منع تردد به چابهار و تعطیلی مناطق گردشگری به دلیل وضعیت قرمز شیوع کرونا

پوریا  محمدی پیوند
پوریا محمدی پیوند سه شنبه، ۴ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۰۶
منع تردد به چابهار و تعطیلی مناطق گردشگری به دلیل وضعیت قرمز شیوع کرونا

فرماندار ویژه چابهار از تعطیلی دو هفته‌ای اصناف، بازار، بوستان‌ها و مراکز تفریحی و گرشگری به‌دلیل قرارگیری این شهرستان در مرز هشدار و قرمز شرایط کرونایی خبر داد.

رحمان بامری، معاون استاندار سیستان‌ و بلوچستان و فرماندار شهرستان ویژه چابهار با اشاره به محدودیت تردد در مسیرهای دسترسی به چابهار برای پلاک‌های غیربومی این شهرستان و اعمال جریمه سنگین، از تعطیلی تمام مناطق گردشگری و تفریحی شهرستان چابهار و بازارهای تجاری منطقه آزاد و سطح شهر به‌مدت ۱۵ روز خبر داد. وی در این رابطه تصریح کرد:

این شهرستان برای مبارزه با شیوع بیماری کرونا از امروز در محدودیت قرار گرفته و هشدارهای لازم برای وارد نشدن خودروهای پلاک سایر شهرستان‌ها و استان‌ها داده شده و در ورودی‌های شهر از وارد شدن این قبیل خودروها جلوگیری می‌شود.

بامری با بیان اینکه هم‌اکنون اعمال قرنطینه در ورودی‌های شهر و منطقه آزاد اعمال می‌شود، از مردم درخواست که از سفر به چابهار خودداری کنند. وی اذعان داشت:

به‌صورت مرتب و شبانه‌روزی در مناطق ورودی شهر، ترمینال مسافربری و درب گیت شمالی منطقه آزاد به‌همراه اعضای شورای اداری وتامین و ستاد مدیریت بحران و ستاد کرونا شهرستان چابهار بازدید و توصیه می‌شود موارد شیوع کرونا را جدی بگیرند.

فرماندار چابهار با اشاره به تصور غلط بسیاری از مردم در خصوص کاهش شیوع ویروس کرونا در مناطق گرم و عزم سفر ایشان به شهرستان چابهار، تاکید کرد:

قاطعانه اعلام می‌شود در مناطق با رطوبت بالا مانند بندرهای چابهار و کنارک، ماندگاری ویروس بیشتر و خطر شیوع آن دو چندان است.

فرماندار چابهار ضمن اعلام ضدعفونی اماکن عمومی، پارک‌ها، مساجد، ادارات و بانک‌ها و آماده‌سازی و تجهیز بیمارستان برای پذیرش بیماران مبتلا به ویروس کرونا، بر برگزار نشدن هرگونه مراسم ترحیم و جشن در این شهرستان تاکید کرد و افزود:

امید است با همکاری آحاد مردم به‌ویژه در روزهای آِینده و پرهیز از ترددهای غیرضروری (ماندن در خانه و نرفتن به مهمانی یا دعوت از مهمان) از شیوع این بیماری جلوگیری و سلامت شهروندان به‌شکل مطلوب تامین شود.

محمدیونس حقانی، شهردار چابهار نیز با اشاره به تمهیدات اتخاذ شده برای برای تامین مواد ضدعفونی و گندزدایی معابر و اماکن عمومی، از تعطیلی پارک بهاران دریابزرگ، دریاکوچک، بوستان‌های بزرگ و کوچک محدوده شهر، با توجه به اعلام وضعیت قرمز و اجرای طرح محدودیت کرونایی خبر داد و بر اجرای سخت‌گیرانه مصوبات ستاد ملی مبارزه با ویروس کرونا تاکید کرد. وی افزود:

با توجه به اینکه بازار یکی از شلوغ‌ترین مکان‌های شهر محسوب می‌شود و مردم نیز در طول حدود یک سال سخت کرونایی برای تامین مایحتاج خود مجبور به مراجعه به بازار هستند، شهرداری ضدعفونی کردن این محدوده را به‌صورت روزانه در دستور کار قرار داده است.

شهردار چابهار در خصوص ورود مسافران به شهرستان چابهار نیز عنوان کرد:

ورود مسافر به چابهار به‌شدت نگران‌کننده شده است؛ لذا از هموطنان درخواست می‌شود با توجه به جلوگیری از ورود خودروهای غیرپلاک چابهار تا عادی‌شدن اوضاع از سفرهای غیرضروری جهت بازدید از مکان های دیدنی چابهار به این شهر خودداری کنند.

مطالب مرتبط:

منبع ایرنا

دیدگاه