از برنامه‌های هفته گردشگری در تهران بیشتر بدانید

صدیقه شجاعی
صدیقه شجاعی سه شنبه، ۲ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۰۰
از برنامه‌های هفته گردشگری در تهران بیشتر بدانید

برنامه‌های هفته گردشگری در تهران از پنجم تا ۱۲ مهر برگزار خواهد شد و شامل کارگاه‌ آموزشی، نمایشگاه صنایع دستی، تورهای تهرانگردی و شهرستان‌گردی می‌شود.

پنجم مهر ماه مصادف با ۲۷ سپتامبر، به‌عنوان روز جهانی جهانگردی نام‌گذاری شده؛ درست زمانی که فصل گردشگری در نیم‌کره‌ی شمالی زمین پایان می‌یابد و سفر در نیم‌کره‌ی جنوبی آغاز می‌شود. سازمان جهانی جهانگردی شعار سال ۲۰۱۹ را «گردشگری و اشتغال؛ آینده‌ای بهتر برای همه» انتخاب کرده است. ایران نیز سال جدید گردشگری را با شعار «آموزش، مهارت و اشتغال» از پنج مهر آغاز می‌کند. طبق اعلام وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، این مناسبت به‌مدت یک هفته و با برگزاری ۵۰۰ رویداد، گرامی‌ داشته می‌شود. اما میزبان مراسم روز جهانی امسال در ایران، برخلاف سنت همیشه شهر تهران نیست و مراسم در استان سیستان و بلوچستان برگزار خواهد شد.

هفته گردشگری در تهران

به‌گفته‌ی پرهام جانفشان، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران، بیش از ۳۰ برنامه در قالب نشست و کارگاه آموزشی، نمایشگاه صنایع دستی، تورهای تهرانگردی و شهرستان‌گردی با مشارکت و همکاری اصناف و اتحادیه‌های گردشگری در تهران برنامه‌ریزی و برگزار می‌شود.

در تاریخ ششم تا دهم مهرماه، علاوه بر برپایی کارگاه‌ها و نشست‌های آموزشی، تورهایی در شهرستان‌های ری، ورامین، شهریار، قرچک، ملارد و پاکدشت برگزار می‌شود. تور پیاده‌روی فعالان صنعت گردشگری در بافت تاریخی تهران قدیم نیز با مشارکت انجمن صنفی راهنمایان و دفاتر خدمات گردشگری روز جمعه پنج مهرماه انجام خواهد شد. پرهام جانفشان ادامه می‌دهد:

تخفیف ۱۵ درصدی مراکز اقامتی و پذیرایی منتخب از تاریخ پنج تا ۱۲ مهر از دیگر برنامه‌های این هفته است. به‌منظور توجه حداکثری به رشد اقتصاد هنر در توسعه‌ی گردشگری پایدار، نمایشگاه‌های صنایع دستی در شهر تهران و شهرستان‌های استان با تخفیف ۱۵ درصدی در عرضه‌ی آثار هنری برگزار می‌شود.

هفته گردشگری در تهران

عکس از امیرمحمد مرادی

طبق اعلام میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران، متقاضیان برای اطلاع و شرکت در تورهای تهرانگردی و شهرستان‌های تابع این استان می‌توانند با ارسال واژه‌ی «هفته گردشگری» به سامانه ۵۰۰۰۵۴۲۰۲۰ از برنامه‌های این هفته مطلع شوند.

اگر به تهران سفر می‌کنید، کجارو فهرست کاملی از جاهای دیدنی تهران را نیز در اختیار شما قرار داده است تا بتوانید اطلاعات لازم درباره هر جاذبه گردشگری را از جمله آدرس، موقعیت مکانی روی نقشه، ساعات بازدید و... به‌دست آورده و سفر خود را بهتر برنامه‌ریزی کنید.

مطالب مرتبط:

منبع isna

دیدگاه