راهنمای خرید سوغات از دبی

حمیده کریمی
حمیده کریمی یکشنبه، ۱۷ شهریور ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۰۰
راهنمای خرید سوغات از دبی

خرید سوغات از دبی یکی از بهترین و جذاب‌ترین قسمت های سفر است. راهنمای خرید سوغات از دبی، بهترین یادگاری‌های این شهر را معرفی می‌کند.

دبی شهری فوق‌العاده برای خرید است. بیشتر مردم دنیا دبی را به خرید و مراکز تجاری مشهورش می‌شناسند. در واقع مراکز خرید مهم‌ترین جاذبه‌های این شهر را تشکیل می‌دهند. مراکز خرید دارای تهویه مطبوع هستند، با همه اعضای خانواده خود یا دوستان می‌توانید به آن‌ها سر بزنید و برای همه افراد از همه سنین و سلیقه‌ها، تفریحی در این مراکز وجود دارد.

یا وجود این همه تنوع در مراکز خرید و محصولات متفاوت از گوشه و کنار دنیا، حتما در سفر به دبی برایتان این سوال پیش خواهد آمد که چه سوغاتی باید بخریم؟

اگر دوست دارید بهترین سوغاتی را از دبی بخرید، با کمک این راهنما، سوغات و هدیه مورد نظر خود را انتخاب کنید. این‌ها محصولاتی هستند که دبی به داشتن آن‌ها معروف است و بهترین‌های این محصولات را می‌توانید در دبی پیدا کنید.

اگر دوست دارید سفری بی‌دغدغه به دبی داشته باشید، بهترین و ارزان‌ترین ??? ??? را با کمک کجارو جست‌و‌جو و خریداری کنید. در کجارو، مجموعه‌ای از بهترین تورها از معتبرترین آژانس‌های گردشگری گرد هم آمده‌اند تا به‌راحتی بتوانید با توجه به شرایط خود، مناسب‌ترین تور را خریداری کنید.

طلا

راهنمای خرید سوغات از دبی

دبی یک قطب تجاری مهم در بازار طلا است. این شهر یک بازار بزرگ به اسم بازار طلا دارد که تمرکز اصلی آن بر زیورآلات خاورمیانه و زیورآلات هندی است. البته مجموعه‌ای از مدرن‌ترین و جدیدترین طراحی‌ها به سبک اروپایی هم در بین آن‌ها پیدا می‌شود.

پارک طلا و الماس، فضا و محصولات مدرن‌تری دارد و اگر بیشتر به‌دنبال مدل‌های اروپایی هستید، باید به این قسمت سر بزنید. در دبی، قیمت خرده فروشی طلا از بسیاری از کشورهای دیگر، ارزان‌تر است. به این دلیل که اجرت ساخت، مالیات و عوارض و حاشیه سود فروشنده در دبی کمتر است و محصول نهایی برای مشتری ارزان‌تر می‌شود. طلا در دبی نسبت به بریتانیا، هند و چین و بسیاری از کشورهای دیگر، ارزان‌تر است.

البته قیمت نهایی یک قطعه طلا در نهایت به مهارت چانه زنی خریدار هم‌بستگی دارد. نرخ روز طلا را بررسی کنید که به‌طور بین‌المللی تعیین می‌شود. قیمت‌های محلی هم دو تا سه بار در روز به‌روزرسانی می‌شوند و روی صفحه‌های مخصوص به نمایش در می‌آیند. غیر از این نرخ ثابت برای کاهش سایر نرخ‌های مرتبط با قطعات طلا می‌توانید چانه بزنید و قیمت نهایی را کاهش دهید.

فرش

راهنمای خرید سوغات از دبی

دبی بهشتی برای علاقه‌مندان به فرش است. بهترین فرش‌ های ایرانی، فرش‌های رنگارنگ ترکی و زیباترین گلیم‌های کردی و زیراندازهای دست‌بافت بادیه‌نشینان، به بهترین کیفیت در دبی برای فروش به‌طور گسترده‌ای وجود دارد. دبی در منطقه به خاطر عرضه باکیفیت‌ترین فرش‌ها شهرت دارد. البته چانه زدن برای خرید فرش هم بسیار رایج است.

کیفیت یک فرش به نحوه پرداخت پشم آن بستگی دارد. اگر فرش کاملا دست‌بافت باشد ولی مواد اولیه مرغوب و محکمی نداشته باشد، ارزشی نخواهد داشت. بهترین پشم‌ها پشم بز هایی است که در ارتفاعات زندگی می‌کنند. این نوع پشم بسیار بادوام، ضخیم و سنگین و دارای لانولین است. فرش نباید در معرض مواد اسیدی قرار بگیرد چون لانولین أن را به‌طور کامل از بین می‌برد.

رنگ مورد استفاده برای رنگ‌آمیزی پشم‌ها باید بر پایه رنگ‌های طبیعی و گیاهی باشد. این کار باعث می‌شود که رنگ‌ها زنده‌تر باشند و شفافیت و جذابیتی داشته باشند که با رنگ‌های شیمیایی ممکن نیست. پشم‌های رنگ شده با دست تبدیل به نخ می‌شوند به همین دلیل یک دست نیستند و پستی و بلندی‌هایی دارند. به همین دلیل بافنده‌ها باید با دقت فرش را ببافند و کاری کنند که این پستی بلندی‌ها در گره‌ها پنهان شوند. همین ریزه‌کاری‌ها است که فقط با نگاه دقیق قابل‌مشاهده است و به فرش، جذابیت و کاراکتر می‌دهد و آن را ارزشمندتر می‌کند.

فروشنده‌ها برای فروش فرش‌های خود معمولا روی نکاتی مثل تراکم گره‌ها، کیفیت بافت و کشور محل بافت فرش تاکید می‌کنند. این نکات چندان مهم نیستند. مهم‌ترین نکته که در کیفیت فرش تاثیرگذار است، کیفیت ریسیدن پشم است. فرشی که با پشم نامرغوب بافته شده باشد، هرگز مثل روز اولش به نظر نخواهد رسید. برعکس اگر فرشی با مواد اولیه و رنگ و پشم باکیفیت تهیه شده باشد به مرور زمان تغییر رنگ و بافت نمی‌دهد و حتی قرن‌ها سالم می‌ماند.

عطر

راهنمای خرید سوغات از دبی

پایین بودن مالیت در دبی به این معنا است که می‌توانید عطرهای برند فرانسوی را در دبی، ارزان‌تر از پاریس بخرید؛ ولی حتما بسته‌بندی آن‌ها را به دقت بررسی کنید تا از اصل بودن آن مطمئن شوید. عطرهای شرقی هم در بازارهای دبی فراوان است که بوی خاصی دارند، منحصربه‌فرد هستند و مطمئن هستید که هیج فرد دیگری از اطرافیان‌تان شبیه آن را ندارد.

خرید عطر در جایی که پر از عطر است می‌تواند بسیار سخت باشد. چون بینی شما پر از عطرهای مختلف می‌شود و تشخیص رایحه برایتان سخت خواهد شد. برای تست کردن یک عطر جدید، قبل از آن سه مرتبه هوای درون ریه‌های خود را از طریق بینی و با دهان بسته به بیرون منتقل کنید.

شال‌های پشمینه

راهنمای خرید سوغات از دبی

اجناس قلابی همه جای دنیا پیدا می‌شوند؛ ولی در دبی می‌توانید برای خرید شال‌های صد در صد ابریشمی مشهور به شال پشمینه چانه بزنید و آن‌ها را با قیمت‌های مناسبی خریداری کنید. زنان سراسر دنیا عاشق این شال‌ها هستند؛ شال‌هایی نازک و لطیف که معمولا زنان شیک پوش خاورمیانه زیاد از آن‌ها استفاده می‌کنند. اگر برای مادر و همسر خود قصد خرید سوغات دارید، شال‌های ابریشمی بهترین انتخاب هستند و با صدها رنگ زیبا و جذاب و مدل‌های متنوع عرضه می‌شوند. بعضی از آن‌ها سنگدوزی شده یا گلدوزی شده هستند. بعضی از آن‌ها حاشیه‌هایی منگوله‌دار دارند و تنوع آن‌ها به‌قدری زیاد است که در پیدا کردن مدل مورد نظر خود، به دردسر نمی‌افتید.

خرما

راهنمای خرید سوغات از دبی

یکی از محصولاتی که در دبی بسیار زیاد و متنوع است خرما است. خرمای بتیل لوکس‌ترین سوغات خوراکی در خاورمیانه است. در نگاه اول، فروشگاه‌های بتیل شبیه به فروشگاه‌های لوکس زیورآلات به نظر می‌رسد. ویترین‌های شیک و جذاب و نورپردازی‌های زیبایی دارد؛ ولی وقتی دقیق نگاه کنید هرم‌های ساخته شده از خرما را می‌بینید که با نظم و دقت خاصی روی هم چیده شده‌اند.

این فروشگاه محصولات خود را در بسته‌بندی‌های زیبا عرضه می‌کند. بسته‌بندی‌ها به‌قدری زیبا و جذاب است که دریافت‌کننده سوغاتی ممکن است فکر کند که یک قطعه طلا یا نقره داخل بسته است. در واقع جعبه‌های شیک و لاکی این محصول از خود محصول ارزش بیشتری دارد. متاسفانه بسته‌بندی این خرما در چین ساخته می‌شود؛ ولی خود خرما محصول چین نیست!

خرماها معمولا محصول عربستان سعودی هستند. این کشور زمین‌های مناسبی برای کشت خرما دارد. گرمای زیاد، خاک شور و قلیایی زمینه را برای پرورش بهترین خرما در عربستان فراهم کرده است. کنترل کیفیت اهمیت زیادی در این برند دارد. این مجموعه دارای مزارع اختصاصی و تجهیزات اختصاصی تولید است. خرماهای این برند بسیار درشت و لذیذ هستند و بافت نرم و مطبوعی دارند.

از آنجایی که این خرما حاوی هفتاد درصد شکر است، معمولا تاریخ انقضای زیادی دارد؛ ولی بهترین فصل برای امتحان کردن آن‌ها فصل برداشت یعنی پاییز است. اگر خرمای اجوا در زمان حضور شما در دبی در بازارها وجود داشت، فرصت خرید آن را از دست ندهید. چون ممکن است دوباره فرصت امتحان کردن آن پیش نیاید. این خرما هر چند سال یک بار، بار می‌دهد. در ماه سپتامبر منتظر این خرما باشید. سایر خرماها در نوامبر به بازار می‌رسند.

سوغاتی‌های سوپرمارکتی

راهنمای خرید سوغات از دبی

در دبی فروشگاه‌های زنجیره‌ای بین‌المللی شعبه دارند. در این سوپرمارکت‌های بزرگ می‌توانید مواد خوراکی و هرآنچه که لازم دارید از برندهای سراسر دنیا پیدا کنید. اگر علاقه‌مند به این سوغاتی‌های خوراکی باشید، می‌توانید از این سوپرمارکت‌ها محصولات خاصی پیدا کنید که در کشور خودتان پیدا نمی‌شود. علاوه بر این، در سوپرمارکت‌ها می‌توانید انواع ادویه‌جات از گوشه و کنار دنیا را بخرید که بسیاری از آن‌ها از ادویه‌هایی که در کشور خودتان وجود دارد، ارزان‌تر هستند. انواع ادویه‌های ترکیبی و مخلوط هم در سوپرمارکت‌ها عرضه می‌شود که می‌توانید برای ایجاد طعم و عطری جدید در غذاها، از آن در آشپزی استفاده کنید.

مطالب مرتبط:

منبع lonelyplanet

دیدگاه