برگزاری نخستین نمایشگاه ملی مجازی صنایع دستی

پوریا  محمدی پیوند
پوریا محمدی پیوند چهار شنبه، ۳ دی ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۰۲
برگزاری نخستین نمایشگاه ملی مجازی صنایع دستی

با اعلام مدیرعامل شرکت مادر‌ تخصصی توسعه ایرانگردی و جهانگردی، اولین نمایشگاه ملی مجازی صنایع دستی شروع به کار کرد.

خشایار نیکزادفر، مدیرعامل شرکت مادر‌تخصصی توسعه ایران‌گردی و جهان‌گردی، روز سه‌شنبه دوم دی ماه از افتتاح رسمی اولین نمایشگاه ملی مجازی صنایع دستی با حضور معاون صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و جمعی از مسئولان ذی‌ربط خبر داد. وی با اشاره به اینکه برگزاری مجازی نمایشگاه صنایع دستی، تجربه‌ای جدید در برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی است، همکاری‌ سازمان صدا و سیما را در خصوص معرفی، تبلیغات و اطلاع‌رسانی محصولات صنایع دستی و نیز معرفی هرچه بیشتر این نمایشگاه ضروری دانست.

نیکزادفر ضمن اشاره به محوریت این نمایشگاه برای تاکید بر فرهنگ‌سازی استفاده از کالای ایرانی، از جمله صنایع دستی، اظهار داشت:

در این نمایشگاه تا کنون هزار هنرمند صنایع دستی از ۳۱ استان کشور با ۶هزار محصول شرکت کرده‌اند که البته هیچ محدودیتی برای ثبت نام و شرکت هنرمندان وجود ندارد و علاقه‌مندان همچنان فرصت حضور در این نمایشگاه را دارند.

مدیرعامل شرکت مادرتخصصی توسعه ایرانگردی و جهانگردی با یادآوری این موضوع که نمایشگاه به‌صورت نمادین از روز ۱۳ آبان ماه شروع به‌کار کرده و تا کنون بیش از ۲۰۰ هزار بازدید کننده داشته است، تصریح کرد:

این نمایشگاه کاملا رایگان است و تمام مراحل از ثبت نام هنرمند تا فروش محصولات به صورت رایگان انجام می‌شود و تمام عواید فروش محصولات هنرمندان بدون کسر حتی یک ریال به خود هنرمند می‌رسد و این سامانه به‌منظور حمایت وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی از هنرمندان صنایع دستی راه‌اندازی شده است.

خشایار نیکزادفر از رایزنی با برخی نهادها و دستگاه‌ها برای خرید محصولات صنایع دستی از سوی آن‌ها و استفاده از این محصولات به‌عنوان هدیه خبر داد و اظهار کرد:

هنرمندان صنایع دستی و علاقه‌مندان به این حوزه برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به سامانه اولین نمایشگاه ملی مجازی صنایع دستی به آدرس www.tafrihati.com مراجعه کنند. در این سامانه اطلاعاتی در باره شهرها و روستاهای جهانی صنایع دستی و نیز اخبار مرتبط با این حوزه نمایش داده می‌شود

مطالب مرتبط:

دیدگاه