محبوب ترین شهرهای دنیا در اینستاگرام

زهره زرشکیان
زهره زرشکیان دوشنبه، ۲۵ شهریور ۱۳۹۸ ساعت ۱۷:۰۰
محبوب ترین شهرهای دنیا در اینستاگرام

اینستاگرام به‌عنوان رسانه‌ای که در سال‌های اخیر طرفداران زیادی پیدا کرده است، نقش پررنگی هم در تغییر سلیقه مخاطبان در سفرها و ماجراجویی‌های دیگر ایفا می‌کند.

به نقل از توربونیوز لندن با ۱۱۸ میلیون هشتگ در اینستاگرام، در صدر فهرست محبوب‌ترین مقاصد سفر در این شبکه اجتماعی قرار دارد. رتبه بعدی این فهرست متعلق به پاریس با ۱۰۱ میلیون هشتگ است.

از دیگر مقاصد توریستی که در اینستاگرام طرفداران زیادی دارند می‌توان به نیس در فرانسه با ۸۷ میلیون هشتگ، نیویورک با ۸۳ میلیون هشتگ و دبی با ۷۹ میلیون هشتگ اشاره کرد.

شهرهای استانبول، جاکارتا، لس‌آنجلس، بارسلون، مسکو و توکیو نیز جزو شهرهای توریستی محبوب با بیشترین هشتگ در این شبکه اجتماعی هستند.

متخصصان سفر بر این باور هستند که اینستاگرام در حال حاضر، یکی از مهم‌ترین عوامل تاثیرگذار نه تنها در انتخاب مقصد سفر، بلکه در سایر فعالیت‌ها مانند طبیعت‌گردی، حیات‌وحش، آشپزی، هنر و... است.

گزارش روندهای گردشگری در سال ۲۰۱۹ نشان می‌دهد که بیش از ۲۰ درصد افراد دوست دارند به جایی با چشم‌اندازهای غیرمعمول، اصالت فرهنگی و غذاهای لذت‌بخش سفر کنند. بر این اساس، دبی محبوب‌ترین شهر از نظر غذایی در اینستاگرام است و بیشتر از ۲۶ درصد هشتگ‌های این شهر مربوط به غذا هستند.

محبوب‌ترین تجربه توریستی در شبکه‌های اجتماعی، قایق‌سواری در دریاچه‌های نیوزلند و غواصی در آب‌های زلال کرواسی گزارش شده است.

چیانگ مای تایلند به خاطر وجود جنگل‌های بکر، فیل‌ها و معابد بودایی رنگی نظر کاربران زیادی را جلب کرده است. کاپادوکیه ترکیه، مناظر آتش‌فشانی و صحراهای ایسلند و راه آهن «پیک ترم» هنگ کنگ که گردشگران را به بالاترین نقاط این جزیره می‌برد نیز از جاهای دیدنی هستند که در شبکه‌های اجتماعی، به‌خصوص اینستاگرام توجه زیادی را به خود جلب کرده‌اند.

مطالب مرتبط:

منبع isna

دیدگاه