ابطال مصوبه گرانی بلیط هواپیما

سعیده خلیلی‌صفا
سعیده خلیلی‌صفا یکشنبه، ۲۰ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۰۲
ابطال مصوبه گرانی بلیط هواپیما

طبق اعلام وزیر راه و شهرسازی، افزایش قیمت ۸۰ درصدی اعلام شده از سوی انجمن شرکت‌های هواپیمایی که قرار بود از اول آبان ماه اعمال شود، معتبر نیست و لغو شده است.

محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی، از لغو نرخ نامه جدید انجمن شرکت‌های هواپیمایی خبر داد که به موجب آن قیمت بلیط هواپیما ٨٠ درصد گران شده است. اسلامی در این رابطه چنین گفت:

افزایش قیمت اعلام شده از سوی انجمن شرکت های هواپیمایی معتبر نیست. قیمت‌های جدید که قرار بود از اول آبان ماه اعمال شود، لغو شده است.

پیش‌تر مقصود اسعدی سامانی، دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی، نیز از احتمال تعدیل در نرخ‌های جدید بلیط هواپیما خبر داده بود:

تصمیم افزایش قیمت‌ها موقتی است؛ حتی به همین دلیل است که هنوز نرخ‌نامه جدید را روی سایت شرکت نگذاشتیم و ممکن است تا اول آبان تغییر داشته باشد. اگر شرط محدودیت ۶۰ درصدی مسافرگیری در پرواز که مصوب ستاد ملی مبارزه با کرونا است برداشته شود و ایرلاین‌ها مجاز به مسافرگیری با ظرفیت کامل شوند، ما هم نرخ‌ها را کاهش خواهیم داد.

طبق گفته سامانی، بلیط پروازها ۸۰ درصد گران شده که ۴۰ درصد آن سهم ارز ۲۷ هزار تومانی که همین امروز ۳۰ هزار تومان شده بود و ۴۰ درصد آن سهم مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا است.

انجمن شرکت‌های هواپیمایی ایران در نرخ‌نامه جدید که بر اساس دلار ۲۷ هزارتومانی تعیین شده است، حداکثر قیمت بلیط هواپیما را در بیش از ۶۰ مسیر به بیش از یک میلیون تومان افزایش داد.

اگر قصد خرید بلیط هواپیما به هر یک از مقصدهای داخلی یا خارجی را دارید، با کمک موتور جست‌وجوی پرواز کجارو می‌توانید به آسانی فهرستی از فروشندگان معتبر را مشاهده و ارزان‌ترین بلیط را خریداری کنید.

مطالب مرتبط:

دیدگاه