پرتغال، برنده اولین جایزه مقصد گردشگری در دسترس شد

صدیقه شجاعی
صدیقه شجاعی چهار شنبه، ۲۷ شهریور ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۰۰
پرتغال، برنده اولین جایزه مقصد گردشگری در دسترس شد

کشور پرتغال با راه‌اندازی برنامه‌ی همه برای همه در سال ۲۰۱۶ و پیشرفت‌های خوبی که در ارتقای دسترسی به مقاصد گردشگری داشت، جایزه‌ی مقصد گردشگری در دسترس ۲۰۱۹ را برنده شد.

مسافرانی که محدودیت‌های حرکتی دارند شاید دوست داشته باشند بدانند، سازمان جهانی گردشگری با همکاری بنیاد ONCE، جایزه‌ی «مقصد گردشگری در دسترس ۲۰۱۹» را به کشور پرتغال اعطا کرد.

پرتغال اولین کشوری است که به‌واسطه‌ی تلاش‌هایش برای ارتقای دسترسی به مقاصد گردشگری، به این عنوان دست پیدا می‌کند. تبدیل پرتغال به کشوری در دسترس برای همه، از اولویت‌های دولت این کشور بوده است که با برنامه‌ی «همه برای همه» در سال ۲۰۱۶ کلید خورد و هدف از آن تقویت بخش گردشگری، کمک به ایجاد و ترویج برنامه‌های سفر در دسترس در سراسر کشور بوده است تا پرتغال را به کشوری کامل برای همه‌ی مسافران تبدیل کنند.

پرتغال

۹۰ میلیون مسافر با محدودیت‌ها یا مشکلات حرکتی در اروپا وجود دارد و اعطای جایزه‌ی مقصد گردشگری در دسترس ۲۰۱۹ به پرتغال، جایگاه برجسته و پیشروی این کشور را در دسترسی به مقاصد گردشگری نشان می‌دهد. از اقدامات پرتغال برای اجرای برنامه‌ی همه برای همه، می‌توان به راهنماهای حرفه‌ای برای بخش گردشگری و همین‌طور نقشه‌های راه اشاره کرد که در سایت «https://www.visitportugal.com» در دسترس علاقه‌مندان قرار دارد. علاوه بر این، یک خط مالی خاص برای حمایت از پروژه‌های دسترسی به مقاصد گردشگری راه‌اندازی شد و تا به امروز ۱۱۶ پروژه از آن منتفع شده‌اند.

پرتغال

کشور پرتغال علاوه بر برنامه‌ی «ساحل در دسترس»، برنامه‌ی «جشنواره‌های در دسترس» را نیز در دستور کار خود قرار است که هدف از آن متمایزکردن رویدادهایی است که امکان دسترسی را برای افراد دچار محدودیت حرکتی نظیر زنان باردار، سالمندان، معلولان دارای صندلی چرخ‌دار و افراد دچار نقص بینایی فراهم می‌کنند.

پرتغال

وب‌سایت و اپلیکیشن Tur4All نیز برای ارتقای دسترسی به مقاصد گردشگری راه‌اندازی شده است که اطلاعات هتل‌ها، رستوران‌ها و پیشنهادات فرهنگی را در اختیار مسافران دچار مشکلات حرکتی در پرتغال و اسپانیا قرار می‌دهد.

اگر به پرتغال سفر می‌کنید، کجارو فهرست کاملی از جاهای دیدنی پرتغال را نیز در اختیار شما قرار داده است تا بتوانید اطلاعات لازم درباره هر جاذبه گردشگری را از جمله آدرس، موقعیت مکانی روی نقشه، ساعات بازدید و... به‌دست آورده و سفر خود را بهتر برنامه‌ریزی کنید.

مطالب مرتبط:

منبع lonelyplanet

دیدگاه