افتتاح کتابخانه گردشگری و مرکز تهران‌پژوهی در موزه رضا عباسی

پوریا  محمدی پیوند
پوریا محمدی پیوند چهار شنبه، ۲۶ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۱۵:۰۶
افتتاح کتابخانه گردشگری و مرکز تهران‌پژوهی در موزه رضا عباسی

به مناسبت هفته پژوهش، کتابخانه گردشگری و مرکز تهران‌پژوهی در موزه رضا عباسی پایتخت افتتاح شد.

پرهام جانفشان، مدیرکل اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان تهران از افتتاح کتابخانه گردشگری و مرکز تهران‌پژوهی همزمان با هفته پژوهش در موزه رضا عباسی خبر داد. مراسم افتتاح این کتابخانه به‌دلیل شیوع ویروس کرونا به صورت محدود و بدون حضور مهمان برگزار شد. جانفشان در خصوص اهمیت کتابخانه اذعان داشت:

منابع‌ علمی‌ مستند و به‌روز، سنگ بنای احیا و صیانت از داشته‌های فرهنگی و تاریخی و همچنین توسعه‌ پایدار گردشگری است.

مدیرکل اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان تهران افتتاح این کتابخانه را در راستای جبران جای خالی منابع میراث‌ فرهنگی و گردشگری استان ‌تهران در میان منابع علمی و تخصصی گردآوری‌شده دانست و گفت:

کتابخانه تخصصی تهران در موزه رضا عباسی در همین راستا راه‌اندازی شد. این دو مرکز بخشی از نیاز پژوهشگران و دانشجویان رشته‌های پژوهش‌ هنر، گردشگری، معماری و میراث ‌فرهنگی را به منابع علمی و مستند تامین می‌کند.

پرهام جانفشان با تاکید بر اینکه منابع علمی و تخصصی با موضوع تهران‌پژوهی و گردشگری محدود به این موزه نخواهند بود، از ایجاد یک کتابخانه مستقل خارج از فضای موزه برای دسترسی بهتر به منابع در سال ۱۴۰۰ خبر داد. وی همچنین اظهار کرد:

پس از رفع محدودیت‌ها از سوی ستاد ملی کرونا، علاقه‌مندان با مراجعه به موزه رضا عباسی در ساعات کاری موزه می‌توانند از منابع این کتابخانه استفاده کنند.

مطالب مرتبط:

منبع ایسنا

دیدگاه