریح آفرود به اختصار در اختیار شما عزیزان قرار می گیرد.

لوازم کمپینگ

اگر شما اهل طبیعت وحشی و دست نخورده هستید و مایلید برای مدتی از هیاهوی شهر و شلوغی های آن فارغ شوید پیشنهاد می‌شود به روش کمپینگ سفر کنید. در این مدل مسافرت‌ها ضمن هیجان وافری که به مسافر دست می‌دهد باید تمام احتمالات این سفر را در نظر گرفت و از تمام خطرات ممکن آگاه بود. برای آمادگی کامل در این‌گونه سفرها تدارک لوازم کمپینگ اولویت دارد. بنابراین اهمیت داشتن لوازم کمپینگ خوب به‌طور محسوس درک می‌شود. برای تهیه ی لوازم کمپینگ شما باید ابتدا مقصد سفر و شرایط اقلیمی آن را در نظر بگیرید. بدانید که آیا به‌تنهایی سفر می‌کنید یا با هیئتی عازم سفر هستید. آیا هیئت همراه شما افراد مبتدی هستند یا جمعی از خبرگان در این زمینه است؟ دانستن این اطلاعات به شما در فراهم کردن لوازم کمپینگ کمک شایانی می‌کند.

کوله‌پشتی 

کوله‌پشتی از جمله بدیهی‌ترین لوازم کمپینگ است که چشم پوشی از آن غیرممکن است. افراد آماتور یا طبیعت‌گردان حرفه‌ای را می‌توان از کوله‌پشتی‌های آن‌ها شناسایی کرد؛ چراکه افراد آماتور یا کوله بارشان زیادی سنگین است یا خیلی سبک؛ در حالی که افراد حرفه‌ای همه چیز را به‌اندازه و درست برداشته‌اند. شما باید بدانید که آیا عازم کوهنوردی هستید یا قصد سفری یک روزه را دارید؛ زیرا در آن صورت، هم لوازم کمپینگ شما متفاوت خواهد بود و هم میزان فضایی که اشغال می‌کند. در هر صورت شما باید بار خود را سبک ببندید در عین اینکه تمام وسایل مورد نیاز خود را بر داشته‌اید. اینجا است که اهمیت داشتن لوازم کمپینگ خوب آشکار می‌شود.

رپورتاژ

لباس 

 بسته به فصل سفر و شرایط آب و هوایی مقصد لباس مناسب متغیر است. لباس مناسب نیز از لوازم کمپینگ محسوب می‌شود. شما در این‌گونه سفر ها بهتر است دو تا سه دست لباس به‌همراه داشته باشید تا در صورت خیس شدن یا خراب شدن لباس آن را تعویض کنید. همچنین جنس لباس باید به‌گونه‌ای باشد که فضای کمی را در کوله‌پشتی شما اشغال کند و در صورت خیس شدن سریعا خشک گردد. یک زیرپوش در زیر لباس، یک تیشرت آستین دار و دو تا شلوار پیشنهاد می‌شود و در هوای سرد یک پلیور کفایت می‌کند.

سایر لوازم کمپینگ

دیگر لوازم کمپینگ عبارت‌اند از: صندلی سفری تاشو، لیوان شخصی، زیر انداز برای نشستن و زیر انداز برای زیر چادر مسافرتی، وسایل بهداشتی نظیر دستمال کاغذی، دستمال مرطوب، حوله، مسواک و خمیر دندان، صابون و شامپوی سفری کوچک، جعبه کمک های اولیه شامل مسکن ها، چسب زخم، باند و... . این‌ها از جمله ملزومات سفر هستند که با فراهم بودنشان انسان احساس آرامش می‌کند و سفری خاطره‌انگیز را رقم می‌زند. پس شایسته است حتی کوچک‌ترین لوازم کمپینگ را از قلم نیاندازید. 

لوازم آفرود 

تفریح آفرود از جمله سرگرمی‌های باب میل جوانان است که در عین حال که هیجان‌انگیز و جذاب است، می‌تواند خطرات جبران ناپذیری را به‌همراه داشته باشد. هر چقدر هم که خودروی شما پر قدرت و به روز باشد ممکن است در هنگام گرفتاری جان شما و همراهانتان را به خطر بیندازد. بنابراین به‌همراه داشتن لوازم آفرود از ملزومات این سفر است که حتما باید قبل از سفر در جهت تدارک آن اقدام کنید.

جامپ استارت 

ممکن است درحین سفر باتری خودرو خالی کند. حال می‌توان چه کرد؟ آیا همیشه با هل دادن کار حل می‌شود؟ از جمله لوازم آفرود می‌توان به جامپ استارت اشاره کرد که از آن می‌توان به‌عنوان پاور بانک و چراغ قوه نیز استفاده کرد و در مواقع اضطرار که ماشین باتری خالی کرده بود توان لازم جهت استارت خودرو را تامین می‌کند و پس از آن، تامین انرژی لازم خودرو به عهده دینام خواهد بود. اگرچه جامپ استارت از لوازم آفرود گران‌قیمت به حساب می‌آید، ولی برای سفرهای آفرودی واقعا ضروری است.

سایه بان 

از دیگر موارد لوازم آفرود می‌توان به سایه‌بان اشاره کرد. در حین سفر آفرودی شما نیاز به استراحت دارید و به همین منظور ناچار به زدن کمپ هستید حال انتخاب با شما است که چادر بزنید یا به زدن سایه‌بان که از ملزومات لوازم آفرود است، اکتفا کنید. در خصوص سایه‌بان بعضی از انواع آن روی خودرو قرار می‌گیرند که دیگر به تکیه گاه نیازی نیست. هنگام نصب سایه بان حتما توجه کنید که از بادشکن نیز استفاده کنید و آن را به حالت مایل نصب کنید تا به سایه بان شما بار اضافی وارد نشود. در ضمن حین خرید سایه بان به این نکته باید توجه داشت که جنس مرغوب تهیه شود به طوری لایه خارجی آن عایق رطوبت و لایه ی داخلی دافع حرارت باشد. پس سایه بان را در زمره ی لوازم آفرود لحاظ کنید.

رپورتاژ

لاستیک مناسب و زاپاس 

بهترین و قدرتمندترین خودروی دنیا هم بدون لاستیک مناسب در راه خواهد ماند. بنابراین انتخاب لاستیک مناسب از واجبات لوازم آفرود است و بسیار حائز اهمیت است. لاستیک آفرود با سایر لاستیک‌ها تفاوت زیادی دارد. چراکه باید دارای مقاومت فوق‌العاده زیادی باشد تا فشار ناشی از سنگ های تیز کوهستان را تحمل کند. هرچه لاستیک آفرود شما پهن‌تر باشد به‌دلیل افزایش سطح تماس با زمین به مراتب اصطکاک بیشتری را نیز تحمل می‌کند و گزینه مناسب‌تری برای آفرود شما خواهد بود. همچنین سایز لاستیک باید متناسب با وزن خودرو، فاصله محورها و سایر عوامل باشد. بنابراین انتخاب لاستیک مناسب و به‌همراه داشتن دو زاپاس سالم از لوازم آفرود غیر قابل اغماض است.

برای خرید لوازم کمپینگ و لوازم آفرود خود پیشنهاد می‌کنیم از وب‌سایت  https://offroadbazar.com خرید خود را به‌صورت اینترنتی انجام داده و با خیال راحت به تفریح و سفر در طبیعت بپردازید. 

در پایان از شما بی‌نهایت سپاسگزاریم که وقت خود را در اختیار ما قرار دادید؛ باشد که مطالب این مقاله مورد توجه شما عزیزان قرار گرفته باشد و از آن کمال استفاده را برده باشید.

مطالب مرتبط:

دیدگاه