در مغازه‌های سوغاتی خارج از کشور، مراقب کلاهبرداران باشید

صدیقه شجاعی
صدیقه شجاعی سه شنبه، ۱۵ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۰۰
در مغازه‌های سوغاتی خارج از کشور، مراقب کلاهبرداران باشید

در سفر های خارجی زمانی که قصد خرید سوغاتی دارید، خیلی مراقب باشید که فروشنده‌های مغازه‌های سوغاتی از شما کلاهبرداری نکنند.

پیش از سفر به خارج از کشور، با شیوه‌های رایج کلاهبرداری در کشور مقصد آشنا شوید تا به دام شیادها نیفتید. این موضوع شامل مغازه‌های فروش سوغاتی نیز می‌شود، زیرا دیده شده است که گردشگران را متهم به شکستن یک کالا کرده و خسارت‌‌های وارد شده را از آن‌ها طلب می‌کنند.

یکی از گردشگرانی که قربانی این نوع کلاهبرداری شده است، می‌گوید:

من به‌همراه یک گروه بودم، صحبت کوتاهی با فروشنده داشتم و او راجع به تی‌شرتم نظر داد. همراه گروه به رستوران رفتیم، ۱۰ دقیقه نگذشته بود که فروشنده وارد رستوران شد، مرا پیدا کرد و گفت که چندین گردنبند او را شکسته‌ام و باید پول آن‌ها را بپردازم. من زیر بار این کلاهبرداری نرفتم و او همچنان بر حرف خود پافشاری می‌کرد، اما وقتی دید که من هیچ پولی پرداخت نخواهم کرد، رستوران را ترک کرد.

سوغاتی

کلاهبرداری‌هایی از این دست در مکان‌های دیگر نیز می‌تواند اتفاق بیفتد، به‌طوری که یک غریبه ممکن است ادعا کند که شما هنگام عبور از کنارش،‌ به او برخورد کرده و عینکش را شکسته‌اید. خوب، اگر گرفتار این نوع کلاهبرداری شدید، چطور می‌توانید از زیر بار پرداخت خسارت شانه خالی کنید؟ شاید بهترین روش این باشد که اتهام وارده را نپذیرید؛ اما اگر کالایی ناگهان در دستان شما شکست، احتمالاً شما مسئول شکستن آن شناخته خواهید شد. البته می‌توانید پرداخت خسارت آن را قبول نکنید، ولی شاید این رفتار، شرایط نامناسب یا حتی خطرناکی را برایتان رقم بزند. در هر صورت، در مغازه‌های فروش سوغاتی مراقب کالاهای شکستنی و ظریف باشید یا اصلاً به‌سراغ این مغازه‌ها در مناطق گردشگری نروید و به این ترتیب،‌ خود را از شر هرگونه کلاهبرداری و پرداخت خسارت خلاص کنید.

مطالب مرتبط:

منبع lifehacker

دیدگاه