طراحی گذرنامه واکسیناسیون کرونا در مراحل پایانی

پوریا  محمدی پیوند
پوریا محمدی پیوند یکشنبه، ۹ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۱۷:۲۲
طراحی گذرنامه واکسیناسیون کرونا در مراحل پایانی

انجمن بین‌المللی حمل‌و‌نقل هوایی (IATA) از مراحل نهایی طراحی گذرنامه دیجیتالی برای ثبت سوابق واکسیناسیون مسافران با هدف نجات صنعت گردشگری خبر داد.

«الکساندر جونیاک»، مدیر اجرایی انجمن بین‌المللی حمل و نقل هوایی (IATA) در بیانیه‌ای اعلام کرد که این انجمن در حال گذراندن مراحل نهایی طراحی گذرنامه دیجیتال است تا علاوه بر جلوگیری از فروپاشی صنعت گردشگری، به انجام سفر بین‌المللی بدون اقدامات قرنطینه‌ای کمک کند. سوابق واکسیناسیون مسافران در این پاسپورت دیجیتالی ثبت خواهد شد. جونیاک در این بیانیه عنوان کرد:

آزمایش کلید اول انجام سفرهای بین‌المللی بدون در نظر گرفتن قوانین قرنطینه است. کلید دوم این است زیرساخت‌های اطلاعات این اتفاق را ممکن کند که نتیجه آزمایش و اطلاعات مسافران در کنار مدارک در مرزها کنترل شود.

درحال حاضر هیچ کشوری برای ورود به مرزهای خود، شرط واکسیناسیون را اعمال نکرده است؛ اما IATA در تلاش است تا با طراحی این روند، به تضمین و رونق این صنعت کمک کند. هرچند پیش‌بینی می‌شود که برخی از کشورها مثل استرالیا و نیوزلند، اجازه سفر به کشورشان را بدون ترزیق واکسن ندهند.

همچنین در صورت اجباری شدن واکسیناسیون توسط شرکت‌های هواپیمایی، گذرنامه دیجیتالی در پروازها نقش مهمی‌ را ایفا خواهد کرد.

اگر قصد خرید بلیط هواپیما به هر یک از مقصدهای داخلی یا خارجی را دارید، با کمک موتور جست‌وجوی پرواز کجارو می‌توانید به آسانی فهرستی از فروشندگان معتبر را مشاهده و ارزان‌ترین بلیط را خریداری کنید.

مطالب مرتبط:

منبع برنا

دیدگاه