تورهای گردشگری اردبیل در ۳ ماه ابتدایی امسال، ۴۰۰ درصد رشد داشته است

صدیقه شجاعی
صدیقه شجاعی سه شنبه، ۱۵ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۸:۳۰
تورهای گردشگری اردبیل در ۳ ماه ابتدایی امسال، ۴۰۰ درصد رشد داشته است

طبق اعلام معاون گردشگری اردبیل، تورهای اردبیل در سه ماه ابتدایی امسال، ۴۰۰ درصد رشده داشته‌اند.

صغری فرشی، معاون گردشگری اداره‌ی کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری اردبیل از رشد ۴۰۰ درصدی تورهای گردشگری به این استان در سه ماهه‌ی نخست سال جاری خبر داده و گفته است،‌ این آمار مربوط به تورهایی هستند که در مراکز اقامتی رسمی استان اسکان یافته‌اند.

صغری فرشی در جلسه‌ی کارگروه گردشگری شهرستان خلخال گفت:

در سال‌های اخیر با توسعه‌ی زیرساخت‌های گردشگری و سرمایه‌گذاری‌های انجام شده از سوی دولت و بخش خصوصی، استقبال گردشگران خارجی به‌ویژه گردشگران کشورهای حوزه‌ی خلیج‌فارس برای سفر به این استان افزایش یافته، به‌طوری که اردبیل به یکی از مقاصد اصلی سفر تبدیل شده است. جاذبه‌های گردشگری و تاریخی این استان مورد استقبال اتباع خارجی بوده و بازدید آن‌ها از موزه‌ها نیز در چهار ماه اول امسال نسبت به زمان مشابه سال قبل رشد درخورتوجهی داشته است.

اردبیل

یکی از دلایل رشد گردشگران خارجی را می‌توان امنیت کشور و وجود جاذبه‌های متعدد و متنوع دانست. در استان اردبیل نیز تبلیغات گسترده با استفاده از ظرفیت رسانه‌ی ملی، تهیه و پخش جاذبه‌های گردشگری همراه با اطلاع‌رسانی گسترده از این جاذبه‌ها در شبکه‌های تلویزیونی برون‌مرزی، اثرات مثبتی در رونق گردشگری خارجی داشته است.

طبق اعلام معاون گردشگری اردبیل، گردشگران خارجی از کشورهای آسیایی، اروپایی و آمریکایی به این استان سفر کرده‌اند و بیشترین بازدید مربوط به گردشگران اروپایی بوده است. او اضافه کرد:

بسته‌های سفر آسان به‌منظور تسهیل سفر به استان اردبیل توسط معاونت گردشگری اداره‌ی کل میراث فرهنگی اردبیل تهیه شده که شامل تخفیف مراکز اقامتی، آب‌درمانی، مراکز پذیرایی و دفاتر خدمات مسافرتی و تور است. در راستای خدمات بیشتر به مسافران و گردشگران، پکیج سوغاتی‌های استان اردبیل نیز در قالب این بسته معرفی می‌شود.

نگاه اداره‌ی کل میراث فرهنگی اردبیل در بحث توسعه‌ی صنعت گردشگری استان، تلاش برای تحقق شعار اردبیل به‌عنوان استان چهار فصل گردشگری با استفاده از ظرفیت نگارخانه‌ی خطایی مجموعه شیخ صفی و ایجاد نمایشگاه دائمی است.

اردبیل

معاون گردشگری اردبیل از تخصیص بیش از ۱۷ میلیارد ریال اعتبار برای ایجاد زیرساخت‌های گردشگری خلخال در سال گذشته خبر داد و گفت:

در سال جاری نیز ۳۰ میلیارد ریال برای ادامه‌ی پروژه‌های زیرساخت گردشگری استان پیشنهاد شده است.

برای رفتن به این استان زیبا و بازدید از طبیعت بی‌نظیرش می‌توانید از کجارو کمک بگیرید، از میان فهرست تورهای ده‌ها آژانس معتبر، بهترین تورها را مشاهده، قیمت آن‌ها را مقایسه و در نهایت ارزان‌ترین تور اردبیل مورد نظرتان را انتخاب کنید. همچنین برای داشتن برنامه‌ریزی دقیق‌تر برای سفر خود، کجارو فهرست کاملی از جاهای دیدنی اردبیل را در اختیار شما قرار داده است که با کسب اطلاعات لازم درباره آن‌ها، سفر راحت‌تر و بهتری به اردبیل داشته باشید.

مطالب مرتبط:

منبع chtn

دیدگاه