اتاق هتل‌ها تا سال ۲۰۳۴ چه شکلی خواهند شد؟

صدیقه شجاعی
صدیقه شجاعی شنبه، ۲۳ شهریور ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۰۰
اتاق هتل‌ها تا سال ۲۰۳۴ چه شکلی خواهند شد؟

گروهی از کارشناسان هتل و هتلداری، از پیش‌بینی‌های خود برای آینده‌ی اتاق هتل‌ها تا سال ۲۰۳۴ گفته‌اند که این صنعت را متحول خواهد کرد.

شرکت گست‌لاین (Guestline) که در فناوری‌ هتلداری تخصص دارد، طی همکاری با کارشناسان فناوری، هوش مصنوعی، طراحی داخلی هتل و هتلداری بریتانیا، یک اتاق تعاملی برای هتل طراحی کرده‌اند که نشان می‌دهد، اتاق هتل‌ها تا سال ۲۰۳۴ به شکلی خواهند شد.

با توجه به پیش‌بینی‌ها و نگرش‌ها نسبت به آینده‌ی اتاق هتل‌ها در ۱۵ سال آینده، کارشناسان بر این باورند که این اتاق‌ها مجهز به تلویزیون شیشه‌ای خواهند بود که از فیلم‌های موردعلاقه‌ی مهمانان خبر دارد، دیوارهای حائل شیشه‌ای که از شفاف به مات تغییر می‌کند و رباتی که برای مهمانان صبحانه می‌آورد. آن‌ها همچنین پیش‌بینی می‌کنند که دوش حمام‌ها صرفاً از طریق تماس انگشت انسان و سطح گرمای آن می‌تواند دمای بهینه را تشخیص دهد و دمای آب را متناسب با دمای بدن کند.

آینده هتل ها

کارشناسان معتقدند که هوش مصنوعی و کنترل صوتی، تحولات درخورتوجهی در تجربه‌ی اقامت در هتل به وجود خواهند آورد. رالف فرناندو، مدیر استراتژی، دیجیتال و عملیات شرکت پراگما می‌گوید:

به‌زودی شاهد صفحه‌نمایش‌هایی خواهیم بود که وقتی مهمانان به لابی هتل نزدیک می‌شوند، ضمن آوردن نام‌شان به آن‌ها خوشامد می‌گویند، در واقع آن‌ها از داده‌های تلفن همراه‌ مهمانان که در وای‌فای هتل ثبت شده است، استفاده می‌کنند. سپس فرایند چک‌این از طریق تشخیص چهره انجام می‌شود و کلید اتاق نیز به‌صورت دیجیتالی روی تلفن همراه مهمان دانلود می‌شود.

آینده هتل ها

به گفته‌ی کارشناسان، دیوار شیشه‌ای حریم خصوصی اتاق را می‌توان به‌وسیله‌ی اپلیکیشن موجود در تبلت داخل اتاق یا کنترل صوتی، تیره یا مات کرد. مهمانان می‌توانند مطابق حال‌وهوای خود، اتاق هتل را شخصی‌سازی کنند؛ دیوارهای شیشه‌ای که در ابعاد یک دیوار معمولی هستند، این امکان را به مهمانان می‌دهند تا دکوراسیون اتاق را مطابق با سبک و رنگ دلخواه‌شان درآورند و به‌عنوان مثال ویدئویی از امواج ساحل یا غروب استوایی را انتخاب کنند. هنگام استفاده از سرویس بهداشتی نیز می‌توانند آن را به حالت مات تغییر دهند.

آینده هتل ها

یکی دیگر از پیش‌بینی‌ها برای خمات اتاق هتل‌ها است که مهمانان می‌توانند از طریق مستخدم هوش مصنوعی مستقر در اتاق، درخواست‌های خود را مطرح کنند، همچنین این هوش مصنوعی به حافظه‌ی خود می‌سپارد که چه زمانی هنگام استراحت مهمانان است و در همان زمان برق را خاموش می‌کند. مهمانان می‌توانند سطح نور، دمای اتاق و صدای موسیقی را به‌وسیله‌ی هوش مصنوعی یا پدهای دیجیتالی تنظیم کنند و همچنین با انتخاب از روی گلچین موسیقی‌ها و رایحه‌ها، خواب راحت‌تری داشته باشند. علاوه بر این انتظار می‌رود که فناوری بی‌سیم (وایرلس) جایگزین پریز و دوشاخه شود و از آنجا که تلویزیون‌ها دیگر دوشاخه‌ای در پشت خود نخواهند داشت، می‌توان آن‌ها را در هر جای اتاق نصب کرد.

اگر قصد سفر دارید، همیشه می‌توانید برای خرید بلیط هواپیما با استفاده از موتور جستجوی پرواز کجارو پایین‌ترین قیمت بلیط‌ها را از بین فروشنده‌های معتبر مشاهده کرده و بلیط سفر خود را ارزان‌تر از همه جا تهیه کنید.

مطالب مرتبط:

منبع lonelyplanet

دیدگاه