جذابیت های رنگارنگ مالزی

بخش تبلیغات
بخش تبلیغات چهار شنبه، ۲۵ دی ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۰۰
جذابیت های رنگارنگ مالزی

هرآنچه که باید در مالزی بدانید را با راهنمای سفر همگردی بخوانید و آماده برنامه‌ریزی سفر به مالزی شوید.

سلب‌ مسئولیت: تحریریه‌ی کجارو در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

مالزی، کشوری است در بخش جنوب شرقی آسیا و پایتخت آن کوالالامپور محسوب می‌شود. کشور مالزی به‌دلایل زیادی از جمله داشتن جاذبه‌های بکر طبیعی و امکانات تفریحی تبدیل شده است به یکی از جدی ترین مقاصد توریستی و گردشگرپسند موجود در آسیای شرقی! دراین منطقه شما می‌توانید از جاهای دیدنی مالزی همچون ایستگاه‌های ساحلی کاملا مجهز استفاده کنید و آزادانه به انجام تمام فعالیت های تفریحی و ورزشی بپردازید. پس، اگر مسافر همیشگی مالزی بوده یا اینکه از آن دسته گردشگرانی به‌حساب می آیید که در حال رقم زدن نخستین سفرشگفت انگیزخود به این کشور هستید، حتما در ادامه راهنمای سفر به مالزی با همگردی همراه شوید.

دراین مقاله همچنین ما بر اساس شرایط آب وهوایی، بهترین زمان سفر به مالزی را نیز برایتان عنوان خواهیم کرد.

شرایط آب و هوایی مالزی

مالزیایی‌ها دارای دو مقطع بارشی بسیار قوی در سراسر کشور هستند که یکی مربوط به بازه زمانی می تا سپتامبر است و دیگری مربوط به نوامبرتا اواخرمارس. در نخستین مقطع زمانی گفته شده عمدتا شهرهای غربی و کوالالامپور با شدت بارندگی بسیار بالا و همچنین شرایط جوی طوفانی دسته و پنجه نرم می‌کنند که علت آن نیز ورود بادهای موسمی غربی به این قبیل نقاط شهری تلقی شد. در بازه زمانی دوم نیز بخش‌های شرقی کشور مالزی تقریبا با چنین شرایط آب و هوایی مواجه می‌شوند و معمولا نیزدرکل شبانه‌روز آسمان این بخش از مالزی همراه با بارش های رگباری یا پراکنده توام با رعدوبرق های متعدد بوده که قطعا برای آن دسته از گردشگران و مسافرانی که در حال برنامه‌ریزی سفرهستند، این نکات می‌توانند برای تعیین بهترین زمان سفر به مالزی کاملا مفید باشند. فصل گرم دراین منطقه ازاوایل ماه ژوئیه آغاز می‌شود و وضعیت معتدلی نیزبه لحاظ آب و هوایی در این مقطع زمانی در شهر حاکم می‌شود که البته با کمی تندبادهای زودگذر نیز همراه است، اما همان طور که گفتیم گردشگران می‌توانند بدون هیچ‌گونه نگرانی ازبابت بهترین زمان سفربه مالزی، در هر موقعی از سال که تمایل داشتند به مالزی سفر کنند و حسابی از جذابیت‌های طبیعی و مصنوعی این منطقه دیدنی جهان لذت ببرند.

تنوع غذایی مالزی

مالزی یکی از خوشمزه‌ترین مقاصد توریستی و تفریحی موجود در کل قاره دیدنی وپهناور آسیا هست. در این کشور فرهنگ غذایی رنگارنگی حاکم بوده و بی تردید بسیاری از غذاهای خوش عطر و طعم مالزی را تنها می‌توان در این نقطه از جهان پیدا کرد و هیچ نمونه مشابه دیگری از آن را نمی‌توان در سایر کشورهای دیگر دنیا جست‌و‌جو کرد! طعم و مزه غذاهای مالزی خصوصا در پایتخت آن کاملا منحصربه‌فرد بحساب آورده می‌شود و حیف است که در سفر به مالزی خود را از خوردن چنین غذاهای استثنایی با مزه های جادویی محروم کنید. ناگفته نماند که دراین کشورتنها غذاهای سنتی مالزی طبخ و تهیه نمی شوند و همان طور که گفتیم دراین کشور رستوران های فوق‌العاده مشهور و بین‌المللی نیزدرحال فعالیت هستند که می‌توان با مراجعه به آنان از انواع غذاهای خوشمزه دیگر ملت ها نیز استفاده کرد.

غذاهای مالزی

جاهای دیدنی مالزی

معمولا مقصد اول و آخر تمامی گردشگران و مسافران در بهترین زمان سفر به مالزی، شهر کوالالامپوراست که ترجیح می‌دهند یا تمام مدت اقامت خود را در این شهر سپری کنند یا اینکه بخش اعظمی از زمان حضورشان دراین منطقه را به تماشای جاهای دیدنی مالزی نظیر برج های دوقلوی پتروناس، باغ پرندگان و موزه هنرهای اسلامی بپردازند. ازقلم نیفتد که این منطقه دارای جاذبه‌های طبیعی فراوانی نیز بوده که قطعا تماشای آنان نمی‌تواند برای شما عزیزان خالی از لطف باشد!

هزینه‌های سفر به کشور مالزی

مالزی هنوز تبدیل به یک مقصد مسافرتی گران‌قیمت در قاره آسیا نشده و می‌توان با هزینه نمودن مبالغ مقرون بصرفه از اغلب شهرها و بخش‌های مختلف آن بازدید بعمل آورد و حسابی از بودن در چنین نقطه ای لذت برد. اماکن اقامتی متعددی درسطوح مختلف کیفی در این کشوردرنظرگرفته شده که تنها کافی است با توجه به میزان بودجه ای که برای مکان اقامتی خود در نظر گرفته‌اید، یک کدام از مهمان‌خانه‌ها، هاستل‌ها و همچنین هتل‌های چند ستاره آن را انتخاب کنید. هزینه رزرو سوئیت ازیک هتل پنج ستاره مالزیایی نیز در مقایسه با دیگر هتل های پنج ستاره سایر کشورهای توریستی جهان بسیار ارزان قیمت بحساب آورده می‌شود. در خصوص هزینه‌های مربوط به خورد و خوراک مطابق با راهنمای سفر به مالزی خیلی لازم نیست که نگران باشید، چراکه تا دلتان بخواهد می‌توانید در شهرهای مختلف مالزی از جمله پایتخت آن یعنی شهر کوالالامپور با انواع غذاهای ارزان قیمت اما باکیفیت مواجه شوید. ازقلم نیفتد که سیستم نظارتی بسیار گسترده برسطح کیفی غذاهای طبخ شده در تمامی اغذیه فروشی‌ها، رستوران‌ها و همچنین غرفه‌های خیابانی مالزی سایه افکنده و به همین خاطر می‌توان با خیالی آسوده آن‌ها را سفارش داد.

سیستم جابه‌جایی برای اهالی بومی و غیربومی مالزی از امکانات بسیار مناسبی برخوردار بوده و به لطف سوخت های سهمیه ای که برای اتوبوس‌ها و مینی بوس های فعال و همچنین تخفیف‌های متنوعی که برای کاهش قیمت بلیط‌های مترو در سطح شهر ازسوی مسئولان عرضه و در نظر گرفته می‌شود، هزینه‌های حمل و نقل برای مردم شهر بسیار پایین تلقی می‌گردد. البته توجه داشته باشید که کرایه تاکسی‌های مالزی کماکان به نسبت سایر وسایل حمل و نقل عمومی بالاتر بوده و بایستی پیش ازسوارشدن به آن حتما با راننده میزان مبلغ کرایه را طی کنید تا خدایی ناکرده در طول مسیر دچار مشکل جدی و حاد نشوید.

هزینه سفر به مالزی

مطالب مرتبط:

دیدگاه