حذف ارز نیمایی برای بلیط سفر با ایرلاین های خارجی

پوریا  محمدی پیوند
پوریا محمدی پیوند پنجشنبه، ۲۰ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۱۵:۳۵
حذف ارز نیمایی برای بلیط سفر با ایرلاین های خارجی

پیشنهاد وزارت راه و شهرسازی برای خارج کردن هزینه بلیط ایرلاین‌های خارجی از لیست دریافت کنندگان ارز نیمایی در دستور بررسی قرار گرفت.

وزارت راه و شهرسازی طی پیشنهادی به هیئت دولت درخواست کرد تا هزینه بلیط سفر با شرکت‌های هواپیمایی خارجی از لیست دریافت‌کنندگان ارز نیمایی خارج و با نرخ فروش اسکناس ارزی در بازار ثانویه محاسبه شود. این پیشنهاد با توجه به اهمیت حفظ منابع ارزی کشور در شرایط کنونی به‌عنوان یکی از اولویت‌های دولت و وزارت‌خانه‌های مربوط و با هدف ایجاد تعادل در بازار، جلوگیری از هرگونه سوءاستفاده احتمالی از تفاوت نرخ ارز، حفظ و حتی بهبود وضعیت موجود شرکت‌های هواپیمایی خارجی در بازار و کاهش میزان تقاضای ارز از دولت برای سفر به خارج از کشور، صورت پذیرفته است. به این ترتیب ملاک بهای ریالی بلیط هواپیما در ایرلاین‌های خارجی، نرخ روز فروش ارز (اسکناس) در بازار ثانویه تعیین شده توسط بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران خواهد بود.

لازم به ذکر است که پیشنهاد مذکور هم‌اکنون در کمیسیون اقتصاد دولت در حال بررسی و تصمیم گیری است.

اگر قصد خرید بلیط هواپیما به هر یک از مقصدهای داخلی یا خارجی را دارید، با کمک موتور جست‌وجوی پرواز کجارو می‌توانید به آسانی فهرستی از فروشندگان معتبر را مشاهده و ارزان‌ترین بلیط را خریداری کنید.

مطالب مرتبط:

منبع مهر

دیدگاه