هاربین، بزرگترین فستیوال برف و یخ در چین آغاز شد

عاطفه کماسی
عاطفه کماسی چهار شنبه، ۱۸ دی ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۳۰
هاربین، بزرگترین فستیوال برف و یخ در چین آغاز شد

فستیوال زمستانی از جمله تفریحاتی است که این فصل را زیباتر و هیجان‌انگیزتر می‌کند. فستیوال مجسمه‌های برفی و یخی هاربین در چین یکی از محبوب‌ترین فستیوال‌های دنیا است.

اگر فکر می‌کنید سرمای استخوان‌سوز بخشی از لذت سفر است، پس فستیوال بین‌المللی برف و یخ هاربین مخصوص شما است.

این مراسم که در استان هیلونگ‌جیانگ در شمال چین برگزار می‌شود، بزرگ‌ترین فستیوال یخ و برف در دنیا و شامل فعالیت‌های بی‌نظیری است. این فستیوال سالیانه از ۵ ژانویه تا ۲۵ فوریه برگزار می‌شود؛ اما برخی جاذبه‌ها پیش از آغاز جشن برای بازدیدکنندگان باز است که شامل محبوب‌ترین بخش یعنی دنیای یخ و برف هاربین می‌شود.

در ادامه همراه کجارو باشید تا درباره این فستیوال بیشتر بدانید.

فستیوال زمستانه‌ی چین

فستیوال بین‌المللی برف و یخ هاربین

مجسمه‌های امسال از حدود ۲۲۰،۰۰۰ قطعه یخ از قالب‌های بزرگ یخ ساخته شده‌اند. یخ‌ها را از حوالی رودخانه سونگهوا آورده‌اند.

همچنین این فستیوال میزبان رویدادهای مختلفی است که در هوای سرد و مقابل مجسمه‌هایش برگزار می‌شوند. در سال ۲۰۲۰، رویدادها شامل مراسم ازدواج و شنا در رودخانه هستند. در این مراسم ازدواج، عروس‌ها روی لباس عروس خود کاپشن می‌پوشند.

فستیوال بین‌المللی برف و یخ هاربین

طی فستیوال افراد می‌توانند اسکی، اسکیت، فوتبال روی یخ (ice soccer) و دوچرخه‌سواری کنند.

شب افتتاحیه با آتش‌بازی در برابر مجسمه چراغانی‌شده آغاز می‌شود.

هزینه ورودی فستیوال ۴۸ دلار است. فعالیت‌های رایگان بسیاری در شهر وجود دارد که تا پایان فوریه می‌توانید از آن‌ها لذت ببرید. اگر علاقه‌مند به سفر به چین برای بازدید از این فستیوال هستید، تور چین را در کجارو جستجو کرده و مناسب‌ترین تور را از میان تورهای ده‌ها آژانس مسافرتی معتبر با پایین‌ترین قیمت به‌راحتی خریداری کنید.

فستیوال بین‌المللی مجسمه‌های یخی و برفی هاربین اولین بار در سال ۱۹۸۵ برگزار شد و الهام‌گرفته از فانوس‌های هیلونگ‌چیانگ است؛ بدین شکل که فانوس‌هایی از یخ می‌ساختند و داخلشان شمع قرار می‌دادند.

فستیوال بین‌المللی برف و یخ هاربین

این فستیوال که در سال ۲۰۲۰، سی و ششمین سالگردش را جشن می‌گیرد یکی از بهترین فستیوال‌های زمستانی دنیا است. دیگر فستیوال‌های زمستانی شامل فستیوال برف ساپورو (Sapporo Snow Festival) در ژاپن، کارناوال زمستانی کبک کانادا و فستیوال اسکی هولمنکولن (Holmenkollen) در نروژ است.

فستیوال بین‌المللی برف و یخ هاربین

شین‌هوآ، رسانه ملی چین خاطرنشان کرده که دولت هزینه بسیار زیادی بابت گردشگری زمستانی صرف کرده است؛ به‌خصوص اینکه کشور میزبان المپیک زمستانی ۲۰۲۲ است.

بر اساس شین‌هوآ، ۲۲۴ میلیون گردشگر زمستانی در زمستان ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ به این کشور سفر کرده‌اند که ۱۳٫۷ درصد بیشتر از سال گذشته است.

مطالب مرتبط:

منبع cnn

دیدگاه