تفاهم‌نامه همکاری بین وزارت میراث ‌فرهنگی و بنیاد شهید به امضا رسید

پوریا  محمدی پیوند
پوریا محمدی پیوند شنبه، ۱۲ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۱۸:۰۵
تفاهم‌نامه همکاری بین وزارت میراث ‌فرهنگی و بنیاد شهید به امضا رسید

تفاهم‌نامه‌‌‌ای در جهت همکاری‌ برای تقویت حوزه‌های میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، بین وزارت‌خانه مربوط و بنیاد شهید به امضا رسید.

دکتر علی‌اصغر مونسان، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و سعید اوحدی، معاون رئیس‌جمهوری و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، صبح شنبه ۱۲ مهرماه ۹۹، تفاهم‌نامه‌ای را برای همکاری در خصوص تقویت حوزه‌های مربوط به صنعت گردشگری به امضا رساندند. دکتر مونسان در خلال مراسم امضای این تفاهم‌نامه، اظهار داشت:

میراث‌فرهنگی و صنایع‌دستی نیز به رونق فضای گردشگری کمک می‌کنند، به ویژه این که واسطه تمدن کهن و تاریخی کشور عزیزمان ایران، بخش مهمی از جاذبه‌های گردشگری که برای گردشگران خارجی نیز اهمیت دارد، سابقه تاریخی و تمدنی بخش‌های مختلف کشور است.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ضمن اشاره به اهمیت جنگ تحمیلی به‌عنوان بخش مهمی از تاریخ ایران، بر لزوم معرفی این دوره تاریخی به جهانیان تاکید کرد و گفت:

علاوه بر کارکرد اقتصادی، یکی از کارکردهای گردشگری، کارکرد فرهنگی است که در همین خصوص می‌توان بخش مهمی از تاریخی کشور یعنی دوران جنگ تحمیلی را از طریق گردشگری به دنیا معرفی کرد.

مونسان با برشمردن آثار تاریخی مرتبط با حوزه جنگ تحمیلی، بر حفظ و صیانت این آثار تاکید کرد و اذعان داشت:

ثبت و صیانت از این آثار فرهنگی‌تاریخی یکی از محورهای همکاری بین این دو دستگاه است که در این تفاهم‌نامه دیده شده است.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی همچنین ضمن اعلام آمادگی برای افتتاح موزه‌های مرتبط دفاع مقدس و جنگ تحمیلی، از توانایی مشارکت وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در برگزاری اردوهای بازدید از مناطق جنگی و عملیاتی خبر داد.

رئیس بنیاد شهید و انور ایثارگران نیز در این مراسم ضمن قدردانی از حسن ابتکار وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در خصوص فراهم آوردن شرایط امضای تفاهم‌نامه، این امر را نمایانگر هم‌پوشانی وظایف و ماموریت‌های دو دستگاه دانست و ابراز داشت:

یکی از موضوعات مهمی که سازمان جهانی گردشگری نیز به آن توجه دارد، صیانت از هویت فرهنگی است که در این میان توجه به گردشگری دفاع مقدس می‌تواند به تحقق این مهم کمک کند.

از مهم‌ترین بندهای این تفاهم‌نامه می‌توان به تعامل و همکاری متقابل برای استفاده از ظرفیت‌های موجود در خانواده‌های، کمک به تامین اشتغال ایثارگران در حوزه‌های مربوط به گردشگری، تسهیل صدور مجوزها فعالیت به ایثارگران متقاضی در حداقل زمان ممکن، همکاری در توسعه بوم‌گردی با محوریت فرزندان شاهد و ایثارگر و موضوعاتی از این دست اشاره کرد.

مطالب مرتبط:

دیدگاه