گذر گردشگری پارک آب و آتش افتتاح شد

سعیده خلیلی‌صفا
سعیده خلیلی‌صفا یکشنبه، ۱۳ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۱۶:۰۸
گذر گردشگری پارک آب و آتش افتتاح شد

شب گذشته در مراسمی گذر گردشگری بوستان آب و آتش با حضور جمعی از مسئولان آغاز به کار کرد.

روز شنبه ۱۲ مهرماه ۱۳۹۹ گذر گردشگری بوستان آب و آتش تهران با هدف رونق‌بخشی به صنایع دستی با حضور مدیران شرکت نوسازی اراضی عباس‌آباد و جمعی از مدیران شهری آغاز به کار کرد. در ابتدای این مراسم سید محمدحسین حجازی، مدیرعامل شرکت نوسازی اراضی عباس‌آباد، ضمن خوش‌آمدگویی به مهمانان، بر احیای پوسته گردشگری در این مجموعه تاکید کرد.

سخنران دوم مراسم، جمشید حمزه‌زاده، رئیس جامعه هتلداران ایران بود. حمزه‌زاده در ابتدای سخنانش به تاثیرات کرونا بر صنعت گردشگری اشاره و از شهرداری به‌عنوان طلایه‌دار توسعه گردشگری یاد کرد.

در ادامه مراسم حسن خلیل‌آبادی، ریاست کمیته میراث فرهنگی و گردشگری شورای اسلامی شهر تهران، بر ضرورت تبدیل تهران به مقصد گردشگری تاکید کرد و به بیان نواقص موجود در راستای این مهم پرداخت. طبق گفته‌های خلیل‌آبادی یکی از راهکارهای پیش‌بینی شده در این راستا تاسیس سازمان گردشگری در شهرداری تهران است.

سپس احمد مسجد جامعی، عضو شورای اسلامی شهر تهران، در سخنان خود به قدمت تهران و جاذبه‌های گردشگری آن پرداخت. وی در ادامه صنایع دستی را جزو جدایی‌ناپذیر سفر و گردشگری دانست و اجرای چنین پروژ‌ه‌هایی را گامی در راستای رونق هرچه بیشتر کسب و کارهای فعالان این حوزه در کنار حفظ و ترویج فرهنگ ایرانی خواند.

در پایان نیز ابراهیم پورفرج، رئیس جامعه تورگردانان ضمن یادآوری آمار سفر گردشگران خارجی در سال گذشته به ایران (حدود هفت میلیون نفر) از کاهش سفرها اظهار ناامیدی کرد. پورفرج چنین اظهار کرد که:

یکی از مشکلات اساسی عدم حفظ گردشگر در تهران است؛ زیرا از نظر گردشگری تهران هیچ‌گاه مورد توجه قرار نگرفته است. پیش‌تر مدت زمان اقامت در تهران دو شب بود که در حال حاضر به یک شب کاهش پیدا کرده است.

در ادامه مراسم، بازی فکری تهران دورت بگردم رونمایی و از عکاسان برتر مسابقه عکاسی از جاذبه‌های گردشگری اراضی عباس‌آباد تقدیر شد.

مطالب مرتبط:

منبع کجارو

دیدگاه