سی و دومین نمایشگاه ملی صنایع دستی آغاز به کار کرد

زهره زرشکیان
زهره زرشکیان دوشنبه، ۴ شهریور ۱۳۹۸ ساعت ۱۶:۱۵
سی و دومین نمایشگاه ملی صنایع دستی آغاز به کار کرد

سی و دومین نمایشگاه ملی صنایع دستی با حضور سرپرست وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی عصر دیروز افتتاح شد.

عصر دیروز، یکشنبه ۳ شهریور، سی و دومین نمایشگاه ملی صنایع دستی در محل دائمی نمایشگاه‌های تهران آغاز به کار کرد. در این مراسم، دکتر علی اصغر مونسان، سرپرست وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، جمعی از مسئولان ارشد کشوری و نمایندگان مجلس حضور داشتند که پس از مراسم افتتاحیه، مونسان با حضور در غرفه‌های مختلف از نزدیک با هنرمندان دیدار و گفت‌وگو کرد.

این نمایشگاه در سالن‌های ۸، ۹، ۱۰، ۱۱، ۱۲ و ۲۵A تا ۲۵E نمایشگاه بین‌المللی تهران واقع در بزرگراه چمران برگزار می‌شود. بیش از ۶۰۰ غرفه در این نمایشگاه حضور دارند و علاقه‌مندان می‌توانند برای بازدید از نمایشگاه از سوم تا نهم شهریور از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۸ به محل دائمی نمایشگاه‌های تهران مراجعه کنند.

از مهم‌ترین ویژگی‌های نمایشگاه می‌توان به اختصاص فضای مشخص به روستاها و شهرهای ملی و اختصاص فضای رایگان به هنرمندان مناطق محروم اشاره کرد. ۱۳ سیاه چادر عشایری و گروه‌های موسیقی و هنری نیز در این نمایشگاه حضور دارند و فضایی برای آموزش نیز در این نمایشگاه در نظر گرفته شده است.

شعار سی و دومین نمایشگاه ملی صنایع دستی، «صنایع‌دستی، رونق تولید، افتخاری جهانی» انتخاب شده است که مهم‌ترین هدف آن حمایت از تولید ملی به‌خصوص صنایع‌دستی ایرانی است.

مونسان نیز در حاشیه بازدید از نمایشگاه بر حمایت از هنرمندان صنایع دستی تاکید کرد و خطاب به آن‌ها، خواستار توجه به طراحی در تولید هنرهای سنتی و صنایع دستی شد.

مطالب مرتبط:

دیدگاه