در تفلیس در چه جاهایی عکس های مناسب اینستاگرام بگیریم؟

مینا رهبری
مینا رهبری چهار شنبه، ۱۶ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۰۰
در تفلیس در چه جاهایی عکس های مناسب اینستاگرام بگیریم؟

در تفلیس جاهایی وجود دارد که هم توریستی است و هم زیبای بصری خاصی دارد که می‌توان عکس‌هایی از آن‌ها که گرفت که مناسب به‌اشتراک گذاشتن در اینستاگرام باشد.

تفلیس، پایتخت گرجستان، پر است از مکان‌های جذاب برای گشت‌وگذار. بازدیدکنندگان می‌توانند جاهای دیدنی مدرن و تاریخی را بیابند که باعث شده‌اند پایتخت، به شهری بی‌نظیر تبدیل شود. در تفلیس جاهایی وجود دارد که می‌توانید عکس‌های زیبا بگیرید و آن‌ها را در صفحه اینستاگرام خود به اشتراک بگذارید و دوستان‌تان را شریک لحظه‌های خوش‌تان در ??? ????? کنید. 

برای انتخاب انواع تور گرجستان زمینی و هوایی، می‌توانید به کمک کجارو تورهای آژانس‌های همکار را مشاهده و قیمت آن‌ها را مقایسه کنید؛ ما این امکان را فراهم کرده‌ایم تا بتوانید به‌راحتی و در کمترین زمان، انتخابی آگاهانه و ارزان داشته باشید.

پل صلح

پل صلح تفلیس

پل صلح (Peace Bridge) یکی از اولین سازه‌های مدرن پایتخت است؛ این پل پیاده‌روی شیشه‌ای و فلزی که روی رودخانه Mtkvari ساخته شده است، خیابان Erekle II را به پارک رایک متصل می‌کند. این سازه قوسی شکل ۱۵۰ متر طول دارد و هزاران چراغ ال‌ای‌دی ۹۰ دقیقه قبل از غروب خورشید پل را روشن می‌کند. 

محله آبانوتوبانی

محله آبانوتوبانی تفلیس

آبانوتوبانی منطقه‌ای در بخش قدیمی شهر تفلیس است که در آن حمام‌های سولفور (گوگرد) قرار دارد. این محله با سقف‌های گنبدی شکلی که در سراسر منطقه وجود دارد، قابل شناسایی است. گفته می‌شود آب طبیعی معدنی گوگرددار این حمام‌ها برای سلامتی و پوست بسیار مفید است.

گرمابه اوربلیانی

گرمابه اوربلیانی تفلیس

قدمت اکثر گرمابه‌های این منطقه به قرن ۱۷ میلادی بازمی‌گردد

به گرمابه اوربلیانی (Orbeliani Bath House) در زبان گرجی Tchreli Abano هم می‌گویند که به معنی «حمام رنگارنگ» است. این گرمابه یکی از زیباترین و برجسته‌ترین معماری‌های شهر است، با موزائیک‌های رنگارنگی که نمای بیرونی بنا را زینت داده است.

قدمت اکثر گرمابه‌های این منطقه به قرن ۱۷ میلادی بازمی‌گردد و هنوز هم می‌توان تاثیرات معماری ایرانی را روی این بناها مشاهده کرد. با این حال این گرمابه در قرن ۱۹ میلادی به سبک آسیایی بازسازی شد. 

قلعه ناریکالا

قلعه ناریکالا

قلعه ناریکالا مشرف بر محله آبانوتوبانی است و تنها ارگ باقی‌مانده شهر محسوب می‌شود. این قلعه آجری در قرن ۴ میلادی، در دوران حکومت ایرانی‌ها بر این منطقه ساخته شد. از تپه بالا بروید یا اینکه از پارک رایک سوار تراموا شوید و حین بالا رفتن، از مناظر نفس‌گیر رودخانه Mtkvari، پارک و بخش‌هایی از شهر قدیمی لذت ببرید. 

خانه کالئیدوسکوپ

خانه کالئیدوسکوپ تفلیس

خانه كالئيدوسكوپ (Kaleidoscope House) به گفته مردم بومی مربوط به قرن ۱۹ میلادی است. این خانه در خیابان Betlemi قرار دارد و معمولا گردشگران و مردم محلی برای تماشا و تحسین شیشه‌های رنگی که در طراحی آن به کار رفته و به‌خوبی هم از آن محافظت شده است، به بازدید از این خانه می‌روند.

برج ساعت

برج ساعت تفلیس

برج ساعت یکی از نمادین‌ترین جاهای دیدنی شهر است

برج ساعت در خیابان Shavteli قرار دارد و یکی از نمادین‌ترین جاهای دیدنی شهر به شمار می‌رود. یک فرشته کوچک از ساعت بیرون می‌آید و هر یک ساعت یک بار زنگ را به صدا درمی‌‌آورد. بهتر است ظهر یا ساعت ۷ عصر به بازدید از برج ساعت بروید تا نمایش عروسکی چرخه زندگی را نیز تماشا کنید.

پارک رایک

پارک رایک تفلیس

پارک رایک در نزدیکی محله آبانوتوبانی واقع شده است و حوض‌های کوچک، فواره‌ها و یک صفحه بسیار بزرگ شطرنج دارد. سراسر پارک پر است از نیمکت‌هایی که مردم می‌نشینند و بعد از گشت‌وگذار چند ساعته در شهر قدیمی، اینجا استراحت می‌کنند. 

ساختمان فابریکا

ساختمان فابریکا تفلیس

فابریکا فضایی چند منظوره شامل یک هاستل، چند کافه، فضای کار مشترک، مغازه‌ها و ... است

فابریکا در دوران اتحاد جماهیر شوروی کارگاه خیاطی بود و این روزها مکانی محبوب برای دور هم جمع شدن مردم بومی و مسافران تفلیس است. فابریکا فضایی چند منظوره شامل یک هاستل، چند کافه، فضای کار مشترک، مغازه‌ها و... است. برای تماشای هنر خیابانی و مدرن می‌توانید سری به این مجموعه بزنید. 

دیدنی‌های تفلیس فقط در این فهرست خلاصه نمی‌شود و می‌توانید برای عکاسی سوژه‌های متنوعی انتخاب کنید. شما می‌توانید فهرست کاملی از جاذبه‌های تاریخی و جاهای دیدنی تفلیس را در کجارو مشاهده کنید و به اطلاعاتی مثل موقعیت مکان روی نقشه، آدرس دقیق و شماره تماس، تصاویر و همچنین جاذبه‌های رایگان این کشور دسترسی داشته باشید.

مطالب مرتبط:

منبع theculturetrip

دیدگاه