بازگشایی موزه هنرهای معاصر تهران در دی ماه

پوریا  محمدی پیوند
پوریا محمدی پیوند سه شنبه، ۹ دی ۱۳۹۹ ساعت ۱۴:۲۴
بازگشایی موزه هنرهای معاصر تهران در دی ماه

پس از وقفه چندین‌باره، مدیرکل اداره هنرهای تجسمی از بازگشایی موزه هنرهای معاصر تهران در ماه جاری خبر داد.

هادی مظفری، مدیرکل اداره هنرهای تجسمی، اعلام کرد که موزه هنرهای معاصر تهران در دی ماه بازگشایی خواهد شد. این در حالی است که موزه هنرهای معاصر تهران بیش از دوسال به‌دلیل اجرای پروژه مرمت و بازسازی تعطیل بود.

مظفری مهم‌ترین دلیل تاخیر در پایان عملیات بازسازی را لزوم رعایت تمهیدات کافی برای حفظ آثار ارزشمند این موزه دانست. وی در این رابطه عنوان کرد:

ما قرار بود مکانی را مرمت و بازسازی کنیم که ارزشمندترین آثار هنری دنیا در آنجا قرار گرفته بود. بنابراین بارها این موضووع مورد بررسی قرار داده شد که آیا در جریان این فرآیند آثار باید در موزه نگه داشته شوند یا اینکه خارج شوند. در این میان با توجه به لزوم فراهم بودن شرایط لازم برای نگهداری آثار و همچنین با در نظر گرفتن مباحث امنیتی خروج آثار، در نهایت به این نتیجه رسیدیم که امن ترین مکان برای نگهداری آثار، خود موزه است.

مدیرکل اداره هنرهای تجسمی با تایید به خلف وعده چندین باره برای بازگشایی موزه، شیوع ویروس کرونا را یکی دیگر از عوامل این تاخیر برشمرد. وی همچنین از تغیبر هویت بصری موزه، طراحی لوگوی جدید و افتتاح بانک اطلاعاتی در کنار مرمت گنجینه و بنا خبر داد.

مطالب مرتبط:

منبع ایرنا

دیدگاه