توصیه به مسافران: کابل شارژ دیگران را هیچ وقت قرض نگیرید

صدیقه شجاعی
صدیقه شجاعی جمعه، ۱ شهریور ۱۳۹۸ ساعت ۱۹:۳۰
توصیه به مسافران: کابل شارژ دیگران را هیچ وقت قرض نگیرید

کابل شارژ دیگران را هیچ وقت قرض نگیرید؛ چراکه هکرها می‌توانند کابل شارژ را به بدافزار آلوده کرده و از راه دور اطلاعات دستگاه‌ها و کامپیوترها را سرقت کنند.

به‌همراه‌نداشتن شارژر هنگام سفر، بسیار دشوار است و مسافران اغلب مجبور می‌شوند شارژر دیگران را قرض بگیرند؛ با این حال، کارشناسان امنیت سایبری به مسافران هشدار می‌دهند که از این کار اجتناب کنند.

رئیس ایکس فورس رد در امنیت آی‌بی‌ام (IBM Security) می‌گوید که قرض‌گرفتن کابل شارژ از سایر مسافران یا بخش پذیرش هتل توصیه نمی‌شود، چراکه هکرها می‌توانند کابل شارژ را به بدافزار آلوده کرده و از راه دور اطلاعات دستگاه‌ها و کامپیوترها را سرقت کنند. هندرسون تیمی از هکرها را مدیریت می‌کند و مشتریان، این هکرها را استخدام می‌کنند تا نقاط آسیب‌پذیر سیستم‌های کامپیوترشان را تشخیص دهند.او ادامه می‌دهد:

با اینکه کابل‌های شارژ آلوده در حال حاضر تهدیدی گسترده به حساب نمی‌آیند، اما از آنجا که این فناوری واقعاً کوچک و تولید آن ارزان است، پس توصیه می‌کنم که کابل شارژ دیگران را هیچ وقت قرض نگیرید.

شارژر

به گفته‌ی هندرسون، ایستگاه‌های شارژ USB در اماکن عمومی هم‌اکنون تهدیدی بزرگ‌تر از کابل‌های شارژ آلوده به بدافزار هستند. او به مسافران توصیه می‌کند برای شارژ گوشی خود از مکان‌های مطمئن استفاده کنند؛ چراکه یافته‌های شاخص هوش تهدید ایکس فورس IBM در سال ۲۰۱۹، از افزایش تعداد مجرمان سایبری حکایت دارد که با حضور در فرودگاه‌‌ها، داده‌های مسافران را هدف قرار می‌دهند.

شارژر

موقع مسافرت، درست همان زمانی است که مسافران آسیب‌پذیرتر هستند. کالب بارلو، معاون ریاست هوش تهدید ایکس فورس می‌گوید:

چند صد سال پیش، خلافکاران مسیرهای مسافرتی را دزدان دریایی یا راهزن‌ها تشکیل می‌دادند؛ امروزه نیز این جرایم همچنان به قوت خود باقی هستند، فقط روش‌های آن تغییر کرده و روی حملات دیجیتالی متمرکز شده است. مردم هنگام سفر گنجینه‌ای از اطلاعات را همراه خود دارند، از گذرنامه و اطلاعات پرداخت گرفته تا برنامه‌ی دقیق سفر. این اطلاعات، مجموعه‌ی کاملی از زندگی مسافران را تشکیل می‌دهند و هنگامی که در اختیار مجرمان سایبری قرار می‌گیرد، آن‌ها از این دزدی هویت برای حملات فیشینگ یا فروش در دارک وب یا همان شبکه‌ی تاریک استفاده می‌کنند.

همیشه می‌توانید برای خرید بلیط هواپیما با استفاده از موتور جستجوی پرواز کجارو پایین‌ترین قیمت بلیط‌ها را از بین فروشنده‌های معتبر مشاهده کرده و بلیط سفر خود را ارزان‌تر از همه جا تهیه کنید.

مطالب مرتبط:

منبع lonelyplanet

دیدگاه