تشک مسافرتی چه کاربردی دارد؟

بخش تبلیغات
بخش تبلیغات شنبه، ۶ دی ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۰۰
تشک مسافرتی چه کاربردی دارد؟

تشک های مسافرتی تشک هایی سبک و قابل حمل هستند و شما می‌توانید از آن‌ها در سفرهای خود استفاده کنید.

سلب‌ مسئولیت: تحریریه‌ کجارو در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

تشک مسافرتی، چند مشکل اساسی به هنگام سفر را برطرف کرده و به همین دلیل به یک کالای پرکاربرد تبدیل شده است. از آن جایی که لوازم شخصی در هنگام سفر، به‌خودی‌خود حجم بسیار زیادی را اشغال می­‌کنند، اگر قرار باشد تشک هم ببریم اوضاع بسیار سخت‌­تر خواهد شد. همچنین از مهم‌­ترین و لذت­بخش‌­ترین قسمت­‌های سفر، استراحت و خواب آسوده، بی‌­دغدغه و دور از مشکلات زندگی است. به همین دلیل تشک مسافرتی یکی از وسایل به‌دردبخور، کم حجم و سبک در هنگام سفر است. تشک‌­های مسافرتی را، به‌دلیل وزن و حجم کمی که دارند به‌راحتی می‌­توان حمل کرد و به همه‌جا برد. از تشک­‌های مسافرتی به‌عنوان تشک مهمان در خانه نیز استفاده می‌­شود که استفاده از آن در منزل نیز بسیار ساده‌­تر از نمونه­‌های سنتی آن است.

خواب اهمیت زیادی در روال زندگی دارد، به همین دلیل کالای خواب نیز از اهمیت زیادی برخوردار است. دلیل اهمیت زیاد کالای خواب این است که چندین ساعت بدن با آن در تماس است و استفاده از کالای خواب نامرغوب مشکلاتی نظیر، بدن درد، حساسیت پوستی، آلرژی تنفسی و... به وجود می‌­آورد.

تشک مسافرتی که به‌عنوان تشک مهمان نیز شناخته می‌­شود، از پرکاربردترین مدل­‌های تشک است که هم در خانه و هم در سفر و گردش مورد استفاده قرار می­‌گیرند.

رپورتاژ

تاریخچه تشک مسافرتی

به‌دلیل اهمیت خواب در سلامتی، کالاهای خواب از گذشته اهمیت زیادی داشته است. تشک در خانواده‌های ایرانی نیز از گذشته یکی از مهم‌­ترین نیازها به حساب می‌­آمد. در گذشته تشک‌­های سنتی که از پنبه، پشم و... تولید می‌­شدند، استفاده می‌­شد؛ اما با گذشت زمان و پیشرفت تکنولوژی و صنعت نساجی و تولید ماشین آلات جدید، سرعت تولید افزایش یافت و سرعت تولید پشم مصنوعی از متریال‌­های طبیعی سبقت گرفت. اکنون پشم مصنوعی جایگاه ویژه‌­ای بین خانواده‌­ها پیدا کرده است. با استفاده از پشم مصنوعی، تشک­‌های مسافرتی ساخته شدند. 

تشک مسافرتی امروزی در مقایسه با تشک‌­های مسافرتی اولیه تفاوت‌­های دارند. به‌طور مثال، در تولید تشک­‌های مسافرتی اولیه، از لایه آکاردئون یا همان لایه وسطی تشک استفاده نمی‌­شد و فقط پارچه تشک را با الیاف رولی به یکدیگر پنبه دوز می­‌کردند که حجم بسیار کمی داشت و خیلی راحت نبود. اما به مرور زمان و با ورود دستگاه تولید آکاردئون، تغییراتی در صنعت تولید تشک‌­های مسافرتی ایجاد و این تشک­‌ها نرم‌­تر راحت­‌تر شدند.

ویژگی­های تشک مسافرتی

تشک­ مسافرتی در انواع طرح­، جنس، اندازه و وزن تولید می‌­شوند و هر مشتری با توجه به نیاز خود، مدل مورد نظرش را انتخاب می‌­کند. به‌طور کلی ویژگی‌­های تشک مسافرتی عبارت است از:

  • وزن تشک­‌های مسافرتی بین ۱.۵ کیلوگرم تا ۴کیلوگرم است؛ به همین دلیل می­‌توان آن‌­ها را به‌راحتی حمل کرد.
  • این تشک‌­ها در ابعاد مختلفی تولید می‌­شوند؛ آما تشک­‌های معمول و پراستفاده یک‌نفره آن، ۹۰ سانتی­متر در ۲۰۰ ­سانتی‌­متر است.
  • این نوع تشک، از تشک‌­های طبی به حساب می‌­آید و هیچ آسیبی به ستون فقرات نمی‌­رساند و همچنین موجب بهبودی دردهای عضلانی می‌­شود؛ در نتیجه خوابی راحت و آسوده را تجربه خواهید کرد.
  • تشک­‌های سفری، تنوع زیادی در طرح و رنگ دارند؛ به‌طوری که تمام سلیقه‌­ها را پوشش می‌­دهد.
  • این تشک­‌ها به‌دلیل این­ که از الیاف مصنوعی و پارچه­‌های ضد آلرژی تولید می­‌شوند، برای کسانی که در هنگام سفر دچار آلرژی و حساسیت می­‌شوند، بسیار مناسب است.
  • این تشک­ها قبل شست‌و‌شو هستند و این اطمینان به شما داده می‌­شود که هنگام شست‌و‌شوی آن، الیاف­‌های تشک هیچ آسیبی نمی‌­بینند.
  • اکثر تشک‌های سفری، کیف­‌های مخصوصی دارند که این امکان را می‌­دهد بعد از استفاده آن را جمع کنید. علاوه بر اینکه این کیف­‌ها باعث حمل آسان تشک می­‌شود؛­ از کثیف شدن آن نیز جلوگیری می­‌کند.

همان طور که دیدید، این ویژگی‌­ها همگی به‌نوعی مزیت نیز محسوب می­‌شوند.

رپورتاژ

کاربردهای تشک مسافرتی

تشک­‌های مسافرتی کاربردهای زیادی دارند که عبارت است از:

  • استفاده شخصی: این تشک­ها در منازل، به‌خصوص برای کسانی که روی زمین می‌خوابند، بسیار مناسب است. از آنجایی که وزن این تشک­‌ها بسیار کم است جمع کردن و دوباره پهن کردن آن بسیار ساده بوده و فضای کمی را در خانه اشغال می‌­کند.
  • استفاده برای مهمان: از آنجایی که در خانه‌­های ایرانی وجود چند دست رختخواب اضافی همیشه لازم می‌­شود، این تشک‌­ها بسیار کاربردی هستند؛ زیرا این تشک‌­ها ضمن وزن کمی که دارند و فضای کمی که اشغال می­‌کنند قابل شست‌و‌شو نیز هستند.
  • استفاده در سفر: این تشک‌­ها به‌دلیل کم حجم و سبک بودن، در ماشین به‌راحتی جا می­‌شوند و می‌­توانید آن­ها با خود به سفر ببرید.
  • استفاده در کمپینگ: سبک‌­ترین و کوچک‌­ترین نوع این تشک­ها، در کمپینگ بسیار مناسب است. زیرا وزن زیادی ندارد، حجم آن کم است، راحت است و همچنین از آنجایی که در کمپینگ امکان دارد تشک کثیف شود، این تشک­‌ها قابل شست‌و‌شو هستند و هنگام شست‌و‌شو مشکلی برای الیاف آن­ به وجود نمی‌­آید.
  • استفاده برای افراد حساس: برخی از افراد نسبت به برخی مواد طبیعی حساسیت دارند. الیاف مصنوعی و پارچه‌های ضد حساسیت استفاده شده در این تشک­ها، از بروز هر نوع آلرژی جلوگیری می‌کند.
  • استفاده برای افرادی که بدن درد دارند: بعضی از افراد به‌دلیل سفت بودن تشکشان بدن درد می‌­شوند. برای رفع این مشکل، می‌­توانند این تشک­‌ها را تهیه و روی تشک قبلی خود بیندازند و استفاده کنند که ضمن کم حجم بودن، نرم و راحت نیز هستند.

وضعیت قیمت و صادرات تشک مسافرتی

قیمت تشک مسافرتی به عواملی مانند کیفیت مواد اولیه به کار رفته در آن، برند و شرکت تولید کننده محصول، نوع طراحی و دوخت، ابعاد و سایز کالا، ضد آب بودن، میزان عرضه و تقاضا، نحوه خریدوفروش بستگی دارد. اما به این دلیل که تیم تکس پود تولید نخ تا پارچه و دوخت  را خودش انجام می‌­دهد، این امکان را برای مشتریان خود فراهم کرده تا بتوانند انواع تشک مسافرتی را با بهترین قیمت و بالاترین کیفیت تهیه کنند. تمام تلاش تیم تکس پود، در بهره‌­گیری از بهترین متخصصان در زمینه تولید، بازرگانی، عرضه و تحلیل صنعت نساجی، در زمینه کالای خواب، خانه، آشپزخانه، سفر و... برای ارائه بهترین خدمات است.

این محصولات به‌دلیل کیفیت بالایی که دارند به کشورهای دیگر نیز صادر می‌­شوند. یکی از کشورهای مقصد صادراتی این محصول کشور عراق است. عراق یکی از مقاصد اصلی فروش عمده تشک­‌های مسافرتی است. تشک­‌های تولید شده در تکس پود، با توجه به قیمت، ویژگی و متریال استفاده شده در آن، پیشنهاد بسیار مناسبی برای کشور عراق، به‌خصوص در شهرهای سلیمانیه، دهوک و اربیل بوده است.

گروه تکس پود روزانه ۶۰۰ الی ۱۲۰۰ عدد از مدل­‌های گوناگون تشک‌های مسافرتی را تولید می‌­کند و جایگاه بسیار مناسبی را در زمینه تأمین و فروش عمده تشک­‌های مسافرتی را در منطقه دارا است. با توجه به همین موضوع تیم تکس پود در زمینه تولید عمده تشک مسافرتی چندین سال فعالیت مستمر داشته است و آمادگی خود را برای تولید و تأمین مشتریان، به‌صورت عمده اعلام می‌­دارد.

 

در پایان

تشک یکی از تأثیرگذارترین کالاهای خواب، در خواب انسان است؛ به همین دلیل تهیه تشک مناسب اهمیت زیادی دارد. تهیه یک تشک مسافرتی مناسب و باکیفیت که قیمت مناسبی داشته باشد می­تواند خرید شما را لذت­بخش­تر کند. تمام تلاش تیم تکس پود برای افزایش کیفیت و در نتیجه افزایش رضایت مصرف کننده، است. اگر به‌دنبال یک خرید عمده و با کیفیت هستید، با تیم تکس پود تماس بگیرید تا آن­ها در اسرع وقت به سفارش شما رسیدگی کنند.  

 

 

 

 

مطالب مرتبط:

دیدگاه