چطور یک هتل خوب رزرو کنیم؟

حمیده کریمی
حمیده کریمی شنبه، ۱۶ شهریور ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۰۰
چطور یک هتل خوب رزرو کنیم؟

یک هتل نامناسب می‌تواند تجربه تلخی از سفر برایتان رقم بزند. با این نکات، بهترین هتل را رزرو کنید.

یک تجربه ناامیدکننده از اقامت در یک هتل می‌تواند به کلی لذت سفر شما را نابود کند. فرقی نمی‌کند که چند شب سفر کنید، یک ماه در سفر بمانید یا فقط سالی چند روز. هر کسی که به سفر اهمیت می‌دهد و پول و هزینه‌ای که می‌پردازد برایش اهمیت دارد، برای رزرو کردن یک هتل خوب هم اهمیت قائل است.

برای اینکه سفر خوبی داشته باشید و با خاطرات خوش از سفر برگردید باید تلاش کنید تا بهترین هتل را رزرو کنید. هتلی که اولا از نظر قیمت با شرایط شما سازگار باشد و علاوه بر این، نسبت به هزینه‌ای که می‌پردازید امکانات قابل قبولی داشته باشد.

بسیاری از هتل‌ها امکاناتی دارند که شاید اصلا در طول سفر از آن‌ها استفاده نکنید؛ ولی بابت این امکانات هزینه‌های زیادی خواهید پرداخت. یک هتل خوب ویژگی‌های متعددی دارد که بعضی از آن‌ها به نیازهای ویژه شما در سفر بستگی دارد؛ مثلا نوع اتاق. ولی بعضی از آن‌ها تقریبا برای همه یکسان است؛ مثلا نحوه دسترسی هتل به وسایل حمل و نقل عمومی یا به جاذبه‌های مهم شهر.

در ادامه چند نکته را عنوان می‌کنیم که با در نظر گرفتن آن‌ها می‌توانید بهترین گزینه موجود را برای اقامت خود انتخاب کنید.

هتل بد چه ویژگی‌هایی دارد؟

انتخاب هتل

می‌توانیم چند صفحه در مورد ویژگی‌های هتل بد و تجربه‌های ناخوشایند در هتل‌ها بنویسیم؛ ولی تعریف هتل بد برای هر کسی متفاوت است. از سهل‌انگاری مسئولان امنیتی گرفته تا وجود ساس در اتاق و هزینه‌های پنهان و اضافه برای استفاده از امکانات مختلف هتل، همگی جزو مشکلاتی است که مسافران با آن در هتل‌های مختلف دست و پنجه نرم می‌کنند.

هتل بد یعنی هر هتلی که مناسب شما نباشد و به نیازهایتان پاسخ ندهد. در واقع انتظاری که از یک هتل دارید برآورده نشود. مثلا موقعیت و دسترسی خوبی نداشته باشد، نوع اتاق‌های موجود متناسب با نیازهای شما نباشد، چشم‌انداز هتل آن چیزی نباشد که انتظار داشتید یا هتل امکاناتی که انتظار داشتید در اختیارتان قرار نداده باشد. این موارد برای هر کسی متفاوت است.

در هر صورت هر انتظاری که از هتل داشته باشید، فرقی نمی‌کند. بابت پولی که می‌پردازید باید رضایت کافی از محل اقامت خود داشته باشید. با در نظر داشتن این نکات می‌توانید بهترین هتل ممکن را با توجه به شرایط و نیازهای خود پیدا کنید.

در مورد گزینه‌های موجود تحقیق کنید

انتخاب هتل

اگر زمان زیادی برای تحقیق و بررسی همه گزینه‌های موجود ندارید، حتما زمان کمی را برای تحقیق در مورد این موارد ضروری اختصاص بدهید. در تحقیقات خود حتما این موارد را در نظر بگیرید:

  • برند هتل
  • قیمت
  • موقعیت جغرافیایی
  • نوع اتاق
  • امکانات
  • قوانین مرتبط با کنسل کردن رزرو

نام برندهای هتل مورد نظر خود را بنویسید و انتخاب‌های خود را محدودتر کنید

در حالت کلی معمولا اسم چند برند هتل‌های زنجیره‌ای را در خاطر داریم یا اینکه ممکن است در تحقیقات قبلی خود به این نتیجه رسیده باشید که مجموعه‌ هتل‌های زنجیره‌ای یک برند خاص، امکانات خوبی دارند. یا اینکه به خاطر اقامت در این هتل‌ها، شامل تخفیف‌ها و برنامه‌های خاصی شده باشید. شاید بخواهید هتلی غیر از برند همیشگی را انتخاب کنید.

هتل‌های زنجیره‌ای معمولا در بسیاری از مقصدهای توریستی دنیا شعبه دارند. امکانات آن‌ها با کمی تغییر، تقریبا مشابه است و خدمات مشابهی همه جا ارائه می‌کنند. در نتیجه اگر تجربه خوبی از اقامت در یکی از شعبه‌های این هتل‌های زنجیره‌ای دارید، می‌توانید مطمئن باشید که در شعبه‌های دیگر هم تجربه خوبی خواهید داشت.

در نهایت همه انتخاب‌های خود را مشخص کنید و البته تعداد آن‌ها را محدودتر کنید.

میزان بودجه خود را مشخص کنید

انتخاب هتل

مقدار بودجه‌ای در نظر دارید مشخص کنید. ممکن است هزینه هتل را بخواهید نقد پرداخت کنید یا از امتیازهای وفاداری برای پرداخت هزینه‌های خود استفاده کنید. این کار کمک می‌کند که انتخاب‌هایتان محدود شوند و دنبال گزینه‌هایی که هزینه بالاتری دارند، نروید.

موقعیت جغرافیایی هتل را بررسی کنید

انتخاب هتل

نکته بعدی که باید به آن توجه کنید، موقعیت هتل است. قرار داشتن هتل در یک محله شیک و جذاب می‌تواند نظر شما را در مورد هتل تغییر دهد. قرار داشتن هتل در نزدیکی جاذبه‌های مهم، باعث می‌شود که مقدار زیادی در زمان خود صرفه‌جویی کنید و مدت زمان طولانی را در مسیر برای رسیدن به جاذبه‌های مختلف نمی‌گذرانید.

اگر هتل‌های دور از مرکز شهر را انتخاب کنید، از لحاظ قیمت، برایتان بهتر است و سفرتان ارزان‌تر تمام می‌شود؛ ولی باید حتما دقت کنید که آن هتل، به‌راحتی به مرکز شهر دسترسی داشته باشد. حتما بررسی کنید که هتل به وسایل حمل و نقل عمومی نزدیک باشد یا امکان دسترسی به سرویس‌های اشتراک سفر داشته باشد.

حتما اطمینان حاصل کنید که هتل دقیقا همان جایی باشد که مد نظر دارید. مثلا در عنوان بسیاری از هتل‌ها کلمه ساحل دیده می‌شود؛ ولی ممکن است هتل در ساحل نباشد یا در نزدیکی آن باشد. بنابراین برای رفت و آمد به ساحل مجبور می‌شوید که ماشین بگیرید. حتما این موارد را به دقت بررسی کنید و آدرس هتل را در نقشه ببینید.

وقتی به لیست کوچک‌تری از هتل‌ها دست پیدا کردید، آدرس تک تک آن‌ها را در گوگل مپ پیدا کنید تا ببینید چه هتل دیگری در نزدیکی آن وجود دارد. مثلا هتلی که فاصله نزدیک‌تری تا سوپرمارکت دارد، گزینه بهتری است؛ چون به‌راحتی می‌توانید مواد غذایی و نوشیدنی‌های خریداری‌شده خود را به هتل منتقل کنید. چک کردن آدرس در گوگل به شما کمک می‌کند تا دید روشنی در مورد موقعیت آن پیدا کنید.

موقعیت هتل را با توجه به جاذبه‌هایی که قصد بازدید دارید و مسیری که برای سفرتان در نظر گرفته‌اید، انتخاب کنید.

انواع اتاق‌های موجود را چک کنید

انتخاب هتل

تاریخ اقامت خود را در سایت هتل بررسی کنید و ببینید برای آن تاریخ، چه نوع اتاق‌هایی در هتل خالی است. آیا اتاق‌های موجود پاسخگوی نیازهای شما هستند یا نه؟ اگر سفر کاری دارید و می‌خواهید در اتاق هتل کار کنید، احتمالا به اتاقی که میز داشته باشد نیاز دارید. اگر همراه با بچه‌ها سفر می‌کنید، به اتاقی بزرگ نیاز دارید که تخت‌های بزرگ دارد و شاید به سوئیت دو خوابه نیاز پیدا کنید.

اگر چشم‌انداز هتل برایتان اهمیت دارد، حتما دنبال اتاق‌هایی بگردید که چشم‌انداز مناسبی داشته باشند و این گزینه در امکانات و ویژگی‌های آن‌ها ذکر شده باشد. مثلا در توضیحات اتاق هتل‌ها جداگانه ذکر می‌شود که چشم‌انداز رو به اقیانوس دارد یا چشم‌انداز رو به کوهستان. اگر واقعا این مورد برایتان اهمیت دارد،  حتما به‌طور دقیق ویژگی‌های هر اتاق را بررسی کنید.

ممکن است یک هتل همه امکانات لازم را داشته باشد و از همه جنبه‌های دیگر، هتلی کامل باشد؛ ولی اتاق‌های موجود آن، پاسخگوی نیازهای شما نباشد. با وجود کامل بودن سایر امکانات، باید از این هتل صرف‌نظر کنید.

آیا امکانات هتل متناسب با نیازهای شما است؟

انتخاب هتل

در نهایت بررسی کنید که آیا هتل مورد نظر امکانات مورد نیاز شما را در اختیارتان می‌گذارد یا خیر. بسیاری از هتل‌های زنجیره‌ای، صبحانه رایگان دارند. اگر این مورد برای شما اهمیت دارد، حتما دقت کنید که در نرخ هتل شما گنجانده شده باشد. اگر همراه با خانواده سفر می‌کنید، امکانات مرتبط با بچه‌ها حتما برای شما اهمیت دارد. پس اطمینان حاصل کنید که این امکانات در هتل وجود دارد و بدون هزینه‌ی اضافه است.

هتلی رزرو کنید که استانداردهای سرویس‌دهی آن متناسب با نیازهای شما باشد. فراموش نکنید که اگر انتظارات شما بالا است، قطعا باید هزینه بیشتری برای آن بپردازید.

هتلی را رزرو کنید که واقعا به امکانات آن نیز دارید و حتما از آن‌ها استفاده می‌کنید. مثلا اگر شب‌ها تا دیروقت بیرون هستید و معمولا صبح‌ها دیر بیدار می‌شوید، صبحانه رایگانی که فقط تا ساعت ۹ ارائه می‌شود، برای شما مناسب نیست. برای امکاناتی هزینه کنید که از آن‌ها استفاده می‌کنید.

سیاست‌های کنسل کردن رزرو را بررسی کنید

حتما به قوانین مرتبط با کنسل کردن رزرو هتل دقت کنید. فرقی نمی‌کند که بخواهید هزینه هتل را با امتیازهای خود بپردازید یا با پول نقد. گاهی مجبور می‌شویم که رزرو هتل را به دلایل مختلف کنسل کنیم. مثلا ممکن است سفرمان عقب بیافتد یا به هر دلیلی منتفی شود. سیاست هتل‌ها در برخورد با کنسل کردن اقامت با هم متفاوت است. بعضی از هتل‌ها جرایم سنگینی بابت کنسل کردن رزرو اتاق از مشتری می‌گیرند. برای اینکه مقدار زیادی پول بابت کنسل کردن نپردازید، حتما از قبل این قوانین را بررسی کنید.

نظرات مشتریان هتل را بخوانید

انتخاب هتل

وقتی فهرست هتل‌های مورد نظر شما به دو سه هتل رسید، بهترین راه برای انتخاب کردن از بین آن‌ها، این است که نظرات سایر گردشگران و مسافرانی که در آن هتل اقامت کرده‌اند، بخوانید.

ابتدا می‌توانید از دوستان و نزدیکان خود که ممکن است در آن هتل اقامت کرده باشند، پرس‌وجو کنید. اگر به نتیجه نرسیدید می‌توانید سوال خود را در شبکه‌های اجتماعی یا سایت‌های مرتبط با سفر و رزو هتل مطرح کنید. همچنین می‌توانید در سایت‌های رزرو هتل که قابل اطمینان هستند، نظرات سایر کاربران را بخوانید.

سایت‌های زیادی وجود دارند که نقد و نظرات مسافران را در مورد هتل‌ها، جاذبه‌ها و... منتشر می‌کنند. مثلا سایت تریپ ادوایزر یکی از مهم‌ترین سایت‌های نقد و نظر در سراسر دنیا است. بهترین راه برای اینکه از این پلتفرم استفاده کنید و نظرات واقعی را دریافت کنید این است که فقط دوستان یا مسافرانی را که می‌شناسید، دنبال کنید. به این ترتیب وقتی در مورد یک هتل یا رستوران تحقیق می‌کنید، فقط نظر دوستان و افراد مورد اعتماد خود را می‌خوانید.

البته این نکته را هم مد نظر داشته باشید که برخی نظرات موجود در این وب‌سایت جعلی است و توسط صاحبان هتل‌ها نوشته شده است. شما می‌توانید برای بررسی نظرات کاربران در مورد هتل مدنظرتان، از وب‌سایت کجارو نیز کمک بگیرید.

روش دیگر این است که نقد مشتریان را در سایت خود هتل بخوانید. معمولا در سایت هتل‌های بزرگ دنیا جایی برای ثبت نقد و نظر وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید.

نقاط قوت و ضعف هتل را مقایسه کنید و سپس تصمیم بگیرید

انتخاب هتل

همه ویژگی‌های هتل را در نظر بگیرید و از بین آن‌ها هر کدام را که مناسب‌تر بود انتخاب کنید. در واقع باید ببینید که نکات منفی هتل بر نکات مثبت آن برتری دارد یا برعکس. ویژگی‌های خوب و بد آن را سبک و سنگین کنید و در نهایت با توجه به شرایط و نیازهای خود، بهترین مورد را انتخاب کنید.

در نهایت با کمک این نکات می‌توانید برای سفر بعدی خود هتل بهتری انتخاب کنید. هتلی که پاسخگوی نیازهای شما است و در عین حال بابت امکانات اضافه و غیرضروری آن، هزینه اضافه‌تر نمی‌پردازید.

مطالب مرتبط:

منبع thepointsguy

دیدگاه