سفر به استرالیا تا اواخر سال آینده میسر نخواهد بود

نگین توکلی
نگین توکلی شنبه، ۱۹ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۰۲
سفر به استرالیا تا اواخر سال آینده میسر نخواهد بود

در پی اعلام شرایط بازگشایی مرزهای کشورهای مختلف به روی مسافران بین‌المللی، استرالیا اعلام کرد که سفر به این کشور تا اواخر سال آینده، امکان‌پذیر نخواهد بود.

طبق تایید رسمی دولت استرالیا، احتمال باز شدن مرزهای این کشور به روی مسافران بین‌المللی تا پایان سال ۲۰۲۱ و در واقع، پیدا شدن واکسنی برای بیماری همه‌گیر کووید ۱۹، نزدیک به صفر است. به موجب این قانون بیشتر شهروندان استرالیایی نمی‌توانند به خارج از کشور سفر کنند و در عین حال، گردشگران نیز نمی‌توانند وارد استرالیا شوند.

بر اساس گزارش News.com.au، «جاش فریدنبرگ» (Josh Frydenberg)، خزانه‌دار کشور استرالیا پس از تعیین بودجه دولت، تایید کرد که بازگشایی مرزهای استرالیا تا کشف واکسن و در دسترس بودن آن به تعویق خواهد افتاد.

وی گفت:

سفر گردشگران و دانشجویان بین‌المللی تا اواخر سال آینده امکان‌پذیر نخواهد بود و پس از آن نیز به مرور به حالت عادی بازخواهد گشت. واکسنی هم که قرار است در اواخر سال ۲۰۲۱ در دسترس قرار بگیرد، به‌عنوان یکی از ردیف‌های بودجه در نظر گرفته شده است. ما تمام تلاش‌های لازم و اقدامات ممکن را انجام داده‌ایم تا استرالیا شانس دریافت واکسن را در کمترین زمان داشته باشد.

وی افزود:

ما می‌دانیم که راه خروج از این بحران، غیرقابل پیش‌بینی خواهد بود. ما همچنین می‌دانیم که این بودجه، سناریوهای صعودی و نزولی احتمالی را در نظر گرفته است. ما هیچ‌چیز را نادیده نگرفته‌ایم و به همه ابعاد واقف هستیم.

مرزهای داخلی کشور استرالیا قرار است زودتر بازگشایی شوند تا شهروندان بتوانند در داخل کشور سفر کنند. قرار است تا ماه دسامبر (دی) در بیشتر مناطق استرالیا، محدودیت‌ها برداشته شوند، اگرچه مرزهای بخش غربی استرالیا تا ماه آوریل ۲۰۲۱ (اواسط فروردین ۱۴۰۰)، بازگشایی نخواهند شد.

استرالیا تاکنون موفق شده است که نرخ ابتلا به بیماری کرونا را پایین نگه دارد. تا به امروز، تنها ۲۷,۱۸۲ مبتلای تاییدشده در این کشور وجود داشته است و ۸۹۷ نفر، جان خود را از دست داده‌اند. در مقایسه باید به بریتانیا اشاره کنیم که تا به امروز، بیش از نیم میلیون نفر مبتلا و بیش از ۴۲ هزار نفر قربانی داشته است.

این خبر، پس از اخبار فروش خارق‌العاده بلیط پرواز شرکت هوایپمایی «کانتاس» (Qantas)، ایرلاین حامل پرچم استرالیا با عنوان «پرواز به هیچ‌جا» (flight to nowhere) در کمتر از ۱۰ دقیقه منتشر شد.

شهروندان استرالیایی سفردوست، بی‌اندازه مشتاق بودند تا این تور هفت ساعته را رزرو کنند؛ هواپیمایی که قرار است از سیدنی بلند شود و بدون فرود در هیچ شهر دیگری، دوباره در سیدنی به زمین بنشیند. بلیط این تور و پرواز از ۵۷۵ دلار تا ۲,۷۶۵ دلار متغیر است.

مطالب مرتبط:

منبع independent

دیدگاه