۶ راه برای اینکه کمپینگ راحت تری داشته باشید

حمیده کریمی
حمیده کریمی سه شنبه، ۲۲ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۷:۰۰
۶ راه برای اینکه کمپینگ راحت تری داشته باشید

چادر زدن در طبیعت یکی از جذاب‌ترین روش‌ها برای اقامت است. با این ۶ نکته می‌توانید کمپینگ راحت‌تری را تجربه کنید.

چادر زدن و اقامت در طبیعت یکی از روش‌های رایج و محبوب برای سفر است. بسیاری از افراد دوست دارند شب را در چادر و در دل طبیعت بگذرانند. کمپینگ یا چادر زدن، راه و روش خاصی دارد و به مرور زمان که آن را تجربه کنید، متوجه خواهید شد که چه وسایلی نیاز دارید و چطور می‌توانید سفری راحت‌تر داشته باشید.

کمپینگ به این معنا نیست که در شرایط سخت اقامت کنید و احساس راحتی نداشته باشید. بسیاری از افراد می‌گویند که لطف کمپینگ به سخت بودن شرایط است؛ ولی با به کار بستن نکاتی می‌توانید کمپینگی راحت داشته باشید.

حضور در دل طبیعت برای سلامت روحی و جسمی افراد بسیار مفید است. حتی بسیاری از پزشکان، حضور در طبیعت را برای بیماران خود که مبتلا به فشار خون بالا و اضطراب هستند، توصیه و تجویز می‌کنند.

این روزها ابزارهای جدید و وسایل کمپینگ، این نوع از سفرها را بسیار راحت کرده‌اند. با وجود نقشه‌ها و ابزارها و اپلیکیشن‌های مختلف، با خیال راحت می‌توانید کمپینگ را تجربه کنید. تمایل به کمپینگ در بین اقشار مختلف مردم، بیشتر شده است. اگر از علاقه‌مندان به کمپینگ هستید حتما تا به حال وسایل مختلف آن را برای سفرهای خود آماده کرده‌اید؛ ولی اگر هنوز هم در مورد انجام این کار دچار استرس هستید این نکات را در سفر به‌خاطر داشته باشید.

محل چادر زدن خود را با دقت انتخاب کنید

۶ راه برای اینکه کمپینگ راحت تری داشته باشید

سریع‌ترین راهی که می‌تواند یک سفر عالی را به یک سفر ناامیدکننده تبدیل کند، انتخاب مکان نامناسب است. پیدا کردن جای مناسب برای کمپینگ از ایجاد مشکلات بعدی پیشگیری می‌کند. ابتدا فکر کنید که قصد دارید از زمان سفر خود به چه شکلی استفاده کنید و چه کارهایی انجام دهید و مقصد سفر را متناسب با آن انتخاب کنید.

اگر دنبال سرگرمی و آموزش برای بچه‌ها هستید، پارک‌های ملی با وجود جاذبه‌ها، موزه‌ها و امکاناتی که دارند، مقصد بهتری برای کمپینگ هستند. در ضمن این پارک‌ها دارای محل‌های مخصوص برای کمپینگ هستند که امکانات اولیه را دارند. همین امکانات اولیه مثل سرویس بهداشتی و آب سالم، تا حد زیادی دردسرهای کمپینگ را کم می‌کند.

اگر قرار است یک سفر گروهی بروید، بهتر است که محل کمپینگ را طوری انتخاب کنید که به خانه نزدیک‌تر باشد.

بالش همراه ببرید

ابزارها و وسایل جدید کمپینگ باعث راحتی هر چه بیشتر شما می‌شوند و انواع بالش‌های بادی و سفری هم در این وسایل وجود دارد؛ ولی بالشی که در خانه از آن استفاده می‌کنید، همیشه راحت‌تر است. برای بسیاری از افراد مهم‌ترین مزیت کمپینگ در مقصدهایی که با ماشین قابل دسترسی است این است که می‌توانند رختخواب و بالش خود را همراه ببرند.

چندین بالش همراه خود ببرید و آن را در چادر بچینید تا احساس بهتری در چادر داشته باشید. اگر فضای کافی در ماشین خود داشته باشید، دست‌تان برای بردن وسایلی مثل بالش بازتر است. اگر نگران هستید که بالش محبوب‌تان در سفر کثیف شود، حتما یک ملحفه برای پوشاندن آن ببرید یا روبالشی مخصوص برای کمپینگ برای آن بالش تهیه کنید.

غذای بهتری در کمپینگ بخورید

۶ راه برای اینکه کمپینگ راحت تری داشته باشید

غذا پختن در سفر و در طبیعت سخت است؛ ولی نباید مانع از این شود که در طبیعت غذای خوشمزه بخورید. از مواد غذایی باکیفیت استفاده کنید؛ ولی مهم نیست که غذایتان را چطور آماده می‌کنید. اگر نمی‌توانید اجاق و آتش درست کنید یا از منقل‌های آماده استفاده کنید، غذای سرد و سالاد با خودتان ببرید. می‌توانید از صبحانه‌ها و اوت‌میل‌هایی که نیازی به پختن ندارد استفاده کنید.

اگر بتوانید اجاق درست کنید یا از منقل استفاده کنید، مطمئنا کمپینگ لذت‌بخش‌تری خواهید داشت و می‌توانید غذای داغ و لذیذی تهیه کنید. دنبال غذاهای پیچیده نباشید، یک غذای ساده هم کافی است که با کمترین مواد اولیه تهیه می‌شود. البته برای آشپزی در طبیعت به مجموعه‌ای از وسایل اولیه مثل ماهیتابه و ظرف و ظروف دیگر نیاز دارید که باید آن را برای سفرهای کمپینگ خود آماده کنید.

آشپزی را زودتر از حد معمولا شروع کنید چون موقع آشپزی در طبیعت ممکن است موانعی ایجاد شود که کارتان را به تاخیر بیاندازند.

چند لایه لباس ببرید

علاقه‌مندان به کمپینگ می‌دانند که همیشه باید چند لایه لباس و لباس‌های ضد آب همراه داشته باشند. در طبیعت گاهی ممکن است هوا به‌طور ناگهانی تغییر کند. در طبیعت این امکان وجود ندارد تا سریعا خودتان را به محیطی با آب و هوای مناسب برسانید؛ بنابراین باید از قبل فکر همه جا را بکنید و حتی در فصل‌های گرم سال، لباس مناسب برای هوای سرد همراه داشته باشید چون در طبیعت به خصوص هنگام غروب و شب، هوا سرد می‌شود.

یک ژاکت، کلاه و گرم‌کن همراه ببرید تا در صورت سرد شدن هوا بپوشید. در شب‌های سرد هم معمولا طول می‌کشد تا کیسه خواب با دمای بدن شما گرم شود. این جور مواقع یک جفت جوراب پشمی کار را راحت‌تر می‌کند. اگر پاهایتان گرم باشد زودتر به خواب می‌روید و دمای کیسه خواب هم کم کم بالاتر می‌رود و به دمای مناسب می‌رسد.

هیچ‌کاری نکنید!

۶ راه برای اینکه کمپینگ راحت تری داشته باشید

کمپینگ به‌خاطر فعالیت های متعددی که نیاز دارد، شما را خسته می‌کند. از جمع کردن وسایل و آماده سازی چادر گرفته تا تفریحات دیگری که انجام می‌دهید مثلا شنا و پیاده‌گردی و کوه‌پیمایی. در انتهای سفر هم باید وسایل خود را جمع کنید و بار سفر ببندید تا به خانه برگردید؛ بنابراین نباید در طول سفر خودتان را خسته کنید. در طول مدتی که در طبیعت هستید، استراحت کنید و در محیط اطراف آرامش بگیرید. همین که در طبیعت باشید، کافی است. لازم نیست خودتان را با فعالیت‌های اضافه خسته کنید.

برای استراحت بعد از سفر، برنامه‌ریزی کنید

بعد از این سفرها افراد معمولا خسته می‌شوند و حتی ممکن است به‌خاطر ورزش و فعالیت، احساس کوفتگی داشته باشند. بعد از دوش گرفتن و شستن آلودگی‌ها، می‌توانید روش‌های دیگری را برای رفع خستگی امتحان کنید. مثلا ماساژ بدن را در اسپا امتحان کنید. یا اینکه می‌توانید از انواع ماسک‌های مناسب برای دست و صورت استفاده کنید تا پوست‌تان رطوب قبلی را بازیابد. معمولا در طبیعت، احتمال آفتاب‌سوختگی و خشکی پوست بیشتر می‌شود. بعد از سفر برای درمان این آسیب‌ها برنامه‌ریزی کنید. برای شام می‌توانید غذایی از بیرون سفارش دهید و باز کردن و چیدن وسایل را در جای خود به فردا موکول کنید.

سختی‌ها و خستگی‌های بعد از سفر و الزام به جمع کردن وسایل، ممکن است خاطرات شما از کمپینگ را نابود کند. برای آن عجله نداشته باشید و استراحت کنید.

مطالب مرتبط:

منبع afar

دیدگاه