اولین سفر به اروپا را چطور برنامه‌ریزی کنیم؟

حمیده کریمی
حمیده کریمی یکشنبه، ۲۷ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۰۰
اولین سفر به اروپا را چطور برنامه‌ریزی کنیم؟

اولین تجربه سفر به اروپا هیجان‌انگیز و حتی ممکن است با کمی اضطراب همراه باشد. آنچه باعث می‌شود اضطراب شما کم شود، داشتن آگاهی کافی پیش از سفر است.

سفر در فصل مناسب و دانستن آداب و رسوم هر کشور و فرهنگ منطقه کمک می‌کند که اولین سفر شما، تجربه‌ای خاص و منحصربه‌فرد باشد و از آن لذت ببرید.

اگر تصمیم دارید برای اولین بار به اروپا سفر کنید، احتمالا یا خیلی هیجان‌زده هستید یا شاید کمی مضطرب. برای اینکه سفری به‌یادماندنی و عالی داشته باشید، این نکات را در نظر داشته باشید.

مقصد خود را با دقت انتخاب کنید

وقتی به مقصد لندن یا پاریس پرواز می‌کنید لزوما به این معنا نیست حتما باید آنجا بمانید. اروپا قاره‌ای کوچک است و با پرواز یا با راه‌آهن بین‌المللی می‌توانید به‌راحتی، به سرعت و با هزینه معقول به کشورهای دیگر سفر کنید.

اگر مقصدهایی را انتخاب کنید که به هم نزدیک هستند، بهتر می‌توانید از سفرتان لذت ببرید؛ مثلا بخش‌هایی از جنوب فرانسه فقط یک مسیر کوتاه با ماشین تا اسپانیا فاصله دارند. یا دوبروونیک در کرواسی فقط یک پرواز ۴۰ دقیقه‌ای با ایتالیا فاصله دارد. پس قبل از سفر به دقت نقشه اروپا را بررسی کنید و برای انتخاب مقصد، تصمیم بگیرید.

شما می‌توانید پیش از برنامه‌ریزی برای سفرتان، بهترین تور اروپا را در کجارو مشاهده کنید. پکیج‌های تور آژانس‌های معتبر مسافرتی در کجارو در اختیار شما است تا بتوانید با مقایسه قیمت‌ها، تور مدنظرتان را ارزان‌تر از همه‌جا خریداری کنید.

اولین سفر به اروپا

لندن فقط یکی از مقصدهای جذابی است که در سفر به اروپا می‌توانید ببینید

درباره وسایل حمل و نقل عمومی تحقیق کنید

بعد از اینکه در مورد مقصدهای مورد نظرتان تصمیم‌گیری کردید، به‌دنبال راحت‌ترین راه برای رسیدن به آن مقصد باشید. راه‌آهن، کرایه خودرو و هواپیمایی‌های ارزان قیمت از جمله انتخاب‌هایی هستند که می‌توانید در نظر بگیرید. قطارهای پرسرعت AVE در عرض ۲ ساعت و نیم شما را از مادرید به بارسلون می‌رسانند؛ در حالی که همین مسیر با ماشین چندین ساعت طول می‌کشد.

کرایه خودرو در شرق سیسیل فقط روزی ده دلار هزینه دارد، البته در فصل‌های خلوت سال. کسانی که با بودجه محدودی سفر می‌کنند، می‌توانند اتوبوس‌های ارزان قیمت را سوار شوند که در بسیاری از کشورهای اروپایی سرویس دارند و امن و قابل‌اطمینان هستند.

اگر قصد دارید از هواپیمایی‌های ارزان‌قیمت استفاده کنید که در اروپا انتخاب‌های زیادی دارید، حتما دستورالعمل‌ها و راهنمایی‌های آن را به دقت بخوانید چون قوانین خاص و محدودیت‌هایی برای بار دارند.

برای خرید انواع بلیط هواپیما شامل بلیط‌های داخلی یا خارجی، سیستمی یا چارتری و لحظه آخری با استفاده از موتور جست‌و‌جوی پرواز کجارو، بلیط خود را به آسانی و با پایین‌ترین قیمت ممکن از فروشنده‌های معتبر تهیه کنید.

در مورد فصل سفر فکر کنید

فصل های‌سیزن یا فصل شلوغ گردشگری در اروپا معمولا در بیشتر کشورها فصل تابستان است. در این فصل جمعیت زیادی سفر می‌کنند و قیمت‌ها بالاتر است. اقامتگاه‌ها درخواست زیادی دارند؛ بنابراین اگر جایی را در نظر دارید، باید از قبل آن را رزرو کنید. هر شهر یا کشور ممکن است فصل های‌سیزن متفاوتی داشته باشد؛ به همین دلیل باید به تعطیلات خاص یا رویدادهای خاصی که در هر شهر یا کشور وجود دارد، توجه کنید.

مثلا در مونیخ آلمان در زمان برگزاری جشنواره Oktoberfest، تعداد گردشگران افزایش پیدا می‌کند. یا در سویا اسپانیا در حوالی عید پاک تعداد گردشگران بیشتر می‌شود چون مراسم خاصی در این شهر برگزار می‌شود.

آب و هوا را در نظر بگیرید

این تابستان، اروپا با موج شدید گرما مواجه شد؛ ولی درمجموع کشورهایی مثل ایتالیا، اسپانیا و پرتغال، تابستان‌های گرمی دارند. اگر نمی‌توانید در برابر گرما مقاومت کنید، سعی کنید که در ماه‌های خنک‌تر سال به این مقصدها سفر کنید. یا اینکه حتما اقامتگاه‌هایی را رزرو کنید که وسایل سرمایشی و تهویه مطبوع مناسب داشته باشند.

اولین سفر به اروپا

آب تنی کردن پاریسی‌ها در حوض‌ها در موج شدید گرمای اروپا

قید هاستل‌ها و خانه‌های کرایه‌ای را نزنید

اروپا هتل‌های خوب فراوانی دارد؛ ولی اگر گروهی سفر می‌کنید یا خانوادگی، می‌توانید خانه‌های کرایه‌ای را هم مد نظر داشته باشید. علاوه بر این، گرچه اسم هاستل ممکن است شما را ناامید کند؛ ولی در نظر داشته باشید که بسیاری از هاستل‌ها در اروپا، اتاق‌های خصوصی با حمام اختصاصی دارند و بسیار راحت و امن هستند.

زبان مقصد را یاد بگیرید

در شهرهای بزرگ و توریستی، معمولا اهالی شهر به زبان انگلیسی تسلط دارند؛ ولی بهتر است که قبل از سفر، کمی زبان مقصد را یاد بگیرید یا از اپلیکیشن‌های ترجمه استفاده کنید. اگر بتوانید چند کلمه ضروری از زبان مقصد را یاد بگیرید می‌توانید سفری راحت‌تر و دلپذیرتر داشته باشید و اهالی نیز از تلاش شما استقبال می‌کنند.

نرخ تبدیل ارز را بدانید و پول نقد همراه داشته باشید

داشتن کارت اعتباری ضروری است؛ ولی همیشه مقداری پول نقد هم همراه داشته باشید؛ به‌خصوص اگر قصد دارید چیزهای ارزان‌تر بخرید، تاکسی بگیرید یا اینکه در رستوران‌های محلی غذا بخورید. در ضمن فراموش نکنید که واحد پول همه کشورهای اروپایی یورو نیست. حتما در مورد واحد پول مقصد تحقیق کنید و نرخ تبدیل را به‌خاطر بسپارید. می‌توانید از اپلیکیشن‌های مخصوص برای تبدیل واحد پول استفاده کنید.

اپراتور سیم‌کارت خود را در مورد رومینگ بررسی کنید

بعضی از اپراتورها خدمات رومینگ دارند. علاوه بر این می‌توانید در بیشتر کشورها می‌توانید با پرداخت هزینه کمی سیم‌کارت محلی بخرید.

قوانین انعام دادن را بدانید

انعام دادن در اروپا زیاد رایج نیست. هر کشوری هم آداب و رسوم خاص خود را دارد و شاید تعجب کنید که در برخی جاهای دنیا اصلا نباید انعام بدهید. حتما قبل از سفر در مورد آداب و رسوم و قواعد انعام دادن در آن مقصد تحقیق کنید.

در مورد زمان غذا خوردن و زمان باز شدن فروشگاه‌ها انعطاف‌پذیر باشید

اهالی اروپا در زمان‌های مختلفی از خواب بیدار می‌شوند، غذا می‌خورند و کسب و کارهای خود را شروع می‌کنند. گاهی اوقات کسب و کارها سر ظهر برای خوردن ناهار و استراحت، بسته می‌شوند. ممکن است به این سبک از زندگی عادت نداشته باشید. مثلا ممکن است سر ظهر خسته و گرسنه باشید و نتوانید آنچه که نیاز دارید تهیه کنید. در مورد ساعت کار و ساعت غذا خوردن در کشورهای مختلف قبل از سفر تحقیق کنید.

انتظار جت لگ داشته باشید

جت لگ یا پرواز زدگی یکی از مشکلات رایج در سفرهای هوایی است. سعی کنید در سریع‌ترین حالت ممکن با ساعت اروپا بدن‌تان را وفق دهید. هر زمان که نیاز داشتید، استراحت کنید. شما در تعطیلات هستید و لازم نیست به خودتان استرس وارد کنید. مثلا می‌توانید بعدازظهرها استراحت کنید تا زودتر به شرایط جدید عادت کنید؛ به‌خصوص در کشورهایی مثل اسپانیا خواب بعدازظهر بسیار رایج است.

اولین سفر به اروپا

خواب بعدازظهر در اسپانیا رایج است

مراقب وسایل شخصی خود باشید

گرچه بیشتر شهرها و کشورهایی اروپایی امن هستند؛ ولی جیب‌بری در بعضی از مناطق و شهرها ممکن است اتفاق بیفتد. همیشه مراقب وسایل شخصی خود باشید؛ به‌خصوص در مکان‌های شلوغ. وقتی می‌خواهید گشت‌و‌گذاری در شهر داشته باشید، پاسپورت و مدارک خود را در گاوصندوق هتل بگذارید.

مطالب مرتبط:

دیدگاه