هزاران استرالیایی برای فرار از آتش‌سوزی،‌ به سواحل پناه بردند

صدیقه شجاعی
صدیقه شجاعی پنجشنبه، ۱۲ دی ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۰۰
هزاران استرالیایی برای فرار از آتش‌سوزی،‌ به سواحل پناه بردند

با گسترده‌ترشدن آتش‌سوزی در جنوب‌شرق استرالیا و افزایش خطر برای مردم محلی، مقامات از مردم خواستند که برای نجات جان خود به سواحل پناه ببرند.

آتش‌سوزی‌های مخربی که برای چندین هفته جنگل‌های استرالیا را درمی‌نوردد، حتی یک روز هم متوقف نشده است و با آغاز سال نو نیز همچنان ادامه دارد. در حال حاضر ۱۰۰ آتش‌سوزی در نیو ساوت ولز و ده‌ها آتش‌سوزی در ایالت ویکتوریا جریان دارد. مالاکوتا، یک شهر ساحلی در جنوب‌شرق استرالیا است که شهروندان آن مجبور شده‌اند برای فرار از آتش‌، خانه‌های خود را تخلیه کنند و به ساحل پناه ببرند؛ در واقع با شدت‌گرفتن آتش‌سوزی در این منطقه، زنگ خطر در ساعت هشت صبح سه‌شنبه به صدا درآمد. دیوید جفری (David Jeffrey)، یکی از ساکنان محلی، می‌گوید:

با اینکه روز بود، اما هوا مثل نیمه‌شب تاریک شده بود و ما صدای شعله‌های آتش را می‌شنیدیم. همگی نگران زندگی‌مان شده بودیم؛ برخی از شهروندان به داخل قایق‌ها رفتند و در داخل آب منتظر بودند.

آتش سوزی جنگل های استرالیا

در خلیج بیتمانز، در شمال نیو ساوت ولز نیز همین موضوع اتفاق افتاد؛ مردم شهر در کنار قایق‌های نجات در ساحل نشسته بودند، در حالی که شهرهایشان در آتش می‌سوخت. آن‌ها هر لحظه منتظر بودند تا در صورت بدترشدن وضعیت، به داخل آب بروند. با وجود تخریب‌های ناشی از آتش‌سوزی، کیفیت هوا، ممنوعیت‌ روشن‌کردن آتش و درخواست آنلاین برای لغو آتش‌بازی‌های سال نو، این مراسم طبق برنامه در سیدنی برگزار شد.

مطالب مرتبط:

منبع matadornetwork

دیدگاه