شتاب گیری مجدد قیمت مسکن

بخش تبلیغات
بخش تبلیغات یکشنبه، ۱۸ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۱۰
شتاب گیری مجدد قیمت مسکن

طی ۶ ماه اخیر، هر متر خانه در شریعتی ۲۰ میلیون تومان گران‌تر شد.

سلب‌ مسئولیت: تحریریه‌ کجارو در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

شتاب گیری مجدد قیمت مسکن

یکی از مهم‌ترین مولفه های تاثیرگذار در یک معامله ملکی موفق، انتخاب خانه مناسب و خرید آن در زمان درست است. به این صورت که هنگام خرید یک واحدمسکونی، ابتدا مشخصات منطقه و سپس، متراژ، معماری ساختمان، تعداد اتاق‌ها و سایر مولفه‌ها را در نظر گرفته و سپس با تحلیل فرازونشیب های قیمت آن، در زمان مناسب خرید خود را انجام می‌دهیم. این مهم در این بازه زمانی که تورم اقتصادی کشور و قیمت مسکن در شیب صعودی قرارگرفته و خرید خانه در امامزاده قاسم یا مناطق مجاورش، حدود ۵ میلیارد تومان هزینه دارد، اهمیت دوچندانی پیدا کرده و هرچه در انتخاب و زمان خرید دقت کنیم، منافع بیشتری کسب خواهیم کرد.

کشورهای توسعه یافته، مسکن را یک کالای کاملا مصرفی می‌دانند که صرفا هدف از خرید یا اجاره آن، داشتن سرپناه مناسب و آسایش خانواده است. به این صورت درصد افزایش قیمت مسکن در این کشورها نیز نزدیک به صفر بوده و همه مردم و فعالان این بخش، از مزایای ارزانی مسکن بهره می‌برند. اما در کشورما، مسکن کاملا با نگاه سرمایه‌ای خریدوفروش و حتی سیاست‌گذاری و ساخته می‌شود. گفتنی است تورم بسیار زیاد قیمت مسکن در سال‌های گذشته، مهم‌ترین عامل این اتفاق ناخوشایند شده که محصول نهایی آن، این افزایش افسارگسیخته قیمت‌ها است.

ساماندهی بازار مسکن، رویکرد نوین می‌خواهد

در این راستا وجود یک استراتژی کاملا جدید که بتواند بازارمسکن را ساماندهی کرده و این نگاه را تغییر دهد، ضروری است. این مهم فقط با مشارکت همه مردم و نگاه بلند مدت به این بازار محقق می‌شود تا با افزایش نظارت و انجام معاملات به ارزش واقعی ملک، بتوان افزایش قیمت‌ها را کنترل کرده و حتی به کاهش آن کمک کرد. گفتنی است مهم‌ترین نیاز این ساماندهی، افزایش آگاهی ملکی مردم و به‌روزرسانی اطلاعات آن‌ها، در کنار مطالعه بازارهای مرتبط با بازارمسکن در کشورهای توسعه یافته است.

لازم به ذکر است این افزایش آگاهی ملکی توسط شرکت‌های دانش بنیان و فعال در حوزه مشاوران املاک، همچون مجموعه اینپین در حال انجام است و تا امروز توانسته علاوه بر ارائه اطلاعات مهم مسکنی به مردم، ابزارهای کاربردی برای تسهیل و تسریع در انجام معاملات ملکی ایجاد کند. به‌طوری که با توسعه تکنولوژی در این بخش، هوش مصنوعی را به معاملات املاک وارد کرده و بستری هوشمند برای شفاف سازی و ارتباط بین مشاوران املاک، متقاضی خرید یا اجاره و مالک ایجاد کرده است.

به‌طوری که در بخش جست‌و‌جوی ملک، برای تسریع در پیدا کردن مناسب‌ترین خانه برای متقاضیان، ابزاری فراهم کرده تا کاربران مشخصات خانه مورد نظر خود را وارد کرده و هوش مصنوعی را برای پیدا کردن خانه رویایی خود به کار گیرند. همچنین در بخش های توسعه‌ای اینپین، متقاضیان خانه‌های خاص، همچون واحدهای مناسب زوج های جوان، مجردها، دانشجویان، خانه‌های کوچک و زیر قیمت محله در بخش جداگانه منتشر می‌شود، تا متقاضیان آن‌ها بتوانند در فضای تخصصی به‌صورت هدفمند خانه مناسب خود را پیدا کنند. در ادامه، مولفه‌های تاثیرگذار برای انتخاب یک خانه مناسب در محله شریعتی، که در سامانه اینپین متقاضی زیادی داشته است را مطالعه می‌کنید:

قیمت مسکن اینپین شریعتی

شریعتی، از شمال تا جنوب تهران؛

برخی از خیابان‌های تهران را می‌توان شریان اصلی این شهر دانست که وسعت آن، باعث ایجاد محله‌های کوچک و بزرگ متعدد، به نام آن خیابان شده است. خیابان دکترشریعتی یکی از آن‌ها است که از شمال تهران تا جنوب امتداد داشته و هر قسمت آن، هم از نظر شرایط اجتماعی و هم قیمتی با هم تفاوت‌های بسیاری دارد.

 به‌طوری که از اجاره آپارتمان در اندرزگو تا اجاره آپارتمان در فرشته بیش از ۵۰ درصد اختلاف قیمت وجود دارد که با توجه به نرخ املاک این منطقه، مبلغ قابل‌توجهی است. از طرفی نوع معماری ساختمان‌ها و میزان درآمد ساکنان این دو محله به‌قدری متفاوت است که واقعا نمی‌توان هردو را مستاجران محله‌های خیابان شریعتی نامید.

گفتنی است این خیابان در گذشته مهم‌ترین مسیر رسیدن به شمیران و قصران بوده که تا پیش از انقلاب، به نام خیابان کوروش کبیر شناخته می‌شد.

به این صورت پس از پیروزی جمهوری اسلامی در انقلاب سال ۵۷، به‌دلیل وجود حسینیه ارشاد در این خیابان و سخنرانی‌های مهم دکتر شریعتی در این حسینیه، به پاسداشت یاد این نویسنده بزرگ، نام آن تغییر کرد. گفتنی است این خیابان به‌دلیل وسعت زیاد به دوبخش شمالی و جنوبی تقسیم شده است که از نیاوران تا سیدخندان و پس از آن تا خیابان انقلاب یا دروازه شمیران امتداد دارد.

قیمت مسکن اینپین شریعتی نوسان

قیمت و نوسانات ۵ ساله نرخ املاک در شریعتی

مدنظر داشته باشید این خیابان را محله‌های متعددی احاطه کرده که قیمت املاک آن، در مرحله نخست به محدوده ملک مورد نظر بستگی دارد. در این راستا نوسانات قیمت یک واحد آپارتمان مسکونی، در نزدیکی ایستگاه متروی شریعتی را که در منطقه ۳ شهرداری تهران قرار دارد  بررسی کرده‌ایم. به این صورت متقاضیان خرید آپارتمان در شریعتی که تردد با حمل و نقل عمومی و سایر مولفه‌های سکونت در یک محله مناسب برایشان اهمیت دارد، می‌توانند سکونت در این محدوده را یکی از انتخاب‌های خود بدانند.

گفتنی است ایستگاه متروی شریعتی در نزدیکی محله میرداماد و ظفر قرار گرفته و محله‌های اطراف آن‌ها، از نظر اجتماعی شرایط قابل‌قبولی دارد. به این صورت در سال ۹۴ هزینه خرید آپارتمان در شریعتی به‌ازای هر متر مربع ۷ میلیون تومان بود که با در نظر گرفتن میانگین قیمت خرید خانه در آن بازه زمانی قیمت زیادی است. این مهم تا دو سال بعد هم به همین ترتیب روند صعودی خود را همسو با تورم ادامه داد و به کانال ۱۰ میلیون تومانی نزدیک شد.

به این صورت قیمت خرید آپارتمان در شریعتی در سال ۹۷ با افزایش شدیدی روبه‌رو شده و در پایان سال از نرخ ۱۸ میلیون تومان عبور کرد. این آغاز فرازونشیب های قیمت مسکن در تهران بود و در طول یکسال، این مبلغ به ۲۶ میلیون تومان رسید. گفتنی است در این بازه زمانی بسیاری از متقاضیان خرید و اجاره آپارتمان در شریعتی مجبور به ترک این محله و سکونت در محله‌های ارزان‌تر شدند. غافل از اینکه این نرخ نیز همچنان رشد افسارگسیخته سال ۹۹ را تجربه نکرده و تازه ابتدای گرانی بود. نرخی که از ابتدای سال تا پایان شهریور ماه، از ۳۰ به ۵۰ میلیون تومان رسید و قیمت خرید آپارتمان در شریعتی، این افزایش ناباورانه ۲۰ میلیون تومانی در ۶ ماه را در کارنامه خود ثبت کرد.

مستاجران، مهم ترین قربانیان گرانی مسکن؛

گفتنی است مبالغ فوق، در برخی نقاط خیابان شریعتی، افزایش بیشتری هم داشته است. به‌طوری که قیمت خرید خانه در امامزاده قاسم که در شمال این خیابان قرار گرفته به بیش از ۵۲ میلیون تومان در هر متر مربع رسیده و به این صورت باید برای خرید یک خانه ۱۰۰ متری در این محله، ۵ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان هزینه کرد.

از سوی دیگر این گرانی املاک، بازار اجاره در این مناطق را هم به چالش کشیده و متقاضیان اجاره آپارتمان در اندرزگو یا اجاره آپارتمان در فرشته، دیگر توان پرداخت چنین افزایش قیمتی را ندارند. این موضوع تنش بین مالک و مستاجر را افزایش می‌دهد و در نهایت مشکلات جابه‌جایی یا افزایش اجاره بها بر دوش مستاجر خواهد بود.

قیمت مسکن اینپین شریعتی ۳

محله شریعتی روی نقشه و ترافیک آن

گفتنی است ایستگاه متروی شریعتی کمی بالاتر از میرداماد و پایین‌تر از قلهک واقع شده که مراکز تجاری متعددی در اطراف این محله‌ها ساخته شده است. همچنین محله قبا و داوودیه نیز در ضلع شرقی و غربی این محدوده قرار گرفته که اکثر کوچه‌های آن‌ها را واحدهای مسکونی تشکیل داده است.

شایان ذکر است در نزدیکی این محله، بزرگراه همت، شهید مدرس و اتوبان صدر قرار دارد که با در نظر گرفتن شرکت‌ها و ادارات متعدد این محله، تردد با خودروی شخصی را در ساعات شلوغ، با ترافیک همراه می‌کند. گفتنی است یکی از مشکلات متقاضیان خرید یا اجاره آپارتمان در شریعتی، همین مشکل تردد برای جست‌و‌جو است. این در حالی است که ابزارهای گوناگون اینپین، جست‌و‌جوی آنلاین را به روش‌های مختلف در اختیار کاربران قرار داده و حتی فاصله زمانی خانه انتخابی، تا محل فعلی کاربر در حال جست‌و‌جو را نشان می‌دهد.

 گفتنی است به‌روزترین روش‌های جست‌و‌جوی ملکی با کاربری آسان، در سامانه اینپین به کار گرفته شده است. کافی است برای آشنایی و استفاده از ابزارها و اطلاعات ملکی این سامانه، واژه “inpin”را در نوار ابزار مرورگر خود وارد کرده یا از طریق بسترهای ارائه برنامه، اپلیکیشن اینپین را دریافت کنید.

مطالب مرتبط:

دیدگاه