جزئیات بسته حمایتی جدید دولت برای حمایت از فعالان صنعت گردشگری اعلام شد

پوریا  محمدی پیوند
پوریا محمدی پیوند دوشنبه، ۱۲ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۰۲
جزئیات بسته حمایتی جدید دولت برای حمایت از فعالان صنعت گردشگری اعلام شد

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی جزئیات بسته حمایتی دولت در راستای حمایت از صنعت گردشگری را به استانداران ۳۱ استان کشور ابلاغ کرد.

ادامه خسارات ناشی از پاندمی بر صنعت گردشگری، وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی را بر آن داشت تا در آخرین جلسه ستاد ملی مبارزه با ویروس کرونا، بسته حمایتی جدیدی را برای ۱۴ رسته شغلی به تصویب برساند.

بسته حمایتی جدید معرفی شده توسط دکتر علی‌اصغر مونسان، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شامل امهال بازپرداخت تسهیلات بانکی قبلی دریافت‌شده تا پایان سال ۹۹، تمدید مهلت پرداخت حق بیمه سهم کارفرمایی سال ۹۹، امهال هزینه‌های آب، برق و گاز، امهال هزینه‌های مالیاتی سررسید سال ۹۹ تا پایان سال جاری و تسهیلات بانکی بنگاه‌محور با کارمزد ۱۲ درصد و دوره تنفس ۶ ماهه خواهد بود.

طبق این مصوبه که در پی عملکرد سلیقه‌ای برخی دستگاه‌های ذی‌ربط در سطوح استانی مطرح شد، فعالان و تاسیسات حوزه گردشگری با توجه به نوع فعالیت خود، می‌توانند از حداقل ۱۶ میلیون تومان تا ۹۰۰ میلیون تومان وام بانکی با نرخ سود ۱۲ درصد و با دوره تنفس حدود ۶ ‌ماهه بهره‌مند شوند.

حداکثر میزان وام پرداختی به تفکیک نوع فعالیت اهالی حوزه گردشگری به شرح زیر معین شده است:

  • ارزیابان و عوامل تطبیق ۱۶ میلیون تومان
  • راهنمایان گردشگری ۲۰ میلیون تومان
  • شرکت‌های عامل تطبیق ۵۰ میلیون تومان
  • مؤسسات آموزش گردشگری ۶۰ میلیون تومان
  • شرکت‌های حمل‌و‌نقل گردشگری ۸ میلیون تومان
  • اقامتگاه‌های بوم‌گردی و سنتی براساس تعداد اتاق، مساحت و درجه واحد بین ۸۰ تا ۲۰۰ میلیون تومان
  • هتل‌آپارتمان‌ها، متل‌ها و مهمانپذیرها به تفکیک درجه و تعداد اتاق از ۲۰۰ تا ۳۵۰ میلیون تومان
  • سفره‌خانه‌های سنتی و واحدهای پذیرایی بین‌راهی، مراکز سرگرمی و تفریحی، مجتمع‌های گردشگری و آبدرمانی دارای مجوز فعالیت از وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بر اساس نوع و درجه واحد بین ۱۰۰ میلیون تا ۳۵۰ میلیون تومان
  • هتل‌ها بر حسب ستاره و تعداد اتاق از ۲۰۰ تا ۹۰۰ میلیون تومان و دفاتر خدمات مسافرتی بین ۱۵۰ تا ۳۰۰ میلیون تومان

متقاضیان بسته حمایتی می‌توانند از طریق سامانه تاسیسات گردشگری (جانا) نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند. همچنین گروه راهنمایان گردشگری و دفاتر مسافرتی نیز می‌توانند از طریق سامانه دفاتر گردشگری اطلاعات مربوط به رسته خود را بارگذاری کنند.

مطالب مرتبط:

دیدگاه