برگزاری نخستین جشنواره خوشمزه ها در برج میلاد تهران

سعیده خلیلی‌صفا
سعیده خلیلی‌صفا سه شنبه، ۲۲ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۸:۰۰
برگزاری نخستین جشنواره خوشمزه ها در برج میلاد تهران

جشنواره خوشمزه‌ها، هم‌زمان با گرمای باورنکردنی تابستان امسال، از ۱۰ مرداد ماه آغاز شده و تا ۲۹ ماه جاری در برج میلاد تهران میزبان خانواده‌ها و دوستداران بستنی است.

هم‌زمان با اوج گرمای تابستان در مردادماه سال جاری، نماد مدرن پایتخت اقدام به برگزاری «جشنواره خوشمزه‌ها» با محوریت بستنی، نوشیدنی، کیک، شکلات و... کرده است. سعید ناظم دلیگانی، دبیر اجرایی جشنواره خوشمزه‌ها، در رابطه با برگزاری این جشنواره به کجارو چنین گفت:

قبلا چند دوره نمایشگاه بستنی برگزار شده بود؛ ولی این برای نخستین بار است که جشنواره‌ای با محوریت خوراکی‌های فصلی بر پایه بستنی برگزار می‌شود و به‌شدت مورد استقبال بازدیدکنندگان قرار گرفته است.

جشنواره خوشمزه‌ها

طبق اظهارات دلیگانی، با وجود محوریت بستنی در این جشنواره، کلیه ذائقه‌ها مدنظر قرار گرفته و خوراکی‌های تابستانی متنوعی از جمله ترشک و لواشک، نوشیدنی‌های متنوع شامل شربت‌های سنتی ایرانی و... نیز در غرفه‌ها عرضه می‌شوند.

البته در کنار بخش خوراکی، برنامه‌های شاد و مفرحی مانند موسیقی زنده و اجرای رقص‌های محلی، حضور عروسک‌های بستنی و... فضای شادی را برای بازدیدکنندگان فراهم کرده است.

دبیر اجرایی جشنواره درباره میزان بازدید و استقبال علاقه‌مندان به کجارو گفت:

بازدید مردم از ابتدای برگزاری بیش از حد انتظار بوده و از طرفی، استقبال و کار رسانه‌ای صورت گرفته در این زمینه باعث جلب رضایت خاطر مسئولان برگزاری جشنواره نیز شده است. ازاین‌رو، قرار بر این شده تا جشنواره تمدید شده و دور دوم آن از تاریخ ۲۱ تا ۲۹ مردادماه ادامه پیدا کند. 

این جشنواره دارای محفلی خانوادگی است که یکی از برنامه‌های آن برگزاری مسابقه‌ای برای انتخاب برترین محصولات ایرانی در حوزه بستنی و آب‌میوه و شکلات، بر اساس آرای بازدیدکنندگان است؛ پس از داوری شهروندان، تندیس بهترین بستنی از نگاه مردم به آن محصول اعطا خواهد شد. همچنین، کودکان می‌توانند از نزدیک با نحوه ساخت بستنی و آشنایی با طعم‌های مختلف آن آشنا شوند. 

علاوه بر این، قرار است تا در دور جدید جشنواره اندکی تغییر ایجاد شود و برنامه‌های جانبی جدیدی از جمله حباب‌بازی به‌همراه چند شرکت‌کننده جدید (فعال در حوزه بستنی) نیز به آن افزوده شوند. نکته قابل‌توجه اینکه بستنی‌های عرضه شده در این جشنواره، محصولات نشان‌های ایرانی است که با رنگ‌های طبیعی و بدون اسانس تهیه شده‌اند.

دبیر اجرایی جشنواره در پایان سخنان خود تصریح کرد که:

هدف اصلی این جشنواره جلب رضایت مردم و فراهم کردن فضایی شاد بوده و به‌دلیل این استقبال گرم دوره‌های بعدی جشنواره به‌صورت فصلی ادامه پیدا می‌کنند. در این رابطه، برگزاری این جشنواره در فصل زمستان به‌صورت گرم حتمی است.

جشنواره خوشمزه‌ها

جشنواره خوشمزه‌های تهران تا ۲۹ مردادماه از ساعت ۱۷ تا ۲۴ همه‌روزه در آبراه شرقی برج میلاد میزبان بازدیدکنندگان است. برج میلاد یکی از جاهای دیدنی تهران است و با ارتفاع ۴۳۵ متر ششمین برج بلند تلويزيونی و مخابراتی دنيا و بلندترین برج ایران محسوب می‌شود. این برج در میان بزرگراه‌های شیخ فضل‌الله، همت، حکیم و چمران واقع شده است. 

بهترین راه برای دسترسی به برج میلاد، استفاده از بزرگراه‌های یاد شده است. برای رسیدن به برج میلاد می‌توانید از از بزرگراه شیخ فضل‌الله نوری وارد ورودی بزرگراه همت و کنارگذر برج میلاد شوید. از بزرگراه‌های حکیم هم یک خروجی اختصاصی برای برج میلاد تعبیه شده است. در بزرگراه همت شرق نیز می‌توان پس از عبور از پل کابلی اختصاصی برج میلاد، به این برج رسید.

علاوه بر این، بازدیدکنندگان می‌توانند در ازای پرداخت هزینه‌ای ناچیز، از پارکینگ اختصاصی برج میلاد به‌هنگام بازدید استفاده کنند.

عکس‌های کاور و متن: علیرضا کیخا

مطالب مرتبط:

منبع کجارو

دیدگاه