فروش بلیط اتوبوس و تاکسی بین شهری به بیماران کرونایی ممنوع شد

پوریا  محمدی پیوند
پوریا محمدی پیوند دوشنبه، ۳ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۱۵:۵۱
فروش بلیط اتوبوس و تاکسی بین شهری به بیماران کرونایی ممنوع شد

معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی از ممنوعیت فروش بلیط تاکسی و اتوبوس بین شهری به بیماران مبتلا به کرونا خبر داد.

شهرام آدم‌نژاد، معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی، با یادآوری دستورالعمل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و با اشاره به مصوبه ستاد ملی مبارزه با ویروس کرونا در خصوص عدم ارائه خدمات حمل‌ و نقل به افراد مبتلا به کرونا، از ممنوعیت فروش بلیط سفر جاده‌ای به بیماران کرونایی خبر داد. وی در این رابطه اظهار داشت:

براساس مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا مبنی بر اینکه قبل از فروش بلیط انواع شقوق حمل و نقل عمومی به عموم مسافران از وزارت بهداشت استعلام تست کرونای افراد گرفته شود، این اقدام و استعلام‌گیری از اواخر هفته گذشته برای مسافران بخش هوایی و ریلی آغاز شد.

وی با اشاره به رفع مشکلات و آماده‌سازی زیرساخت‌ها برای اجرای این دستورالعمل در بخش حمل و نقل جاده‌ای، تصریح کرد:

از صبح دوشنبه، سوم آذرماه نیز در حمل و نقل جاده‌ای، برای مسافران استعلام تست کرونا گرفته می‌شود.

آدم‌نژاد درباره چگونگی تشخیص بیماران مبتلا به کرونا عنوان کرد:

قبل از صدور بلیط اتوبوس یا فروش بلیط تاکسی‌های بین شهری، براساس مشخصات فرد استعلام تست کرونای مسافران انجام می‌شود و چنانچه تست کرونای افراد مثبت بوده باشد، بلیطی به آ‌ن‌ها فروخته نمی‌شود.

معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی با ابراز امیدواری درباره قطع زنجیره کرونا و کمک به سلامت جامعه با تمهیدات و اقدامات لازم، اطمینان داد که مبتلایان به کرونا ۱۴ روز بعد از نتیجه تست مثبت خود می‌توانند نسبت به استفاده از حمل و نقل عمومی اقدام کنند. بعد از گذشت این مدت زمان اجازه سفر با حمل و نقل عمومی را دارند و در غیر این صورت باید از صدور یا فروش بلیط به آن‌ها خودداری شود.

مطالب مرتبط:

منبع ایلنا

دیدگاه