آمادگی وزارت بهداشت برای تجهیز هتل ‌ها به‌منظور استقرار بیماران کرونایی

پوریا  محمدی پیوند
پوریا محمدی پیوند دوشنبه، ۲۶ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۲۱:۱۵
آمادگی وزارت بهداشت برای تجهیز هتل ‌ها به‌منظور استقرار بیماران کرونایی

وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای برای اجاره هتل‌های درجه یک، دو و سه به‌عنوان نقاهتگاه بیماران کرونایی و استقرار کادر پزشکی اعلام آمادگی کرد.

دکتر علی‌اصغر مونسان، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در جلسه‌ای که با حضور معاونان و مدیران این وزارت‌خانه، مدیران و معاونان ستادی و مدیران کل استانی به‌صورت ویدیو کنفرانس در کاخ نیاوران برگزار شد، به شیوع گسترده ویروس کرونا و لزوم اعمال محدودیت‌ها و رعایت پروتکل‌های بهداشتی اشاره کرد و از پیگیری جدی در پایش و بازرسی از اماکن گردشگری و اقامتی خبر داد. 

وی با یادآوری محدودیت‌های جدید اعمال شده توسط ستاد ملی مبارزه با ویروس کرونا و تاکید بر اجرای دقیق دستورالعمل‌ها، تصریح کرد:

براساس آخرین تصمیمات صورت‌گرفته در این ستاد محدویت‌های جدی اعمال خواهد شد که شهر به شهر نیز متفاوت خواهد بود. ما در استان‌ها باید آمادگی کامل را برای اجرای این موازین داشته باشیم که به‌زودی این ویروس مهار شود و کسب‌وکار گردشگری در استان‌ها رونق بگیرد.

مونسان همچنین با اشاره به درخواست دکتر نمکی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی جهت اجاره و تجهیز هتل‌ها، شامل هتل‌های درجه یک، دو و سه و اماکن اقامتی در استان‌ها به‌عنوان نقاهتگاه بیماران کرونایی و استقرار کادر پزشکی، اظهار کرد:

این موضوع قبلا در جلسه هیئت دولت و ستاد ملی مقابله با کرونا مطرح شده بود. وزارت بهداشت برای اجاره و پرداخت اجاره‌بهای این اماکن آمادگی دارد. مدیران کل با اعلام هرچه سریع‌تر این موضوع به هتل‌ها و اقامتگاه‌ها در استان‌ها، فهرست هتل‌های درجه یک، دو و سه را که به این امر علاقه‌مندند در اختیار ما قرار دهند که ما این اسامی را به وزارت بهداشت اعلام کنیم تا دانشگاه‌های علوم پزشکی هر شهر برای انعقاد قرارداد با هتل‌ها اقدام کنند.

مونسان در پایان ابراز امیدواری کرد که با کنترل پاندمی در کشور تا عید نوروز، شاهد رونق کسب‌وکارها در حوزه گردشگری و روزهای خوب برای این صنعت باشیم.

مطالب مرتبط:

دیدگاه