بهترین کابین‌‌ فرست کلاس به کدام ایرلاین‌ها تعلق دارد؟

صدیقه شجاعی
صدیقه شجاعی شنبه، ۵ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۰۰
بهترین کابین‌‌ فرست کلاس به کدام ایرلاین‌ها تعلق دارد؟

پرواز با فرست کلاس، یکی از جذاب‌ترین تجربه‌های سفر برای هر مسافری به شمار می‌رود؛ به‌خصوص که امروزه ایرلاین‌ها برای ارائه‌ی بهترین‌ امکانات به مسافران رقابت تنگاتنگی با یکدیگر دارند.

سفر با فرست کلاس به‌حدی جذابیت دارد که فارغ از نوع ایرلاین، حتی نشستن در کابین هواپیما و حضور در میان جمعی از باکلاس‌ترین مسافران به‌خودی‌خود هیجان‌انگیز است.

اکثر مسافران، صندلی‌های جلوی هواپیما را انتخاب نمی‌کنند، بخشی که اغلب شامل مسافران تجاری و افراد ثروتمند و نخبه می‌شود. یکی از مسافرانی که بلیط پرواز با بوئینگ ۷۴۷ بریتیش ایرویز را خریده بود، صندلی‌اش در دماغه‌ی هواپیما قرار داشت. او می‌گوید در همان آغاز با چای و آجیل گرم پذیرایی شدیم و مقدار زیادی نوشیدی و غذا نیز وجود داشت. مهماندار هواپیما، صندلی‌ها را به‌صورت تختخواب‌های کاملا مسطح درمی‌آورد و به این ترتیب می‌توانستم با قد بلندم روی آن دراز بکشم. از همه بهتر، پیژامه‌ی کتانی نرمی بود که می‌توانستم برای راحتی بیشتر بپوشم. این مسافر ضمن اشاره به قدیمی‌بودن کابین فرست کلاس شرکت بریتیش ایرویز، گفت که سرویس‌های بهداشتی کوچک بودند. هر لحظه‌ی این سفر آن‌چنان برایم لذت‌بخش بود که اصلاً متوجه پرواز نشدم. قبل از پرواز هم سه ساعت زودتر به فرودگاه جان اف کندی رسیدیم تا در سالن انتظار ویژه‌ی فرست کلاس که با تصویر مشاهیر انگلیسی مزین شده بود، غذا بخوریم. او اضافه می‌کند:

بهترین فرست کلاس، همانی است که بتوانی رزرو کنی و واقعا از پرواز لذت ببری.

زاک هانیگ (Zach Honig) پروازهای فرست کلاس را به‌کرات امتحان کرده و جزو معدود افرادی است که می‌تواند در این زمینه، نقدهای مقایسه‌ای ارائه کند. طی یک نظرسنجی از او و تعدادی از مسافران همیشگی فرست کلاس سؤال شد که کدام ایرلاین‌ها، بهترین کابین‌های فرست کلاس دنیا را دارند. با ادامه‌ی این مقاله از کجارو همراه باشید تا نظر این افراد را با شما در میان بگذاریم.

برای مشاهده فهرستی جامع از انواع بلیط هواپیما به مقصد موردنظرتان از کجارو کمک بگیرید. از طریق موتور جست‌و‌جوی پرواز کجارو، جست‌و‌جوی آسان بلیط هواپیما به مقاصد داخلی و خارجی، مشاهده و مقایسه یکجای قیمت بلیط پروازهای سیستمی، چارتری و لحظه آخری به مقصد دلخواه و همچنین انتخاب ارزان‌ترین گزینه فراهم شده است.

هواپیمایی اتحاد: امکانات یک آپارتمان در آسمان

هواپیمایی اتحاد

کلاس موسوم به «رزیدنس» در هواپیمایی اتحاد در سال ۲۰۱۴ و برای پروازهای بین دبی - لندن راه‌اندازی شد که خارق‌العاده‌ترین تجربه‌‌ی سفر با فرست کلاس به حساب می‌آید. در این کابین به‌جای یک تخت مسطح، یک سوئیت سه‌خوابه در اختیار مسافران قرار می‌گیرد. هرچند پرواز با چنین کابینی، ارزان نیست. بلیط بخش رزیدنس برای دو مهمان در نظر گرفته شده است، هرچند قیمت بلیط یک‌طرفه بین فرودگاه جان اف کندی و ابوظبی حدود ۲۵ هزار دلار هزینه برمی‌دارد. شاید از خودتان بپرسید که چرا قیمت بلیط تا این اندازه نجومی است؟

رزیدنس، یک اتاق نشیمن، دوش خصوصی، حمام و اتاق خواب مجزا دارد

رزیدنس شامل یک اتاق نشیمن، دوش خصوصی، حمام و همین طور یک اتاق خواب مجزا با تخت دونفره می‌شود. برایان کلی (Brian Kelly)، بنیان‌گذار سایت The Points Guy، به‌محض راه‌اندازی این فرست کلاس با آن سفر کرد و در همان ابتدا، یک خودروی لوکس او را از جلوی آپارتمانش در نیویورک سوار کرد و خودروی دیگری نیز برای حمل چمدان‌هایش فرستاده شد تا مسیر خانه تا فرودگاه را به‌راحتی طی کند.

کابین فرست کلاس دیگر هواپیمایی اتحاد که قیمت ارزان‌تری نسبت به رزیدنس دارد و قطعا کوچک‌تر است، «آپارتمان‌های اتحاد» نام دارد که دو نفر می‌توانند از یک آپارتمان استفاده کنند. قیمت بلیط هواپیما از فرودگاه جان اف کندی تا ابوظبی حدود ۱۴ هزار دلار می‌شود. آپارتمان‌های اتحاد مناسب آن دسته از مسافرانی است که به‌دنبال کسب امتیاز هستند. هانیگ می‌گوید:

این آپارتمان‌ها تقریبا لوکس به نظر می‌رسند؛ غذاها و همین طور صندلی‌ها مشابه رزیدنس هستند و مسافران حتی به حمام دسترسی دارند.

هواپیمایی امارات: حمام، خاویار و حتی نوشت‌افزار

هواپیمایی امارات

متیو هرانک (Matthew Hranek)، اینفلوئنسر، عکاس و نویسنده، عاشق هواپیمایی امارات است، شرکتی که دبی را به قطب جهان تبدیل کرد. او می‌گوید:

هواپیمایی امارات، جادویی است؛ کادر پرواز عالی و یک سالن انتظار فوق‌العاده دارد. عاشق اتاقک‌های مجزای دارای تخت هستم. نوشت‌افزار هم به شما امکان نوشتن نامه یا یادداشت را می‌دهد. تا قبل از فرود هواپیما، امکان دوش‌گرفتن نیز وجود دارد. راستی به خاویار اشاره کردم؟

سوئیت‌های فرست کلاس به‌لطف درهای کشویی از کف تا سقف، حریم خصوصی کاملی را برای مسافران به ارمغان می‌آورند. هانیگ با نظر متیو هرانک موافق است و اضافه می‌کند که هواپیمایی امارات شاید خیلی بهتر از تصور او باشد. او ادامه می‌دهد:

به نظرم مدل جدیدتر سوئیت‌های بوئینگ ۷۷۷، بسیار لوکس‌تر هستند؛ هرچند که حتی تصاویر کابین فرست کلاس هواپیمای A380 بهتر از واقعیت به نظر می‌رسند. از دیگر مزایای اضافی این سوئیت‌ها می‌توان به مینی‌بار اشاره کرده که ظاهراً برای نمایش گذاشته شده است؛ با این حال من عاشق گزینه‌های سرگرمی آن هستم؛ نظیر صفحه نمایش بزرگی که با صدها فیلم بارگذاری شده است و علاوه بر این مناظری از دُم هواپیما و... را به مسافران نشان می‌دهد.

لوفتهانزا: خدمات مستقیم مرسدس بنز یا پورشه تا هواپیما

لوفت هانزا

لوفت هانزا از برندسازی جدید، گران و در عین حال ظریفی برای این ایرلاین ۶۳ ساله رونمایی کرد. این مزیت جدید به یکی از پرطرفدارترین کابین‌های فرست کلاس و مطرح در آمریکای شمالی تا اروپا اضافه شده است. در اینجا نیز درست مثل سایر ایرلاین‌ها، خدمات فرست کلاس از روی زمین و قبل از سوارشدن به هواپیما آغاز می‌شود.

مسافران فرست کلاس با مرسدس بنز یا پورشه، مستقیماً تا هواپیما برده می‌شوند

در سالن انتظار این شرکت هواپیمایی در فرودگاه جان اف کندی، هر حمام، یک وان لاکچری مخصوص به خود را دارد. علاوه بر این، بهترین غذاها در آن سرو می‌شود که حتی در رستوران‌های مطرح نیویورک هم وجود ندارد. مسافران فرست کلاس با مرسدس بنز یا پورشه، مستقیماً تا هواپیما برده می‌شوند. هانیگ می‌گوید:

در داخل هواپیما، لباس خواب لوکس، دمپایی و حتی یک بالش خاص برای نگهداری از ساعت مچی ارائه می‌شود. علاوه بر اینکه می‌توانید طعم لذیذ خاویار را بچشید و بهترین نوشیدنی‌ها نیز در دسترس مسافران است. از مسافران فرست کلاس همچنین با یک شاخه گل رز تازه استقبال می‌شود.

هواپیمایی سنگاپور: تخت دونفره برای استراحت

هواپیمایی سنگاپور

هواپیمایی سنگاپور توانسته تجربه‌ی بدون عیب‌ونقصی از پرواز با فرست کلاس را برای مسافران خود فراهم کند. هانیگ می‌گوید:

هواپیمای A380 سنگاپور که برای یک دهه از نیویورک پرواز می‌کند، سوئیت فرست کلاسی دارد که همچنان یکی از بهترین‌های دنیا به شمار می‌رود.

هانیگ در سفر اخیر خود با این هواپیما توانست یکی از تختخواب‌های دونفره و جادار آن را امتحان کند. در هواپیمایی مذکور، جداکننده‌ی فیزیکی بین صندلی‌ها را می‌توان پایین آورد تا یک تخت یک‌نفره آماده شود. برای هر صندلی فرست کلاس، هدیه‌ای در نظر گرفته شده است تا مسافر به خانه ببرد، موضوعی که برای هانیگ نیز رخ داد و او از اینکه یک کیف چرمی پر از محصولات زیبایی برند لالیک و یک شمع را با خود به خانه می‌برد، بسیار هیجان‌زده بود.

تغییرات کابین فرست کلاس و نحوه انتخاب آن

سفر هوایی

سث کاپلان (Seth Kaplan)، سردبیر سایت Airline Weekly و از متخصصان صنعت هوانوردی، می‌گوید:

بسیاری از کابین‌های فرست کلاس امروزی، زیباتر و جذاب‌تر از کابین‌های ۱۵ سال قبل شده‌اند و آنچه که امروز از آن به‌عنوان کلاس پریمیوم اکونومی یاد می‌کنیم، شباهت بسیار زیادی به کابین‌های بیزینس کلاس ۱۵ سال قبل دارد. زمانی که صندلی‌های تختخواب‌شو به بیزینس کلاس اضافه و سپس دسترسی همه صندلی‌ها به راهرو به یک استاندارد تبدیل شد، فروش بلیط‌های فرست کلاس را کساد کرد. ایرلاین‌ها احساس کردند که کابین‌های بیزینس کلاس جذاب آن‌ها در حال ربودن گوی سبقت از کابین‌های فرست کلاس است. از همین رو، برخی ایرلاین‌ها دیگر بخشی به اسم فرست کلاس ندارند. به‌عنوان مثال، ایر کانادا تمرکز خود را روی ایجاد بیزینس کلاس شیک و درجه یک به‌خصوص در هواپیمای جدید خود، بوئینگ ۷۸۷ دریم‌لاینر، قرار داده است.

زمانی که مسافران به‌دنبال گزینه‌های لوکس مثل فرست کلاس هستند، به چه نکاتی باید توجه کنند؟ هانیگ دراین‌باره می‌گوید:

البته که در دسترس‌بودن جایزه را بررسی می‌کنم، زیرا قیمت بلیط هواپیما فرست کلاس به‌راحتی می‌تواند تا یک عدد پنج رقمی بالا برود. تصاویر اینستاگرامی نظیر سوئیت‌های کاملا محصور که در هواپیمای بوئینگ ۷۷۷ امارات مهیا است یا سرو خاویار در آسیانا ایرلاینز که همراه با یک شاخه گل تقدیم مسافران می‌شود، می‌تواند به انتخاب فرست کلاس موردنظرتان کمک کند.

فراموش نکنید که می‌توانید ارزان‌ترین بلیط هواپیما به مقصد خارجی یا داخلی خود را در کمترین زمان در کجارو تهیه کنید. ما با همکاری آژانس‌‌های هواپیمایی این امکان را برای شما فراهم کرده‌ایم تا با جست‌و‌جوی ساده، بلیط هواپیما موردنظرتان را به‌سادگی خریداری کنید.

مطالب مرتبط:

منبع afar

دیدگاه