برقراری مجدد پروازهای نجف با شرکت هواپیمایی قشم از ۲۹ آذر ماه

پوریا  محمدی پیوند
پوریا محمدی پیوند چهار شنبه، ۲۸ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۲۱:۰۱
برقراری مجدد پروازهای نجف با شرکت هواپیمایی قشم از ۲۹ آذر ماه

شرکت هواپیمایی قشم از برقراری مجدد پروازهای نجف خبر داد. ارائه پاسخ منفی تست کرونا برای استفاده از خدمات هوایی الزامی است.

هواپیمایی قشم ایر اعلام کرد پروازهای این هواپیمایی در مسیرهای تهران - نجف - تهران و مشهد - نجف - مشهد مجددا برقرار خواهد شد. زمان انجام این پروازها از روز ۲۹ آذر ۹۹ در روز دوشنبه و پنج‌شنبه هر هفته خواهد بود.

همراه داشتن پاسخ تست منفی ویروس کرونا (PCR) برای مسافرین بالای ۱۲ سال الزامی است. کودکان بدون همراه نیز باید مراحل ارائه تست را انجام دهند. انجام تست PCR در تمام آزمایشگاه‌های مورد تایید وزارت بهداشت امکان پذیر است. پاسخ تست عدم ابتلا به ویروس کرونا باید به زبان انگلیسی باشد و حداکثر ۷۲ ساعت قبل از پرواز دریافت شود.

نتیجه آزمایش تست کرونا همراه با فرم‌های خود اظهاری (غربالگری) در هر دو فرودگاه مبدا و مقصد بررسی خواهد شد. همچنین برای سفر به نجف ارائه ویزای معتبر کاری، توریستی یا گواهی اقامت الزامی خواهد بود. علاوه بر این، مسافرانی که دارای گذرنامه ایرانی و کارت هویت عراقی هستند، در صورت مطابقت مندرجات قادر به سفر خواهند بود.

گفتنی است که مسافرت در مسیرهای منتهی به فرودگاه امام خمینی برای افراد بالای ۱۲ سال، ملزم به ارائه پاسخ منفی تست کرونا خواهد بود و در صورت عدم ارائه، مراتب اخذ تست PCR در فرودگاه انجام می‌شود و تمامی هزینه‌های مترقبه آن متوجه مسافر خواهد بود. به‌علاوه، با توجه به اینکه رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط شرکت‌های هواپیمایی الزامی است، در صورت مشاهده موارد مشکوک و عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی در فرودگاه، مطابق قوانین از پذیرش مسافر جلوگیری به‌عمل خواهد آمد و براساس دستورالعمل‌های مقتضی در دوران پاندمی با وی برخورد خواهد شد. بدیهی است که تمام هزینه‌های ناشی از عدم پذیرش مسافر، بر عهده خود او خواهد بود.

مطالب مرتبط:

دیدگاه