تور ترکیه، تور محبوب ایرانی‌ها

بخش تبلیغات
بخش تبلیغات شنبه، ۱۶ شهریور ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۰۰
تور ترکیه، تور محبوب ایرانی‌ها

وب‌سایت سالیان سفر، به ارائه انواع تورهای خارجی و داخلی ارزان قیمت با بهترین پشتیبانی پرداخته است.

سلب‌ مسئولیت: تحریریه‌ی کجارو در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

آمار استقبال گردشگران  ایرانی از تور ترکیه شگفت‌انگیز است!

تور ترکیه با وجود ناآرامی‌های سیاسی هنوز در جاده توریسم و گردشگری یکه‌تازی می‌کند؛ چنان که بر حسب آمار و ارقام رسمی در سال 2018  میلادی یکی از پر بازدیدترین کشورهای خاورمیانه بوده است!

 از این میان، با در نظر آوردن نوسانات ارزی، نزدیک به یک میلیون از بازدیدکنندگان ترکیه را گردشگران ایرانی تشکیل می‌دهند که برای گذران تعطیلات این کشور را انتخاب کرده‌اند. با تکیه بر این آمار و ارقام می‌توان ادعا کرد تور ترکیه اگر نه محبوب‌ترین، بلکه لااقل یکی از محبوب‌ترین تورهای خارجی در نزد ایرانیان است.

اما چرا تور ترکیه تا به این اندازه برای گردشگران ایرانی جذاب است؟ چه چیز آن را از دیگر کشورها پیش انداخته و در چشم ایرانیان جلوه‌ای خاص بدان بخشیده است؟

سفر به ترکیه

چرا تور ترکیه محبوب‌ترین تور خارجی در میان ایرانی‌ها است؟

عوامل متعددی در محبوبیت تور ترکیه نزد خارجی‌ها، به‌خصوص گردشگران ایرانی، نقش ایفا می‌کنند. این عوامل حاصل زیر ساخت‌های اجتماعی و اقتصادی و فرهنگی به شمار می‌روند؛ مواردی که امروز از ترکیه یک قطب گردشگری در خاورمیانه و جهان ساخته‌اند.

جاذبه‌های گردشگری

ترکیه همه آنچه که یک کشور می‌تواند برای جذب گردشگر طراحی کند و سامان ببخشد را یک‌جا با هم دارد؛ سواحل درخشان، بازارهای لوکس و شبانه، آیین‌ها و مراسمات سنتی، تفریحات ریز و درشتِ بکر و نوین و غیره. سیاست‌گذاری ترکیه مبنی بر جمع‌آوری همه ظرفیت‌های گردشگری و همچنین سامان‌‌دهی این ظرفیت‌ها در کار رونق تور ترکیه تاثیر بسزایی داشته است. ترکیه نه‌تنها در احیای ظرفیت‌های گردشگری کوشیده است بلکه با پدید آوردن امکانات مدرن پا به پای غول‌های گردشگری قدم بر می‌دارد و پیش می‌رود.

قیمت مقرون‌به‌صرفه

تور ترکیه ارزان است؛ فرقی نمی‌کند که آن، تور ترکیه هوایی باشد یا  زمینی! سفر به ترکیه عمدتا بسیار مقرون‌به‌صرفه‌تر از دیگر تورهای خارجی تمام می‌شود. حتی همین حالا هم که ما ایرانی‌ها به خاطر مشکلات ارزی با چالش‌های اقتصادی مواجه هستیم، تور ترکیه چه در حمل‌و‌نقل و چه در گشت‌و‌گذار و خورد و خوراک، به واسطه استفاده از ترفندهایی همچون  تور لحظه آخری ترکیه ، برایمان  اقتصادی‌تر است و تازه این تنها به ایرانیان محدود نمی‌شود.

بسیاری از اقشار متوسط کشورهای اروپایی ترکیه را برای عوض کردن آب‌و‌هوا انتخاب می‌کنند چراکه گاه قیمت تور ترکیه لوکس حتی در مقایسه با تفریحات کشور خودشان به‌صرفه‌تر است. آمار و مشاهدات نشان می‌دهد که سیاست ترک‌ها  در قیمت‌گذاری یکی از عوامل بسیار مهم محبوبیت تورهای این کشور است.

مشابهت‌های فرهنگی

کافی است که به خیابان‌های جزایر کوچکی همچون مارماریس پا بگذارید تا ببینید چگونه یک مسلمان آسیایی در کنار یک مسیحی استرالیایی قدم می‌زند و هم‌زمان از فرهنگ بکر ترکیه و غذاها و آیین‌هایی که ریشه در همین فرهنگ دارند، لذت می‌برد. هم‌نشینی گردشگرانی از اقصی‌ نقاط جهان در یک جغرافیای ریشه‌دار از جادوهای تور ترکیه است.

گردشگران ایرانی اما به واسطه قرابت‌های فرهنگی با این کشور بیش از مردمان هر کشوری به ترکیه هجوم می‌آورند و از این شباهت‌ها و تفاوت‌ها لذت می‌برند.

هزینه تور ترکیه ، مشابهت‌های فرهنگی، جاذبه‌های گردشگری و همچنین امکاناتی مثل هتل‌ها و سهولت رفت‌و‌آمد باعث محبوبیت تور ترکیه در میان گردشگران ایرانی شده است. 

بریم ترکیه

ایرانی ها بیشتر به کدام شهرهای ترکیه سفر می‌کنند؟

اگر سفرهای کاری و حرفه‌ای را کنار بگذاریم، در چهار ماهِ ابتدایی سال 2018 میلادی 820 هزار نفر ایرانی برای تفریح به ترکیه سفر کرده‌اند. اما کدام‌یک از تورهای ترکیه بیش‌ازپیش مورد استقبال ایرانیان قرار گرفته است؟ در زیر سه تور محبوبِ ایرانیان در ترکیه را جدا کردیم و پیش روی شما گذاشتیم. مرور مزیت‌ها و جذابیت‌ها هر یک از این تور ها به تصور ما از محبوبیت تور ترکیه در ایران کمک خواهد کرد.

تور آنکارا

آنکارا یکی از بزرگ‌ترین مناطق توریستی ترکیه به شمار می‌رود؛ خاکی که آتاتورک در آن آرمیده و مسجد قوجاتپه بر پهنایش بنا شده است.  تور آنکار با بیش از بیست جاذبه گردشگری هر ساله از میلیون‌ها گردشگر ایرانی و خارجی پذیرایی می‌کند. آب و هوای آنکارا قاره‌ایست؛ زمستانش پربرف و باران و تابستانش گرم و خشک. اما آنکارا تنها به خاطر جاذبه‌های گردشگری‌اش گل سر سبد ترکیه نیست. آنکار پایتخت سیاسی ترکیه و مجمع اقوام گوناگون نیز است.

در تور ترکیه سال ۹۸ نیز آنکار چه به‌صورت پکیج و چه در حالت تک مقصدی همواره گزینه برجسته و مطلوب سفر گردشگران به حساب می‌آید.

تور استانبول

مگر می‌شود از یک تور ترکیه پنج ستاره حرف زد و استانبول را نادیده گرفت. استانبول در میان همه شهرها و جزایر ترکیه  از سرآمدان گردشگری ترکیه است؛ شهری که حقیقتا فرهنگ و تمدن ترکیه را نمایندگی می‌کند و به واسطه بافت مدرن و سنتی‌اش  دل گردشگران تور ترکیه را می‌برد. استانبول همچنین مرز میان اروپا و آسیا در تنگه بسفر و قطب اقتصادی اصلی ترکیه نیز است.

تور استانبول

تور بدروم

تور بدروم همچون تور باتومی در گرجستان، در میان گردشگران ایرانی و خارجی هواداران بسیار زیادی دارد. این بندر شهری در جنوب ترکیه، در احاطه آب‌های دریای اژه و از پاهای ثابت تور ترکیه است. گردشگران بدروم برای آرام گرفتن در سواحل دریای اژه و استفاده از بازی‌های جذاب و هیجان‌آور انتخاب می‌کنند.

امروزه آژانس‌های مسافرتی بسیاری همچون شرکت سالیان سفر در ثبت‌نام تور ترکیه فعالیت دارند؛  تور ترکیه رفت و برگشت، تور ترکیه با هواپیما، تور ترکیه لوکس و غیره. 

مطالب مرتبط:

منبع saliansafar

دیدگاه