آغاز ثبت نام زائران اربعین حسینی در سامانه سماح

سعیده خلیلی‌صفا
سعیده خلیلی‌صفا شنبه، ۲ شهریور ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۰۰
آغاز ثبت نام زائران اربعین حسینی در سامانه سماح

نام‌نویسی راهپیمایی اربعین حسینی از اول شهریور ماه آغاز شده و متقاضیان می‌توانند با مراجعه به سامانه سماح یا دفاتر حج و زیارت ثبت‌نام کنند.

ثبت‌نام متقاضیان شرکت در راهپیمایی اربعین حسینی سال ۹۸ از روز گذشته آغاز شده و زائران می‌توانند به دو صورت اینترنتی (از طریق سامانه سماح به نشانی اینترنتی https://samah.haj.ir) یا به‌صورت حضوری (از طریق مراجعه به دفاتر حج و زیارت) برای انجام امور مربوط به ثبت‌نام اقدام کنند. همچنین، زائران اربعین حسینی می‌توانند از ۱۹ شهریور ماه برای زیارت عازم عتبات عالیات شوند. 

نکته قابل‌توجه اینکه بر اساس اطلاعیه مندرج در سامانه سماح، با توجه به توافق به عمل آمده بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری عراق، زائران برای شرکت در مراسم اربعین سال ۱۳۹۸ می‌توانند از تاریخ ۱۳۹۸/۰۶/۱۹ (۱۰ محرم ۱۴۴۱) تا ۱۳۹۸/۰۸/۰۷ (۳۰ صفر ۱۴۴۱) بدون نیاز به کسب ویزا و به شرط ثبت‌نام در سامانه سماح همراه‌با گذرنامه معتبر جهت زیارت امام حسین (ع) وارد کشور عراق شوند. لازم به ذکر است لغو ویزا صرفاً برای بازه زمانی مذکور اجرایی بوده و خارج از این محدوده زمانی زائران موظف به کسب ویزا از طریق دفاتر زیارتی هستند.

لغو ویزای اربعین ۹۸ طبق توافقی دوجانبه میان ایران و عراق انجام شده و طبق گفته حسین ذوالفقاری، معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور، زائران می‌توانند با داشتن برگه بیمه‌نامه از مرز عبور کنند.

همچنین، طبق مصوبه ستاد مرکزی اربعین حسینی (ع) ثبت‌نام در سامانه سماح برای متقاضیان حضور در راهپیمایی اربعین الزامی است و با توجه به اتصال سامانه سماح به سامانه نیروی انتظامی صرفاً به زائرانی که در این سامانه ثبت‌نام کرده باشند، اجازه خروج داده خواهد شد. لازم به ذکر است ثبت‌نام در سامانه سماح رایگان است و مبلغ ۲۲۰,۰۰۰ ریال صرفاً جهت خدمات درمانی و بیمه‌ای زائران دریافت می‌شود. همچنین، چنانچه زائران برای ثبت‌نام به دفاتر زیارتی مراجعه کنند، مبلغ ۳۰,۰۰۰ ریال برای حق‌الزحمه ثبت‌نام علاوه بر مبلغ مذکور افزوده شده و در مجموع مبلغ ۲۵۰,۰۰۰ ریال دریافت خواهد شد.

اگر قصد تشرف به عتبات عالیات و شرکت در راهپیمایی اربعین را دارید، آفرهای تور کربلا را در کجارو مقایسه و ارزان‌ترین تور را از فروشنده‌های معتبر به‌ آسانی خریداری کنید.

مطالب مرتبط:

دیدگاه