کالیفرنیا بزرگ‌ترین پل برای حیوانات را می‌سازد

زهره زرشکیان
زهره زرشکیان سه شنبه، ۵ شهریور ۱۳۹۸ ساعت ۱۷:۰۰
کالیفرنیا بزرگ‌ترین پل برای حیوانات را می‌سازد

کالیفرنیا قصد دارد تا سال ۲۰۲۳،‌ گذرگاهی برای حیوانات روی یکی از بزرگراه‌های شلوغ لس آنجلس بسازد که بزرگ‌ترین تقاطع برای حیوانات خواهد بود و از کشته‌شدن آن‌ها در جاده جلوگیری می‌کند.

کالیفرنیا قصد دارد تا سال ۲۰۲۳، پلی روی بزرگراه 101 Freeway لس آنجلس بسازد که باعث می‌شود حیوانات بومی منطقه از کشته شدن در جاده مصون بمانند و همچنین باعث تنوع ژنتیکی میان گونه‌های مختلف می‌شود.

پل Liberty Canyon Wildlife Crossing به طول ۶۰ متر و با عرض حدود ۵۰ متر، وارد مراحل پایانی ساخت خود شده است. ساخت این پل ۸۷ میلیون دلار هزینه خواهد داشت. هدف از ساخت این پل ایجاد مسیر عبوری امن و همچنین حرکت به‌صورت آزادانه برای حیات وحش بومی جنوب کالیفرنیا است که شامل شیر کوهی (cougars)، کایوت و همچنین گوزن‌ها می‌شود. در شرایط فعلی، بسیاری از حیوانات به کوه‌های سنتا مونیکا (Santa Monica) در کالیفرنیا محدود شده‌اند و به‌واسطه‌ی این موضوع، چالش‌هایی در رابطه با تنوع ژنتیکی و درون‌زایی مطرح می‌شود.

گذرگاه حیوانات کالیفرنیا

بر اساس کمپینی که با هشتگ #SaveLACougars راه‌اندازی شده است، شیرهای کوهی در حال ناپدید شدن از کوه‌ها هستند. این کمپین اعلام کرده است که سازمان پارک‌های ملی (National Park Service) که از سال ۲۰۰۲ در حال اجرای پژوهشی در این باره است، به این نتیجه رسیده که بزرگ‌ترین تهدید برای شیرهای کوهی، فقدان و چندپارگی محل سکونت‌شان به‌واسطه‌ی جاده‌ها و توسعه شهری است. به گفته این سازمان:

شیرهای کوهی کمترین میزان تنوع ژنتیکی اندازه‌گیری شده را در هر کجای این ایالت یا کشور، بعد از پلنگ‌های در خطر انقراض فلوریدا دارند. 

بقای آن‌ها در طولانی مدت بستگی به توانایی آن‌ها برای تغییر مکان به‌منظور ایجاد تنوع ژنتیکی و سلامت جمعیت کلی آن‌ها دارد.

گذرگاه حیوانات کالیفرنیا

این گذرگاه در کیلومتر ۵۳ آزادراه خواهد بود و از روی ۱۰ لاین بزرگراهی عبور خواهد کرد. برای اینکه این گذرگاه هرچه بیشتر به محل زندگی حیوانات شبیه شود، گیاهان مختلفی در آن کاشته می‌شود. در این مسیر امکاناتی مانند عایق صدا و پوشش گیاهی تعبیه شده که باعث کاهش صدای ماشین‌ها، انسداد نور و تلفیق این پل با محیط پیرامون می‌شود. این پل یک راه فرعی روی خیابانی در همان نزدیکی به نام آگورا (Agoura Road) نیز خواهد داشت.

مطالب مرتبط:

منبع lonelyplanet

دیدگاه