اعلام برندگان مسابقه عکاسی پهپاد 2019

صدیقه شجاعی
صدیقه شجاعی پنجشنبه، ۱۷ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۱۵
اعلام برندگان مسابقه عکاسی پهپاد 2019

مسابقه بین‌المللی عکاسی با پهپاد 2019 با شرکت بیش از ۴۵۰۰ نفر از ۱۰۷ کشور در هفت دسته‌بندی مختلف برگزار شد و برندگان معرفی شدند.

از اسکی‌بازان مسابقه‌ی اسکی در لهستان تا فُک‌های خرچنگ‌خوار روی یخ در شبه‌جزیره‌ی جنوبگان و شکوفه‌های گل در آب‌های ویتنام از عکس‌های برنده‌ی مسابقه‌ی عکاسی پهپاد 2019 هستند. این مسابقه، مهم‌ترین رقابت در حوزه‌ی عکاسی و تصویربرداری هوایی و پروژه‌ای از انجمن Art Photo Travel است که برای دومین سال بین عکاسان هوایی از سراسر جهان برگزار شد. در این دوره بیش از ۴۵۰۰ نفر از ۱۰۷ کشور در هفت دسته‌بندی مختلف شرکت داشتند: انتزاعی، طبیعت، مردم، ورزش، حیات‌وحش، عکاسی شهری و ویدئو.

مسابقه عکاسی پهپاد 2019

تقریباً در هفت بخش مسابقه که به ژانر خاصی از عکاسی اختصاص داشت تا از عکاسی سنتی متمایز شود، ۴۴ عکاس برنده‌ی جایزه شدند. طبق قانون مسابقه، شرکت‌کنندگان می‌توانستند از هواگردهای ثابت‌بال، بالگردها، وسایل پروازی بدون‌ سرنشین، بالون‌ها، کشتی هوایی، کشتی هوایی بادکنکی، کایت، چتر نجات و پهپاد استفاده کنند.

جایزه‌ی عکاس سال این مسابقه‌ توسط تیمی از متخصصان عکاسی به جیسک دنکا، عکاس لهستانی اعطا شد. او عکسی از اسکی‌بازان گرفته است که در رقابت‌های اصلی جشنواره اسکی Bieg Piastow لهستان در حال مسابقه هستند. این عکس «دسته‌ای از ماهی‌های رنگارنگ» (A Shoal of Colorful Fish) نام دارد و اسکی‌بازان از آسمان مانند دسته‌ای از ماهی‌های رنگارنگ به‌نظر می‌رسند که روی تپه‌های مرجانی شنا می‌کنند.

مسابقه عکاسی پهپاد 2019

مارک لی کورنو از جزیره جرزی با عکس خود به نام «هشت بی‌نهایت» (Infinity Eight)، برنده‌ی بخش انتزاعی شد. او در عکس خود توانسته از عدد هشت که توسط یک قایق روی آب نقش بسته بود، با پهپاد عکس بگیرد.

مسابقه عکاسی پهپاد 2019

عکس «فُک‌های خرچنگ‌خوار روی یخ» (Crabeater Seals on Ice) اثر فلورین لودو برنده‌ی بخش حیات‌وحش شد و جایزه‌ی بخش طبیعت به «جزیره‌ی عشق» (Island of Love) از جرمیاس گادک تعلق گرفت که در میان میلیون‌ها هکتار زمین، قسمتی وجود دارد که به‌طرز خاصی متمایز شده است و دانه‌های روغنی شکوفه‌زده به شکل یک قلب روییده‌اند و مفهوم عشق به طبیعت را ترسیم می‌کنند.

مسابقه عکاسی پهپاد 2019

جورج استین‌متز نیز با عکس خود «بنی اسگوین» (Beni Isgue)، برنده‌ی بخش شهری شد. این تصویر، نمایی هوایی از بنی اسگوین،‌ یکی از قدیمی‌ترین و زیباترین بقایای شهرهای تپه‌ای باستانی در غردایه الجزایر است که به‌عنوان میراث جهانی ثبت شده است.

مسابقه عکاسی پهپاد 2019

عکس «گل‌ها روی آب» (Flowers on the Water) از خان فان، سه زن را در حال شستن گل‌های لیلیوم در ویتنام نشان می‌دهد. این عکس جایزه‌ی بخش مردم مسابقه را از آن خود کرد.

مسابقه عکاسی پهپاد 2019

عکس «پس از طوفان برف» (After the Snow Storm) از جو سان اهل ایالات متحده آمریکا موفق به کسب جایزه‌ی بخش ورزش شد و «بولیوی از طریق موتورسیکلت و پهپاد» (Bolivia by Motorbike and Drone) اثر الکس چاکون نیز به‌عنوان برنده‌ی بخش ویدئو انتخاب شد.

مسابقه عکاسی پهپاد 2019

هر یک از تصاویر برنده‌ی مسابقه‌ی جایزه‌ی پهپاد 2019، طی جشنواره‌ی عکس «جوایز سیه‌نا» در نمایشگاه «Sky's the Limit» در سیه‌نا ایتالیا به نمایش گذاشته خواهد شد و آغاز به کار این جشنواره از ۲۵ اکتبر خواهد بود.

مطالب مرتبط:

منبع cnn

دیدگاه