عدم فروش بلیط هواپیما به بیماران کرونایی

پوریا  محمدی پیوند
پوریا محمدی پیوند دوشنبه، ۳ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۱۹
عدم فروش بلیط هواپیما به بیماران کرونایی

معاون هوانوردی سازمان هواپیمایی کشوری با بازدید از فرودگاه مهرآباد، از روند غربالگری مسافران مبتلا به ویروس کرونا توسط شرکت‌های هواپیمایی بازدید کرد.

ابوالقاسم جلالی، معاون هوانوردی سازمان هواپیمایی کشوری، با بازدید از فرودگاه بین‌المللی مهرآباد از روند صدور بلیط هواپیما و کارت پرواز بر اساس پروتکل‌های جدید ابلاغ شده توسط وزارت بهداشت اطمینان حاصل کرد. بدین ترتیب، تمامی ایرلاین‌ها به سامانه وزارت بهداشت متصل شده‌اند و برای بیماران مبتلا به کرونا بلیط صادر نمی‌شود.

همچنین در این بازدید که با همراهی کارشناسان سازمان فناوری اطلاعات انجام شد، سیستم پذیرش مسافر شرکت‌های هواپیمایی داخلی از جهت اتصال به سامانه شناسایی بیماران مبتلا به ویروس کرونا که وزارت بهداشت راه‌اندازی شده است، مورد بازرسی قرار گرفت. بر این اساس شرکت‌های هواپیمایی موظفند تا پیش از فروش بلیط به مسافر، وضعیت ابتلای وی به ویروس کرونا را از طریق وب‌ سرویس ماسک استعلام کنند. همچنین هنگام صدور کارت پرواز، متصدی این امر بار دیگر شرایط مسافر را استعلام خواهد کرد.

بدیهی است که شرایط مذکور، مربوط به بیمارانی است که نام آن‌ها در سامانه وزارت بهداشت به‌واسطه انجام آزمایش در مراکز بهداشتی ثبت شده است. این مسافران قادرند پس از بهبودی با همراه داشتن پاسخ منفی تست کرونا، نسبت به خرید بلیط اقدام کنند.

اگر قصد خرید بلیط هواپیما به هر یک از مقصدهای داخلی یا خارجی را دارید، با کمک موتور جست‌وجوی پرواز کجارو می‌توانید به آسانی فهرستی از فروشندگان معتبر را مشاهده و ارزان‌ترین بلیط را خریداری کنید.

مطالب مرتبط:

منبع تین نیوز

دیدگاه