نکات مهم سفر به دبی

بخش تبلیغات
بخش تبلیغات سه شنبه، ۲۵ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۰۰
نکات مهم سفر به دبی

نکات مهم سفر به دبی شما را با موارد کاربردی و مفیدی که پیش از سفر به این شهر دیدنی باید بدانید، آشنا خواهد ساخت. با ما همراه باشید.

سلب‌ مسئولیت: تحریریه‌ کجارو در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

برج های باشکوه، پارک های آبی مهیج، مراکز خرید رنگارنگ و مجلل، شهربازی‌های سرپوشیده و مجهز، سواحل زرین و درخشان، رستوران‌های لوکس، هتل‌های ۵ ستاره و پرزرق‌وبرق، بیابان‌های بکر و واحه‌های خرم و سرسبزی که در دل کویرهایی بی آب و علف با رنگ زمردین خود می‌درخشند، همگی در شهری به نام دبی، شهری که به شایستگی لقب عروس خلیج فارس و زیباترین شهر امارات را به خود اختصاص داده، لانه کرده‌اند تا این شهر شگفت‌انگیز را به یکی از پربازدیدترین مقاصد گردشگری جهان مبدل سازند. هر که باشید و هر علایق و روحیاتی که داشته باشید، با خرید بلیط هواپیما ارزان دبی، از تماشای انبوه اماکن دیدنی و جذابی که این شهر به معرض نمایش گذاشته، حیرت زده خواهید شد: از معماری منحصربه‌فردی که مرتفع‌ترین آسمان‌خراش‌های دنیا را در قلب خود رویانده گرفته تا مراکز تفریحی و تجاری متنوع و بی‌شمار آن، دبی هیچ‌گاه از غافلگیر ساختن شما دست نخواهد کشید. بی‌تردید برای بازدید از پایتخت تجاری امارات، شهری که در موقعیت مکانی متفاوت و در فهرست مقاصد چندفرهنگی دنیا جای گرفته، نکاتی را نیز باید مدنظر قرار دهید که در این مطلب به برخی از آن‌ها اشاره خواهد شد.

زمان مناسب برای سفر به دبی

حتما می‌دانید که شهر دبی، به‌دلیل قرار گرفتن در منطقه بیابانی و گرم، از دو فصل گرم و خیلی گرم تشکیل شده است. آب و هوای این شهر دیدنی در ماه های زمستانی سال مطبوع بوده و برای گشت‌وگذار و ورزش‌های ساحلی بسیار مطلوب است. بنابراین اگر قصد خرید بلیط هواپیما دبی و بازدید از این شهر را در شرایط آب و هوایی مناسب در سر دارید، باید زمانی بین ماه‌های نوامبر تا مارس را برای سفر به این شهر برگزینید. در نظر داشته باشید که تابستان‌های دبی بسیار داغ است و گرمای آزاردهنده هوا شما را از انجام فعالیت‌های فضای باز و تفریحات ساحلی بازخواهد داشت.

وسایلی که باید همراه داشته باشید

دومین مورد از نکات مهم سفر به دبی، حمل وسایل ضروری است که ممکن است در طول اقامت خود در دبی به آن نیاز داشته باشید. بر هیچ کس پوشیده نیست که دبی در زمره شهرهای گران دنیا قرار دارد و اگر قرار باشد بودجه محدود سفر خود را صرف خرید وسایلی کنید که به‌دلیل عدم وجود فضای کافی در چمدان از همراه بردن آن‌ها صرف‌نظر کردید، متضرر خواهید شد. بنابراین بهترین کار این است که مسائلی از قبیل فرهنگ و آب و هوا را پیش از بستن چمدان خود در نظر گیرید. برای مثال از آنجایی که محدودیت‌های پوشش برای بانوان در هنگام ورود به برخی اماکن تفریحی و فرهنگی لحاظ شده، بهتر است از همراه بردن لباس‌هایی که با فرهنگ ساکنان آن منطقه تناسب ندارد، پرهیز کنید. همچنین به‌دلیل آفتاب سوزان دبی، بهتر است تجهیزاتی نظیر عینک آفتابی، کرم ضدآفتاب و پوشاکی بلند، نخی و روشن همراه خود ببرید.

حمل و نقل در دبی

رپورتاژ

با وجود اینکه تاکسی سرویس‌های دبی راحت‌ترین و بهترین وسیله حمل و نقل در دبی به شمار می‌روند، اما چنانچه قصد دارید وقت زیادی را صرف گشت‌وگذار در دبی کنید، بهتر است با اجاره خودرو، در حق خود لطف کرده و خود را از پرداخت هزینه‌های گزاف تاکسی سرویس معاف کنید. این کار به شما کمک می‌کند تا با خیالی آسوده و بدون پرداخت هزینه بابت توقف‌ها، شهر دیدنی دبی را بدون هیچ عجله و نگرانی بابت پرداخت هزینه‌های تاکسی سرویس، تماشا کنید و در هر جایی که دوست داشتید توقف کنید و از فضای دل‌انگیز عروس خلیج فارس لذت ببرید.

خرید در دبی

اگر پس از تهیه بلیط هواپیما از سفرستان صرفا برای خرید به دبی سفر می‌کنید یا خرید در اولویت بسیار بالایی برای شما قرار دارد، بهتر است زمان بازدید از دبی را به وقت برگزاری رویدادهایی نظیر جشنواره خرید دبی (در ماه ژانویه) و جشنواره سورپرایز تابستانی دبی (در ماه ژوئیه) موکول کنید. در این فستیوال‌ها می‌توانید اجناس مورد نظر خود را با قیمتی بسیار پایین‌تر از دیگر زمان‌های سال خریداری کنید و از تخفیف‌های ۳۰ تا ۵۰ درصدی مراکز خرید دبی برخوردار شوید. نکته دیگری که در هنگام خرید باید به آن توجه کنید این است که سعی کنید کل اجناس خود را از مرکز خریدی نظیر مجتمع تجاری کاراما خریداری کنید تا در آخر قادر باشید تخفیف زیادی از فروشنده دریافت کنید. توجه داشته باشید که گاهی هزینه گزاف برندی محبوب به‌علت کیفیت بسیار بالای آن نیست، بلکه به‌دلیل مالیاتی است که فروشنده باید بابت آن بپردازد؛ چنانچه دوست ندارید هزینه زیادی را صرف خرید برندهای محبوب بین‌المللی کنید، می‌توانید از اجناس باکیفیت برندهای داخلی دبی که به‌دلیل معافیت از مالیات با قیمتی بسیار اقتصادی و منصفانه به فروش می‌رسند، کالایی برای خود برگزینید.

انعام دادن در دبی

رپورتاژ

اگرچه دادن انعام در دبی رسم نیست و به میل شما باز می‌گردد، اما در صورت دریافت خدماتی باکیفیت می‌توانید رضایت خود را با پرداخت اندک هزینه‌ای مازاد بر صورت‌حساب به خدمات دهنده ابراز کنید. در نظر داشته باشید که صورت‌حساب رستوران‌ها شامل انعام نیز می‌شود و شما به‌هیچ‌وجه مجبور نیستید که پولی بیش از نرخ کرایه تاکسی یا صورت‌حساب رستوران به افراد پرداخت کنید. با این حال انعام دادن به خدمه هتل در دبی کاری پسندیده است و انجام آن توصیه می‌شود.

مواد مخدر و مشروبات الکلی در دبی

همان طور که می‌دانید امارات کشوری است اسلامی و تهیه و مصرف مشروبات الکلی در خارج از رستوران‌ها و نوشگاه‌هایی که برای این کار جواز گرفته‌اند، منع قانونی دارد. بنابراین اگر کسی در حالت مستی در خیابان و انظار عمومی ظاهر شود، جریمه شده و حتی ممکن است راهی زندان شود. در مورد مواد مخدر نیز باید گفت که با حمل کنندگان یا مصرف‌کنندگان مواد مخدر به‌شدت در این شهر برخورد خواهد شد. بنابراین اگر مجبورید برای درمان بیماری خاص خود از دارویی برگرفته از مواد مخدر استفاده کنید، حتما نسخه پزشک خود را همراه داشته باشید تا از بروز سوء تفاهم و مشکلات احتمالی جلوگیری کنید.

نکاتی در مورد طرز پوشش در دبی

حتما ضرب المثل «وقتی به رم رفتی، مثل رومیان رفتار کن» را شنیده‌اید؛ حقیقت این است که هر کشوری ارزش‌های اجتماعی و فرهنگ خاص خود را دارد که در نوع پوشش و رفتار ساکنان آن متبلور شده است. برای احترام به فرهنگ، دین و آیین کشورهای مختلف باید تا حد امکان مطابق با قوانین و فرهنگ آن کشور رفتار کنید. دبی نیز که شهری اسلامی است، به طبع محدودیت‌هایی را برای نوع پوشش بانوان و حتی آقایان وضع کرده است. البته این بدان معنا نیست که در جایجای این شهر باید با لباسی کاملا پوشیده ظاهر شد، در واقع پوشیدن پوشاکی نظیر شورت و بلوز بدون آستین در جاذبه‌های گردشگری و اماکن توریستی این شهر امکان‌پذیر است، اما برای گشت‌وگذار در مراکز خرید دبی، بهتر است برای احترام به ساکنان مودب و بافرهنگ این شهر از پوشیدن پوشاک چسبان یا کوتاهی که توجه دیگران را به خود جلب می‌کند، پرهیز کنید. جالب است بدانید که پوشیدن لباس شنا در اطراف ساحل و جاهایی که برای گردشگران فراهم شده بدون هیچ منعی امکان‌پذیر است.

مطالب مرتبط:

دیدگاه