معرفی ۳ مقصد اطراف تهران برای اقامت و سفرهای پاییزی آخر هفته با هومسا

بخش تبلیغات
بخش تبلیغات شنبه، ۱۰ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۲۰:۰۰
معرفی ۳ مقصد اطراف تهران برای اقامت و سفرهای پاییزی آخر هفته با هومسا

کردان، لواسان و دماوند از مقاصد ییلاقی محبوب پایتخت هستند که در پاییز منظره شگفت‌انگیزی از درختان زرد و نارنجی در آن‌ها به‌وجود می‌آید.

سلب‌ مسئولیت: تحریریه‌ کجارو در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

پاییز که از راه می‌رسد، دلمان سفر به جایی را می‌خواهد که بتوانیم رنگ و بوی این فصل زیبا و رنگارنگ را از نزدیک حس کنیم، اما گاه فرصت سفر کوتاه است و باید به آخر هفته‌ها اکتفا کنیم. بنابراین نیاز داریم کمی بیشتر از جاذبه‌های طبیعی و مناطق خوش آب و هوای اطراف در این فصل بدانیم تا یک مقصد مناسب انتخاب کنیم. در اطراف تهران، ۳ منطقه‌ کردان، لواسان و دماوند از مقاصد ییلاقی محبوب است که در هر فصل سال زیبایی خاص خودش را دارد، به‌ویژه پاییز که منظره  شگفت انگیزی از درختان زرد و نارنجی به وجود می‌آید.

شما می‌توانید در سفری یک روزه از دیدنی‌های هرکدام از این مناطق بازدید کنید و گشتی در طبیعت آن‌ها بزنید، اما پیشنهاد می‌دهیم حداقل یک شب اقامت را در لواسان، کردان یا دماوند تجربه کنید تا استراحت کوتاهی به دور از زندگی شهری داشته باشید. برای اجاره سوئیت و ویلا لوکس و ارزان در سراسر ایران و مناطق ییلاقی اطراف تهران می‌توانید به سایت هومسا مراجعه کنید و با فیلتر کردن هر منطقه و نوع اقامتگاه، به واحد دلخواه‌تان برسید. این سامانه مجموعه منتخبی از اقامتگاه‌های لوکس، ارزان، سنتی و مدرن را در مناطق مختلف جمع‌آوری کرده است و با تضمین کیفیت و پشتیبانی ۲۴ ساعته خیال میهمانان را برای اقامت و سفری آسوده، راحت کرده است.

کردان، لواسان و دماوند؛ مقصد چهار فصل تهرانی‌ها

روستاهای ییلاقی اطراف تهران با گذشت زمان و استقبال ساکنان تهران و البرز از شکل و شمایل روستایی به ییلاقی نسبتا لوکس تغییر چهره دادند. حالا دیگر علاوه بر طبیعت و آب و هوای منطقه، ویلاهای لوکس و امکانات تفریحی آن‌ها بستری مناسب برای استراحت و خوشگذارنی فراهم کرده است. در ادامه نگاهی بر پتانسیل‌های گردشگری این مناطق خواهیم داشت.

استراحت و تفریح در کردان

رپورتاژ

کردان روستایی از توابع ساوجبلاغ در استان البرز، ۲۵ کیلومتری کرج است که در سال‌های اخیر، آخر هفته‌های پرترافیکی را تجربه می‌کند. شاید جالب باشد بدانید این منطقه در زمان جنگ تحمیلی به منطقه‌ای حاشیه‌نشین برای تهرانی‌ها و کرجی‌ها و یکی از قطب‌های صنعتی و اقتصادی اطراف بدل می‌شود. رفته رفته با توسعه زیرساخت شهری و ویلاهایی که به‌عنوان خانه دوم استفاده می‌شد، مورد توجه ویژه قرار گرفت.

اگر برای استراحت یک ویلا در کردان را انتخاب می‌کنید، به شما قول می‌دهیم که اوقات خوشی را در آنجا سپری خواهید کرد، اما اگر به‌دنبال جاذبه‌های طبیعی هستید، می‌توانید در بافت روستایی منطقه قدم بزنید، از آب و هوای خنک یا سرد آن لذت ببرید و کلی عکس‌های پاییزی زیبا از خودتان و منظره بگیرید. پرواز بر فراز روستا، کوهنوردی و سرگرمی‌هایی که دردهکده تفریحی کردان وجود دارد، از فعالیت‌هایی است که اوقات فراغت شما را به‌خوبی پر می‌کند. برای اجاره روزانه ویلا در کردان سایت هومسا یک مرجع قابل‌اعتماد است که به شما کمک می‌کند تا پیش از سفر یک اقامتگاه خوب رزرو کنید.

آخرهفته‌ها در باغ شهر لواسان

لواسان از شهرهای بخش لواسانات در شهرستان شمیرانات؛ شمال شرق تهران، سالهاست از ییلاقات و پاتوق‌های تهرانی‌ها به شمار می‌آید. ویلاهای لاکچری این منطقه که معماری‌های یکتا و منحصربه‌فردش زبانزد مردم شده، بافت روستایی لواسان را ربوده و آن را به یک باغ شهر لوکس تبدیل کرده است. رستوران‌ها، مراکز خرید و گشت‌وگذار در خیابان‌های لواسان باعث شده، اهالی تهران برای چند ساعت هم که شده، به‌منظور تفریح و خوش‌گذرانی خودشان را به این منطقه خوش آب و هوا برسانند. طبیعت زیبای لواسان، چشم اندازهای بکر و دیدنی جاجرود و سد لتیان، حتما شما را وسوسه می‌کند به فکر اقامت در لواسان باشید و زمانی بیش از یک روز را درآنجا سپری کنید. به شما پیشنهاد می‌دهیم قبل ازرفتن به منطقه و مواجه شدن با ویلاهای پر، سری به سایت هومسا بزنید و برای اجاره کوتاه مدت ویلا در لواسان از پیش اقدام کنید.

طبیعت‌گردی و خوش‌گذرانی در دماوند؛ یک تیر و دو نشان

رپورتاژ

دماوند از آن مناطقی است که هروقت صحبت از آن به وسط می‌آید، ناخودآگاه سرمای عجیبی احساس می‌کنیم. کوچه باغ‌های رنگ و لعاب‌دار دماوند در پاییز چشم‌ها را به خود خیره و حس زندگی را در دل زنده می‌کند. با وجود گسترش ویلا و خانه‌ها، بافت روستایی دماوند هنوز هم از کوچه‌ پس کوچه‌ها سرک می‌کشد. طبیعت بی‌بدیل این منطقه به‌دلیل وجود قله دماوند و فراهم بودن زیرساخت اقامتی باعث شده تا دماوند برای خیلی از اهالی حومه‌، به‌عنوان مقصدی برای آخر هفته‌ها انتخاب شود. وجود چشمه‌سارهای معدنی و طبیعی، رودخانه‌ها، رشته کوه البرز، باغات میوه و غیره همگی دست به دست می‌دهند تا اقامت شما به این منطقه طولانی‌تر شود و علاوه بر گردشگران عام، کوهنوردان نیز به آن سفر کنند.

در آخر می‌توانیم اضافه کنیم افزون بر سه منطقه کردان، لواسان و دماوند مناطق ییلاقی دیگری مانند فیروزکوه، فشم، کن، میگون و... وجود دارند که می‌توانند جایگزین این مقاصد باشند. این مناطق ییلاقی به‌دلیل گسترش شهرنشینی در تهران بزرگ، به جایی برای فرار از زندگی شهرنشینی، ماشینی و آلودگی آب‌وهوا بدل شده است. مناطقی که فرصتی برای یک نفس تازه می‌سازند!

مطالب مرتبط:

دیدگاه