عید کجا بریم؟ از مجله اینترنتی ایده آل مگ بپرسید

بخش تبلیغات
بخش تبلیغات شنبه، ۲۸ دی ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۰۵
عید کجا بریم؟ از مجله اینترنتی ایده آل مگ بپرسید

در نگاه اول این سوال خیلی به یک چالش شبیه نیست. اما هرچه به روزهای پایانی سال نزدیک تر می‌شویم بیشتر با این سوال درگیر می‌شویم که واقعا عید کجا بریم؟

سلب‌ مسئولیت: تحریریه‌ی کجارو در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

یکی از بهترین راه های جواب دادن به این سوال، می‌تواند همراهی با مجله اینترنتی ایدئال مگ باشد. قبل از هر تصمیمی برای انتخاب مقصد سفر، ابتدا باید مناطق محبوب در زمینه گردشگری را به‌خوبی بشناسیم. اگر به‌دنبال یک مرجع کامل و مطمئن در زمینه سفر و گردشگری هستید، ایدئال مگ می‌تواند گزینه ماسبی برای شما باشد.

سفر کردن یکی از بهترین کارهایی است که در طول زندگی خود می‌توانیم انجام دهیم. خاطرات و زیبایی هایی که هنگام مسافرت در یاد ما می مانند، به‌سادگی قابل فراموشی نیستند. اما افسوس که هرکدام از ما و به‌دلایل مختلف، آن‌چنان که باید و شاید فرصت کافی برای سفر در اختیار نداریم. ایام عید نوروز معمولا یکی از همین فرصت های طلایی برای مسافرت است که می‌توانیم برای یک سفر عالی روی آن حساب باز کنیم.

مطمئنا راحت ترین کار در طول ایام عید نوروز، بستن چمدان ها و تصمیم گرفتن برای سفر است. روزهای پایانی سال و حال و هوای عید، شوق سفر رفتن را در وجود همه ما زنده می‌کند. اما این سوال هنوز به قوت خود باقی است ! عید کجا بریم؟

مجله اینترنتی ایدئال مگ، جایی است که ما می‌توانیم به بهترین نحو با دیدنی های ایران آشنا شویم، جاذبه‌های طبیعی شهرهای مختلف را بشناسیم، با اماکن تاریخی آن‌ها آشنا شویم، جاده ها و مسیرهای رسیدن به این شهر ها را پیدا کنیم، غذاهای محلی هر منطقه را بشناسیم و به‌طور کلی هر موردی که برای انتخاب یک مقصد خوب لازم داریم را پیدا کنیم.

سراسر ایران جذابیت و زیبایی است. قدم به هر استان و منطقه و شهر و حتی روستایی که بگذارید، با جذابیت ها و جاذبه‌های منحصربه‌فردی برخورد می‌کنید که مانند آن‌ها را شاید در هیچ جای دیگر نددیده باشید. اما در این میان این همه زیبایی، شمال چیز دیگری است. امروز می خواهیم شما را با یکی از زیباترین شهر های ایران بیشتر آشنا کنیم. این شما و این  رشت، پایتخت خوراک ایران. همراه با ایدئال مگ سری به این شهر خوشمزه خواهیم زد.

عید کجا بریم

اگر بخواهیم رشت را فقط با خوراکی هایش معرفی کنیم، در حق این شهر زیبا ظلم کرده‌ایم. رشت سراسر زیبایی و جذابیت است. از لحظه ای که وارد شهر می شوید تا آن زمان که می‌خواهید آن را ترک کنید، تنها چیزی که انتظار شما را خواهید کشید زیبایی است و جذابیت.

طبیعت منحصربه‌فرد رشت

از نظر سرسبزی و جاذبه‌های طبیعی، رشت در ایران کم نظیر است. این شهر تنها 25 کیلومتر با دریای خزر فاصله دارد. قابل حدس است که این نزدیکی به دریا چه تاثیری بر آب‌وهوای آن دارد. به‌علاوه شهرستان رشت بزرگ‌ترین شهر شمال ایران و یکی از بزرگ‌ترین شهرهای کشورمان هم محسوب می‌شود.

اگر به‌دنبال دلیلی برای محبوبیت رشت در میان گردشگران می شد، اول از همه باید به سراغ طبیعت آن بروید. کمتر شهری را می‌توانید پیدا کنید که به سرسبزی و زیبایی رشت باشد. از نظر اقلیم آب و هوایی هم این شهر در ردیف مطبوع ترین شهرهای ایران قرار می گیرد.

در کنار طبیعت زیبا و خوراکی های لذیذ، رشت سرشار از جاذبه‌های تاریخی هم است. همان طور که می‌بینید ما با یک شهر به اصطلاح همه چیز تمام طرف هستیم. شهری که تمام خواسته های شما را از یک سفر برآورده می‌کنید.

حالا که حرف از رشت به میان آمده، بد نیست نگاهی به جاذبه‌های گردشگری این شهر شگفت‌انگیز بیندازیم.

دریاچه سقالکسار

دریاچه سقالکسار

این دریاچه در روستایی به همین نام واقع شده است. از رشت تا سقالکسار 15 کیلومتر بیشتر راه نیست. وقتی به این محل وارد شدید، دیگر برگشتنتان با خودتان نیست. چراکه دل کندن از این دریاچه واقعا سخت است. فیلم ماهی و گربه را دیده اید؟ فیلمی ترسناک از شهرام مکری که اتفاقا با تحسین های بسیار زیادی هم همراه بود. در اینجا ما وارد دنیای سینما نخواهیم شد، اما چیزی که ماهی و گربه را به رشت پیوند می‌دهد لوکیشن فیلم است.

دریاچه که تمام مدت در فیلم می  بینیم همین دریاچه سقالکسار است. در این فیلم و برای به وجود آمدن فضای وحشت، رنگ ها تیره شده‌اند. اما در واقعیت اگر قدم به این منطقه بگذارید با جادوی بی‌نظیر طبیعت مواجه خواهید شد.

چشمه آب شور

در منطقه لاکان به چشمه ای برمی خوریم که آب آن به‌شدت شور است. در نگاه اول شاید یک چشمه با آب شور خیلی برای ما هیجان‌انگیز نباشد، اما این پایان کار ما با این چشمه نیست. نکته ای که توجه ما را به این مکان جلب می‌کند به ساکنان محلی منطقه مربوط می‌شود. آن‌ها این چشمه را به‌نوعی یک چشمه مقدس می دانند و در فصول گرم سال در آن آب تنی می‌کنند. به‌علاوه در نزد مردم اعتقادی وجود دارد که آب این چشمه را برای بیماری های پوستی نیز مفید می دانند.

چشمه آب شور از آن دست چشمه هایی نیست که در هر شهر و منطقه ای بتوانید مانند آن را پیدا کنید، پس هرگز نباید فرصت دیدن آن را از دست بدهید.

بازار روز رشت

بازار روز رشت

در شرایط معمولی ما بازار را در ردیف جاذبه‌های طبیعی یک شهر قرار نمی دهیم، اما در مورد رشت اوضاع کمی متفاوت است . زمانی که شما متوجه می شوید که بسیاری از گردشگران فقط به‌خاطر قدم زدن و خرید کردن در این بازار راهی رشت می‌شوند، به ما حق خواهید داد که بازار روز رشت را به‌عنوان یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری این شهر معرفی کنیم.

این بازار در فضایی با مساحت بیش از 24 هکتار بر پا می‌شود و هر چیزی که به فکرتان خطور کند را می‌توانید در آن بیابید. ضرب المثل از شیر مرغ تا جان آدمیزاد به‌درستی در مورد این بازار صدق می‌کند. نکته جالب تر اینکه گذشت زمان و مدرنیته هرگز نتوانسته تاثیری روی فضای این بازار بگذارد و هنوز هم می‌توان بافت سنتی و قدیمی را در جای‌جای آن مشاهده کرد

خانه میرزا کوچک خان

همان طور که قبلا هم گفته شد، رشت از نظر بناها و جاذبه‌های تاریخی هم بسیار غنی است. یکی از برجسته ترین بناهای این شهر خانه میرزا کوچک خان جنگلی است. یونس استادسرایی ملقب به میرزا کوچک خان فرزند میرزا بزرگ در سال ۱۲۵۷ هجری شمسی در همین خانه متولد شد. در واقع این خانه محل تولد یکی از بزرگ‌ترین مبارزان ایران بود. کسی که سال‌ها شجاعانه برای آزادی خطه گیلان از اشغال شوروی مبارزه کرده است، طبیعی است اگر امروز عاشقان ایران برای خانه اش هم احترام فوق‌العاده‌ای قائل باشند.

این خانه به‌مدت 85 سال خالی از سکنه بود و در اوایل دهه 80 تقریبا به‌سمت ویرانه شدن می رفت. در سال 1382 این بنا بازسازی شد و امروزه به‌عنوان یکی از جاذبه‌های تاریخی این منطقه خود نمایی می‌کند. بازدید از این خانه به‌نوعی ادای دینی است به یکی از برجسته ترین شخصیت های تاریخ این مملکت. روحش شاد و یادش گرامی باد.

وقتش است که برویم سراغ خوشمزگی های رشت. اینکه چرا با شنیدن اسم رشت ناخودآگاه دهانمان آب می افتد اصلا بی دلیل نیست.

رشت پایتخت خوراک ایران

جالب است بدانید سازمان جهانی یونسکو در سال 2015 میلادی، رشت را در زمره برترین شهر های جهان از نظر خوراک قرار داده است. دلیل این نام‌گذاری را می‌توان در تعدد خوراکی های محلی در این شهر جست‌و‌جو کرد. در این شهر و به‌طور کلی در استان گیلان بیش از 220 غذای محلی وجود دارد. مواد اولیه اکثر این غذاها در زمین های حاصلخیز اطراف رشت کشت می‌شوند.

کباب ترش، مرغ ترش، شوید قرمه، سیر قلیه، فسنجان رشتی، فسنجان ماهی، انار آویج یا سنگه خورش، کویی تره یا خورش کدو حلوایی، غوره مسما، آلوچه مسما، باقلا یا خوروش باقلا و ترشه کباب تنها چند نمونه از غذاهای محلی رشت هستند که حتی فکر کردن به این غذاها دهان را آب می‌اندازد، چه برسد به کنار سفره نشتن و خوردنشان.

به نظر می‌رسد اکنون کاملا قانع شده ایم که چرا این شهر لقب پایتخت خوراک ایران را یدک می کشد. البته فهرست غذاهای دلپذیر رشت می‌تواند خیلی طولانی تر از آن چیزی باشد که در بالا مشاهده می‌کنید. میرزا قاسمی، شیرینی تره، گل در چمن، شش انداز بادنجان، کوکو مرغ گیلانی با چخرتمه بادکوبه ای، خوراک واویشکا، خالوآبه، نازخاتون، موتن جن، لونگی، کولی غورابیج، ماهی قیبیج و ترش شامی هم از دیگر غذاهایی هستند که در رشت و بر سر سفره ها به شما چشمک خواهند زد.

رشت و ترشی هایش

راحت ترین راه برای شناسایی یک سفره شمالی، این است که نگاهی به ترشی ها و مخلفات آن بیندازیم. شمال و به‌ویژه رشت، خواستگاه انواع ترشی های خوشمزه ای است که مانند آن‌ها را در هیچ جای دیگری پیدا نمی کنید. مگر می‌شود غذاهای شمالی را بدون ترشی تصور کرد؟

مردم رشت گاها آن‌قدر عاشق این ترشی ها هستند که بدون آن‌ها لب به غذا نمی زنند. البته اگر یکبار از این ترشی ها میل کنید، در این زمینه کاملا به آن‌ها حق خواهید داد.

فلفل ترشی، سیرترشی، بادمجان ترشی، هفت بیجار، یارالماسی ترشی و پیاز ترشی فقط چند نمونه از این خوراکی ترش و خوشمزه رشت هستند. به نظر می‌رسد به خاطر همین ترشی ها هم که شده، باید رشت را در ردیف بهترین مقصد ها برای عید امسال قرار دهیم.

اگر فکر می‌کنید که ما تمام جذابیت‌های رشت را به شما نشان داده ایم در اشتباهید. این‌ها فقط گوشه ای از جاذبه‌های این شهر دیدنی بود که به‌طور مختصر به آن پرداخته شد.

 به نظر می‌رسد تا حدود زیادی جواب سوال خودمان را پیدا کردیم:

عید کجا بریم؟

مطالب مرتبط:

دیدگاه