بازگشایی مرزهای آفریقای جنوبی به‌روی گردشگران خارجی

پوریا  محمدی پیوند
پوریا محمدی پیوند دوشنبه، ۱۴ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۲۱:۰۱
بازگشایی مرزهای آفریقای جنوبی به‌روی گردشگران خارجی

آفریقای جنوبی پس از ۶ ماه مرزهای خود را به‌روی مسافران بین‌المللی گشود. این بازگشایی با رعایت سخت‌گیرانه پروتکل‌های بهداشتی همراه است.

آفریقای جنوبی به منع ۶ ماهه ورود گردشگران خارجی پایان داد و پروازهای بین‌المللی را از سر گرفت. این موارد بخشی از دستورالعمل‌های اتخاذ شده توسط دولت این کشور برای مقابله در برابر ویروس کرونا بود.

اولین پرواز بین‌المللی که به آفریقای جنوبی وارد شد، به شرکت «لوفت‌هانزا» تعلق داشت که در روز پنجشنبه، مسیر هوایی آلمان تا فرودگاه «تامبو» در ژوهانسبورگ را پیموده بود. پس از این پرواز، پروازهایی از کنیا، زامبیا و زیمباوه نیز در فرودگاه‌های بین‌المللی کیپ تاون و دوربان به زمین نشستند.

مسافرانی که به آفریقای جنوبی وارد شدند، ملزم به‌ ارائه پاسخ منفی آزمایش کووید۱۹ بودند که گواهی آن در ۷۲ ساعت گذشته صادر شده بود.

دولت آفریقای جنوبی همچنان محدودیت‌هایی را برای ورود مسافران خارجی اعمال می‌کند و به شهروندان بیش از ۵۰ کشور اجازه ورود نمی‌دهد. لیست کشورهایی که شهروندانشان اجازه ورود به آفریقای جنوبی را ندارند هرروز بررسی می‌شود و کشورهایی چون ایالات تحده و انگلستان را که نرخ شیوع کرونا در آن‌ها بالا است، همچنان اجازه ورود به این کشور را ندارند.

رفت‌وآمد گردشگران بار دیگر موجب رونق فرودگا‌های آفریقای جنوبی شده است. «ممالکو کوبایی-نگویایه»، وزیر گردشگری آفریقای جنوبی که برای بازدید از فرودگاه‌ ژوهانسبورگ آمده بود ضمن ابراز رضایت از رعایت پروتکل‌های بهداشتی، اظهار داشت:

دیدن این موضوع که مسافران خارجی درک درستی از رعایت پروتکل‌های بهداشتی دارند، بسیار خوشایند است.

«کریس نیاموندیوا»، یکی از شهروندان آفرقای جنوبی که در زامبیا شاغل بود، در حالی که از دیدار دوباره خانواده‌اش ابراز خوشحالی می کرد، گفت:

خانواده من اینجا هستند و من در زامبیا، برای یک معدن کار می‌کنم؛ بنابراین در هفت ماه گذشته آن‌ها را ندیده‌ام. تلاش برای بازگشت به خانه با دشواری‌های بسیاری همراه بود.

مسافر دیگری به نام «ون ویک» که قرار بود برای دیدن فرزندانش به آمریکا سفر کند، می‌گفت:

مدتی است که منتظر بازگشایی مرزها هستم. فرزندان من در آمریکا زندگی می‌کنند و من می‌خواهم اکنون به دیدار آن‌ها بروم. طی این مدت، اولین بار است که امکان آن وجود دارد.

کشور آفریقای جنوبی که بزرگ‌ترین اقتصاد قاره سیاه محسوب می‌شود، علاوه بر برقراری مجدد پروازها، مرزهای زمینی خود را نیز به ‌روی گردشگران کشوران همسایه مانند بوتسوانا، اسواتینی (سوازیلند) ، لسوتو، موزامبیک، نامیبیا و زیمبابوه گشوده است.

 

 

مطالب مرتبط:

منبع afar

دیدگاه