بازگشایی مرزهای کوبا به روی گردشگران

صدیقه شجاعی
صدیقه شجاعی یکشنبه، ۴ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۰۲
بازگشایی مرزهای کوبا به روی گردشگران

کشور کوبا که برای مدت هفت ماه در قرنطینه ناشی از همه‌گیری کرونا به سر می‌برد، حالا به‌دنبال بازگشایی مرزها به روی گردشگران است.

کوبا سرانجام پس از هفت ماه قرنطینه، درصدد کاهش محدودیت‌ها است و امید دارد روزهای بهتری در انتظار بخش گردشگری باشد. گردشگری یک تجارت پررونق در کوبا به شمار می‌رود و این کشور در حال برنامه‌ریزی برای از سرگیری فعالیت‌های این بخش است.

«مانوئل ماررو» (Manuel Marrero)، نخست وزیر کوبا، هفته گذشته اعلام کرد که پس از بستن مرزهای آبی و هوایی از دوم آوریل سال جاری، اکنون ۱۳ استان کشور مجاز به بازگشایی بخش گردشگری هستند. با این حال، هاوانا به‌عنوان پایتخت کوبا در میان این ۱۳ استان دیده نمی‌شود و در نتیجه فرودگاه این شهر همچنان بسته خواهد ماند.

گردشگری که به تنهایی در ساحل قدم می زند

به‌گفته نخست‌وزیر کوبا، افراد مبتلا به ویروس کرونا دیگر مجبور به رفتن به مراکز قرنطینه نیستند و از این پس می‌توانند خود را در محیط آرام‌بخش خانه قرنطینه کنند. اگرچه این کشور در حال بررسی بازگشایی گردشگری است؛ پروتکل‌های ایمنی کرونا به قوت خود باقی هستند. کلیه گردشگران باید ماسک بزنند و هنگام حضور در مکان‌های عمومی، فاصله اجتماعی را حفظ کنند. تمامی سواحل، رستوران‌ها و هتل‌های معروف کوبا که تاکنون تعطیل بوده‌اند، برای بازگشایی کسب‌وکار خود و جذب مجدد گردشگران لحظه‌شماری می‌کنند.

کوبا از نظر اقتصادی نیز با مشکلاتی دست‌وپنجه نرم می‌کند. با وجود بحران سلامتی که همچنان وجود دارد، اقتصاد کشور تا حد زیادی آسیب دیده است. بنابراین، کوبا تصمیم گرفت تا روش سایر کشورها در بازگشایی گردشگری را در پیش بگیرد.

مطالب مرتبط:

دیدگاه