رشد ۱۳٫۲ درصدی درآمد گردشگری ترکیه

زهره زرشکیان
زهره زرشکیان شنبه، ۱۲ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۳۰
رشد ۱۳٫۲ درصدی درآمد گردشگری ترکیه

موسسه آمار ترکیه‌ای (TurkStat) اطلاعاتی ارائه کرده است که بر اساس آن، درآمد حاصل از صنعت گردشگری این کشور ۱۳٫۲ درصد رشد داشته است.

مقاله‌های مرتبط:

بر اساس اطلاعاتی که موسسه آمار ترکیه‌ای ارائه کرده است، در چهار ماه ابتدای سال ۲۰۱۹، درآمد حاصل از صنعت گردشگری ترکیه به ۷.۹۷ میلیارد دلار رسیده که نسبت به سال گذشته، ۱۳.۲ درصد رشد را نشان می‌دهد.

با توجه به این آمار، حدود ۸۷.۸ درصد از این سود، به گردشران خارجی و ۱۲.۲ درصد آن به شهروندان ترکیه‌ای ساکن این کشور تعلق دارد.

درآمد حاصل از سفرهای شخصی گردشگران ۵.۵۸ میلیارد دلار و درآمد حاصل از تورهای گردشگری ۲.۳۹ میلیارد دلار از درآمد کل صنعت گردشگری ترکیه در چهار ماهه اول سال ۲۰۱۹ بوده است.

این کشور از ابتدای آوریل تا ژوئن میزبان ۱۲.۷۶ میلیون توریست بوده است که در مقایسه با سال ۲۰۱۸، ۱۵.۳ درصد افزایش داشته است.

سود سفر هر شخص به‌‌طور میانگین در چهار ماه ابتدای سال جاری میلادی، ۶۲۵ دلار تخمین زده شده است، سود حاصل از سفر هر گردشگر خارجی، ۶۰۷ دلار و سود حاصل از سفر هر توریست داخلی، معادل ۷۶۶ دلار اعلام شده است.

در چهار ماهه اول سال، ۲.۴۴ میلیون شهروند ترکیه‌ای به خارج از کشور سفر کرده‌اند که نسبت به سال پیش، ۱۱.۴ درصد افزایش داشته است.

در سال ۲۰۱۸، ترکیه میزبان ۳۹.۵ میلیون گردشگر خارجی بوده است که سود ۲۹.۵ میلیارد دلاری برای این کشور داشته‌اند.

اگر برای سفر به ترکیه برنامه‌ریزی می‌کنید، برای داشتن برنامه‌ریزی دقیق‌تر، کجارو فهرست کاملی از جاهای دیدنی ترکیه را در اختیار شما قرار داده است که ضمن کسب اطلاعات لازم درباره آن‌ها، سفر راحت‌تر و بهتری به این کشور داشته باشید.

مطالب مرتبط:

منبع ایسنا

دیدگاه