برگزاری دو رالی گردشگری در ایران

سعیده خلیلی‌صفا
سعیده خلیلی‌صفا دوشنبه، ۲۸ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۳۰
برگزاری دو رالی گردشگری در ایران

رالی گردشگری خانوادگی با شرکت خودروهای قدیمی در مسیر تهران - سمنان و تور رالی موتورسواری پاریس - اصفهان در طی هفته جاری و آینده برگزار می‌شود.

تور رالی موتورسواری پاریس - اصفهان باهدف طبیعت‌گردی و بازدید از امکان تاریخی و باستانی شامگاه شنبه، ۲۶ مرداد از طریق مرز بازرگان وارد کشور شد. علی خورابلو، رئیس اداره میراث فرهنگی شهرستان ماکو، بابیان این‌که این گروه از گردشگران ۴۰ نفر هستند و از کشورهای فرانسه، سوئیس و انگلستان در این تور حضور دارند، تصریح کرد:

مقاصد بعدی این گروه استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، زنجان، اصفهان و شیراز است.

وی در ادامه بیان کرد:

این افراد با ۲۵ دستگاه موتور و چهار دستگاه اتومبیل برای بازدید از امکان تاریخی و باستانی کشور و طبیعت‌گردی در این مسیر، رهسپار ایران شده‌اند.

گمرک بازرگان یکی از بزرگ‌ترین مرزهای زمینی کشور و دروازه ورود به ایران و اروپا به‌شمار می‌رود و در شمال غرب کشور قرار دارد.

رالی

عکس: خبرگزاری ایرنا

همچنین، طبق اعلام روابط عمومی کانون جهان‌گردی و اتومبیل‌رانی جمهوری اسلامی ایران، رالی گردشگری خانوادگی هفتم و هشتم شهریور ۹۸ با شرکت خودروهای متعلق به دهه‌های ۵۰، ۶۰ و ۷۰ میلادی در مسیر تهران - سمنان و مسیر بازگشت سمنان - تهران برگزار می‌شود.

اردشیر درویشی، مدیر حوزه اتومبیل‌رانی کانون جهان‌گردی و اتومبیل‌رانی، در این رابطه گفت:

رالی تهران - سمنان که به مناسبت هفته دولت، با هدف ایجاد نشاط اجتماعی در جامعه و در راستای اهداف دبیرخانه شناسایی و صیانت از وسیله‌های نقلیه تاریخی برگزار می‌شود، به هیچ عنوان مسابقه سرعت نیست و ملاک برگزیده شدن در آن نحوه صحیح نقشه‌خوانی، مسیریابی و رانندگی صحیح است و با توجه به قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی کشور انجام می‌شود.

در این رالی هشت تیم داوری و کنترل، عملکرد شرکت‌کنندگان را بررسی می‌کنند و در پایان پنج نفر از رانندگان و نقشه‌خوانان بر‌تر معرفی و جوایزی به آنان اهدا خواهد شد. رالی گردشگری وسیله‌های نقلیه تاریخی بر اساس قوانین فدراسیون بین‌المللی اتومبیل‌رانی (FIA) و با رعایت قوانین داخلی کشور در جاده‌های عمومی برگزار می‌شود.

علاقه‌مندان برای ثبت‌نام می‌توانند به دبیرخانه رالی مستقر در دفتر اتومبیل‌رانی کانون جهان‌گردی و اتومبیل‌رانی جمهوری اسلامی ایران به نشانی تهران، خیابان فیاض‌بخش، نبش کوچه جهان‌گردی، پلاک ۳۳ مراجعه یا با شماره تلفن‌ ۶۶۷۵۵۵۹۱ (۰۲۱) تماس حاصل کنند.

رالی

عکس کاور: کانون جهان‌گردی و اتومبیل‌رانی جمهوری اسلامی ایران

مطالب مرتبط:

دیدگاه