از سرگیری پروازهای تهران به نجف

پوریا  محمدی پیوند
پوریا محمدی پیوند پنجشنبه، ۶ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۰۲
از سرگیری پروازهای تهران به نجف

طبق اعلام هواپیمایی قشم ایر، پروازهای مسیر تهران- نجف-تهران و مشهد-نجف-مشهد در روزهای دوشنبه و پنجشنبه با حفظ پروتکل‌های بهداشتی از سرگرفته شد.

 قشم ایر از برقراری مجدد پروازهای این شرکت هواپیمایی در مسیر تهران - نجف - تهران و مشهد - نجف - مشهد و در روزهای دوشنبه و پنجشنبه خبر داد. به‌منظور استفاده از این پروازها که با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی انجام می‌شود، همراه داشتن پاسخ تست منفی ویروس کرونا (PCR) برای مسافران بالای ۱۲ سال الزامی است. کودکان بدون همراه نیز باید مراحل ارائه تست را انجام دهند.

انجام تست PCR در تمام آزمایشگاه‌های مورد تایید وزارت بهداشت امکان‌پذیر است. پاسخ تست عدم ابتلا به ویروس کرونا باید به زبان انگلیسی باشد و حداکثر ۷۲ ساعت قبل از پرواز دریافت شود. نتیجه آزمایش تست کرونا همراه با فرم‌های خود اظهاری (غربالگری) در هر دو فرودگاه مبدا و مقصد بررسی خواهد شد.

برای استفاده از خدمات هوایی و سفر به نجف، ارائه ویزای معتبر کاری، توریستی یا گواهی اقامت الزامی است. همچنین مسافرانی که دارای گذرنامه ایرانی و کارت هویت عراقی هستند، در صورت مطابقت مندرجات قادر به استفاده از این پروازها خواهند بود.

لازم به ذکر است که سفر در مسیرهای منتهی به فرودگاه امام خمینی برای افراد بالای ۱۲ سال، به ارائه پاسخ منفی تست کرونا احتیاج خواهد داشت و در صورت عدم ارائه، مراتب اخذ تست PCR در فرودگاه انجام می‌شود و تمامی هزینه‌های مترقبه آن متوجه مسافر خواهد بود. به‌علاوه، با توجه به اینکه رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط شرکت‌های هواپیمایی الزامی است، در صورت مشاهده موارد مشکوک و عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی در فرودگاه، مطابق قوانین از پذیرش مسافر جلوگیری به‌عمل خواهد آمد و بر اساس دستورالعمل‌های مقتضی در دوران پاندمی با وی برخورد خواهد شد. بدیهی است که تمام هزینه‌های ناشی از عدم پذیرش مسافر، بر عهده خود او خواهد بود.

کشور عراق انجام پروازهای بین‌المللی خود را به‌دلیل جلوگیری از شیوع ویروس کرونا از ۱۷ مارس سال جاری به‌جالت تعلیق درآورده بود. سرانجام پس از کش ‌و‌ قوس‌های فراوان، از ۲۳ ماه ژوئیه تصمیم به از سرگیری پروازهای ایران به عراق گرفت؛ هرچند این تاریخ نیز بارها به تعویق افتاده بود.

اگر قصد خرید بلیط هواپیما به هر یک از مقصدهای داخلی یا خارجی را دارید، با کمک موتور جست‌وجوی پرواز کجارو می‌توانید به آسانی فهرستی از فروشندگان معتبر را مشاهده و ارزان‌ترین بلیط را خریداری کنید.

مطالب مرتبط:

منبع تین نیوز

دیدگاه